Fandom

Harry Potter Wiki

Metamorfomag

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij

Metamorphmagus.png
Metamorfomag
czarodziej lub czarownica, którzy w każdej chwili potrafią zmienić dowolnie swój wygląd bez pomocy eliksirów, czy czarów. Nie da się nauczyć tej umiejętności, ale czarodziej może się z nią urodzić. Przy silnych wstrząsach emocjonalnych może dojść do jej zaniku, co sprawia, że całkowita, a nawet częściowa zmiana wyglądu nie jest możliwa.

Różnice między animagami, a metamorfomagamiEdytuj

W przeciwieństwie do animagów, metamorfomagowie mogą przybierać różne formy, a nie tylko jedną. Mogą: zmienić płeć, wiek, albo jedną część swojego ciała np. długość nosa, czy jego grubość. Animagowie zaś mogą przekształcać się do woli w tylko jedno zwierzę, które jest określeniem ich cech wewnętrzynych. Metamorfomag również może zostać animagiem.

Metamorfomagiem można się tylko urodzić, nie można się tej zdolności nauczyć w przeciwieństwie do animagii.

Używanie zdolnościEdytuj

Nimfadora się zmienia.gif

Tonks używa swoich zdolności

Prawdopodobnie, aby zmienić swój wygląd, metamorfomag musiał się na tym skoncentrować. Nie potrzebował do tego różdżki. Tonks opisała, że większość czarodziejów musi się przemieniać za pomocą eliksirów lub zaklęć w porównaniu do niej.

Nie wiadomo, czy metamorfomagowie muszą się zarejestrować w Ministerstwie Magii tak jak animagowie.

Podobnie jak wiele innych rodzajów magii, zdolności danego metamorfomaga zalężą od jego stanu emocjonalnego. Pojawienie się u danego metemorfomaga jakichkolwiek emocji np. smutek lub złość będzie widoczne dla innych (min. przez zmianę koloru włosów). Silne emocje takie jak smutek, czy wstrząs mogą mieć wpływ na zaniknięcie umiejętności transformacji na jakiś czas, lub na zawsze. Na przykład, Nimfadora Tonks miała problemy z użyciem jej zdolności, gdyż po śmierci Syriusza Blacka zakochała się w Remusie Lupinie.

Tonks angry.gif

Poprzez złość, Nimfadora zmienia kolor swoich wlosów

Zdolności metamorfomagiczne mogą być bardzo pomocne. Na przykład, Nimfadora używała swoich zdolności dla Zakonu Feniksa, w celu szpiegostwa. Tonks również w czasie szkoleń na aurora otrzymała najwyższe oceny z maskowania, dzięki swoim umiejętnościom.

Znani metamorfomagowieEdytuj

EtymologiaEdytuj

W języku greckim "meta" oznacza "zmiana", "morph" oznacza "kształt" i "Magus" (po łacinie) oznacza magię.

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki