FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Kamcia012

Okryła nas hańbą ta zdzira!
Morfin Gaunt o swojej siostrze[źródło]

Meropa Riddle (zd. Gaunt, ur. 1907 r.; zm. 31 grudnia 1926 r.) — matka Toma Marvolo Riddle'a, córka Marvola Gaunta i siostra Morfina Gaunta. W przeszłości była terroryzowana przez swojego ojca i brata. Po aresztowaniu ich zaczęła odkrywać swoją moc.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Meropa Gaunt mieszkała w chacie w pobliżu Little Hangleton z ojcem Marvolo i bratem Morfinem. Pokolenia kazirodczych małżeństw oraz rozrzutność doprowadziły ród Gauntów do przemocy, niestabilności psychicznej i ubóstwa. Meropa wykazywała niewiele magicznego talentu, z tego powodu dumny ze swojej czystości krwi ojciec znęcał się nad nią psychicznie i fizycznie. Jej i tak niewielkie magiczne zdolności  zostały dodatkowo stłumione przez bestialskie zachowanie ojca i brata. Jest wiadomym, że silne urazy psychiczne lub fizyczne mogą zaburzać działanie mocy czarodzieja lub całkowicie go jej pozbawić. Magiczne umiejętności Meropy rozwinęły się, kiedy jej ojciec i brat zostali zabrani do Azkabanu, ponieważ uwolniła się wtedy spod ich wpływu. Pokazała, że jej umiejętności magiczne są dosyć duże i wykorzystała je do zniewolenia Toma Riddle'a za pomocą klątwy Imperius i eliksiru miłosnego, który podawała mu przez pewien okres czasu. Meropa prawdopodobnie nie uczęszczała do Hogwartu,jednak posiadała różdżkę, zatem możliwe jest, że uczyła była uczona w domu. Możliwe jest również, że Meropa uczyła się sama. W domu zajmowała się sprzątaniem i gotowaniem, nie wiadomo, co stało się z jej matką.

Małżeństwo Edytuj

W pewnym momencie swojego życia, Meropa zaczęła potajemnie podkochiwać się w Tomie Riddle'u, wyjątkowo przystojnym i bogatym mugolskim młodzieńcu, jedynym dziecku Thomasa i Mary Riddle'ów, który mieszkał w pobliżu. Jej ojciec był wściekły, gdy Morfin wyjawił mu to, i zaatakował dziewczynę, ale został zatrzymany przez przedstawiciela Ministerstwa Magii, Boba Ogdena. Z odejściem jej rodziny, Meropa uwiodła Riddle'a. Pewnego dnia, korzystając z nabytych przez siebie umiejętności magicznych sprawiła, że Tom myślał, że jest w niej zakochany. Nieświadomy i więziony działaniem eliksiru młodzieniec zakochał się w Meropie, a następnie poślubił ją.

Chociaż Harry Potter, po zapoznaniu się z tymi wydarzeniami, spekulował, że mogła użyć Klątwy Imperius lub eliksiru miłosnego na Riddle'u, Dumbledore wierzył, że najprawdopodobniej użyła eliksiru miłosnego, ponieważ wydawało się to być bardziej romantyczne. Spekulował na temat sposobu, w jaki Meropa manipulowała uczuciami Toma, rzekomo miała ona być zatrudniona w posiadłości Riddle'ów u boku Franka Bryce'a, aby zarobić na swoje utrzymanie, a tak naprawdę zbliżyć się do syna państwa Riddle i podać mu eliksir miłosny zmieszany z wodą. Udało jej się dojść do celu, pod koniec 1925 roku Meropa i Tom wzięli ślub, a następnie uciekli razem do Londynu, co wywołało ogromny skanaal w Little Hangleton.

Po roku małżeństwa Meropa zaszła w ciążę i zmęczona życiem w kłamstwie, postanowiła uwolnić Toma spod wpływu magii. Dumbledore uważał, że zrobiła to, gdyż miała nadzieję, że Tom naprawdę ją kocha lub przynajmniej zostanie z nią ze względu na dziecko, jednak bardzo się pomyliła. Tom szybko wrócił do swojego domu rodzinnego, wierząc, że został zaczarowany, choć Dumbledore sądził, że nie ujął tego w dokładnie taki sposób, gdyż bał się, że zostanie uznany za szalonego.

Późniejsze życie i śmierć Edytuj

Pamiętam to jak dziś, bo właśnie zaczęłam tutaj pracować. To była wigilia Nowgo Roku, zimnica, śnieg. Okropna noc. I ta dziewczyna, niewiele starsza ode mnie, przywlokła się pod nasze drzwi. No, nie ona pierwsza. Zabraliśmy ją do środka i nie minęła godzina, jak urodziła. A nie minęła druga, jak umarła.
Pani Cole o okolicznościach śmierci Meropy Riddle[[Harry Potter i Książę Półkrwi (książka)|[źródło]]]

Po nagłej ucieczce męża, Meropa żyła w Londynie jako żebraczka, sprzedając wszystkie kosztowności za złoto. Postanowiła sprzedać medalion Salazara Slytherina, jedyną pamiątkę po ojcu, by zdobyć pieniądze. Burkes ze sklepu Borgin & Burkes zgodził się kupić go za zaledwie 10 galeonów, a Meropa przystała na tę cenę, nie wiedząc, że medalion jest bezcennym artefaktem. Załamana Meropa nie była w stanie używać magii, możliwe, że jej moce zostały stłumione, w wyniku głębokiej depresji i cierpienia z powodu nieodwzajemnionej miłości. Ostatecznie Meropa urodziła syna w sierocińcu, umierając przy porodzie. Zdążyła tylko przekazać opiekunce, jak nazwała synka. 31 grudnia 1926 urodził się Tom Marvolo Riddle. Umierając, Meropa zapewne nie miała pojęcia, że jej dopiero co narodzony synek, owoc jej wielkiej miłości do Toma Riddle'a Seniora, zostanie w przyszłości najgroźniejszym czarnoksiężnikiem wszech czasów, znanym jako Lord Voldemort.

Nie wiadomo, co zrobiono z ciałem czarownicy po jej śmierci. Meropa nie miała żadnych bliskich, którzy mogliby ją zidentyfikować czy opłakiwać, zatem zapewne została pochowana na mugolskim cmentarzu, a koszty pogrzebu pokryła mugolska organizacja charytatywna.

Po śmierci Edytuj

Wiele lat później jej synowi trudno było uwierzyć, że to jego matka była czarownicą, gdyż umarła w tak śmiertelny sposób, jednak był zmuszony zaakceptować ten fakt, nie znajdując żadnych śladów bytności swojego ojca w Hogwarcie. Wygląda na to, że Meropa była zbyt przybita odejściem męża, by używać magii. Jej syn dorastał, wierząc, że jego ojciec ożenił się z Meropą z własnej, nieprzymuszonej woli, ale zostawił ją, gdy odkrył, że jest ona czarownicą. Meropa mogła dokonać wyboru i zamiast syna, który bardzo jej potrzebował, wybrała śmierć. To sprawiło, że Harry, choć niechętnie, zaczął współczuć Tomowi Riddle'owi. Ostatecznie wyrósł on na najniebezpieczniejszego czarnoksiężnika wszech czasów – Lorda Voldemorta. Dumbledore stwierdził, że gdyby Meropa zaopiekowała się synem, być może Tom nigdy nie stałby się tym Lordem Voldemortem.

Wygląd Edytuj

Meropa miała proste, matowe włosy, jej twarz była gładka o nieco grubych rysach, a oczy patrzyły w różnych kierunkach, tak jak oczy jej brata. Była trochę czystsza niż jej brat i ojciec, ale gdy Harry zobaczył ją po raz pierwszy, stwierdził, że nigdy nie widział tak przygnębionej osoby.

Nosiła poszarpane, brudne szaty w szarym kolorze, takim jak ściany chaty. Jej jedyną ozdobą był medalion Salazara Slytherina, który zawieszony miała na szyi. Pani Cole stwierdziła, że Meropa nie była pięknością.

Osobowość Edytuj

Rodzina Meropy znęćała się nad nią fizycznie i psychicznie, co doprowadziło do tego, że była bardzo nieśmiała i przygnębiona. Jej stan był tak zły, że nie potrafiła zręcznie posługiwać się magią. Dopiero, gdy Marvolo i Morfin trafili do Azkabanu, wykazała się siłą i sprytem, manipulując Tomem Riddlem i za pomocą czarów, doprowadzając do małżeństwa z nim. Wydaje się, że była w stanie skutecznie manipulować mężem, gdy był pod jej kontrolą, aby nie podejrzewał prawdy o małżeństwie i nie stawiał jej oporu.

Była w Tomie Riddle'u obsesyjnie zakochana, w imię swojej miłości manipulowała nim i oszukiwała go, a gdy dowiedział się prawdy, wpadła w głęboką depresję. Nawet świadomość, że ma dziecko, które potrzebuje jej opieki i miłości nie wywołała w niej chęci do życia, ani nie dała motywacji do wyjścia z tego stanu. Łudziła się, że Tom naprawdę odwzajemnia jej uczucie, ale bardzo się myliła. Okazała się być bardzo naiwna, jej wiara w to, że Tom mógłby być w stanie ja kochać, po tym jak manipulowała nim przez tyle miesięcy była zgubna. Pokazuje to, że Meropa nigdy tak naprawdę nie zaznała prawdziwej miłości, nie rozumiała, że osoba zakochana robi wszystko, aby uszczęśliwić tych, których kocha. Sytuacja w domu Meropy doprowadziła do tego, iż mimo że Meropa była zdolna do miłości, nie rozumiała jej, ponieważ nigdy nie była bezwarunkowo kochana przez członków swojej rodziny. Wolała zdobyć czyjąś miłość za pomocą magii, niż naprawdę na nią zasłużyć.

Jej decyzja tragicznie odbiła się na przyszłości jej syna. Albus Dumbledore twierdzi, że nie należy oceniać jej zbyt surowo, biorąc pod uwagę jej pełne cierpień doświadczenia, które znacznie ją osłabiły. Nie miała w sobie tej sił i odwagi, którą posiadała Lily Potter – matka Harry'ego Pottera, która oddała za niego życie.

Meropa mogła zwrócić się o pomoc do innych czarodziejów, mimo to wolała urodzić w mugolskim sierocińcu. Możliwe, że chciała całkowicie odciąć się od magii, gdyż uważała ją za źródło wszystkich swoich problemów. Być może uznała, że jej syn będzie miał szczęśliwe dzieciństwo, będąc daleko od magii i innych czarodziejów.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Wężoustość – tak jak jej sławny przodek, ojciec i brat, Meropa była wężousta. Rozumiała mowę węży i potrafiła się nią posługiwać, a później przekazała tę umiejętność swojemu synowi.
  • Eliksiry(prawdopodobnie) – Albus Dumbledore i Harry Potter podejrzewali, że Meropa użyła eliksiru miłosnego, aby rozkochać w sobie Toma Riidle'a Seniora. Umiejętność uwarzenia skutecznego eliksiru świadczy o tym, że Meropa była utalentowanym wytwórcą.
  • Czarna magia – Harry Potter na początku podejrzewał, że Meropa użyła na Tomie klątwy Imperius (która wymaga potężnych umiejętności, aby efektywnie zadziałać), aby kontrolować Toma i sprawić, że się w niej zakocha. Jest to prawdopodobne ze względu na historie rodziny Gaunt, która nie stroniła od czarnej magii.
  • Miłość – Meropa jako jedyna spośród członków swojej rodziny potrafiła okazywać miłość. Mimo wpływu apodyktycznej rodziny, która wpajała jej wyższość czarodziejów czystej krwi nad czarodziejami o innym statusie, była w stanie pokochać mugolskiego mężczyznę, Toma Riddle'a. Jej miłość była obsesyjna i doprowadziła ją do skrajnej rozpaczy i głębokiej depresji, gdyż naiwnie wierzyła, że mąż odwzajemni jej uczucie, po tym jak czar przestanie działać.

Relacje Edytuj

Marvolo Gaunt Edytuj

Marvolo znęcał się nad córką psychicznie i fizycznie, tłamsił ją. Zupełnie nie dbał o uczucia córki, zmuszał ją do wykonywania wszystkich prac domowych, przy czym był bardzo wymagający. Swoim okrutnym zachowaniem wobec córki sprawił, że Meropa nie potrafiła wykrzesać z siebie odpowiedniej ilości mocy, aby wykonywać zaklęcia. Marvolo był wściekły na córkę z tego powodu, nazywał ją charłakiem, choć to, że Meropa nie radziła sobie z magią było jego winą. Dla Marvola niezwykle ważny był status krwi, dlatego był bardzo oburzony faktem, że Meropa zakochała się w mugolskim mężczyźnie.

Marvlo sprawił, że Meropa była przygnębiona i nieszczęśliwa, doznała traumy, która stłamsiła jej magiczne zdolności. Rozwinęły się one dopiero wtedy, kiedy jej ojciec i brat zostali zesłani do Azkabanu, a ona uwolniła się spod ich wpływu.

Pomimo tego, jak Marvolo traktował swoją córkę, syn Meropy otrzymał drugie imię po swoim dziadku.

Morfin Gaunt Edytuj

Morfin, przykładem swojego ojca, znęcał się nad Meropą. Nie żywił do niej żadnych ciepłych uczuć, a jeśli tak było, to na pewno tego nie okazywał. Naśmiewał się z siostry i czerpał przyjemność z przyglądania się, jak cierpi. Wiedząc, że Marvolo będzie wściekły na córkę, powiedział mu o tym, że zakochała się w Tomie Riddle'u, mugolu z pobliskiej wioski. Poczuł się zdradzony, kiedy dowiedział się o ślubie Meropy i tego brudnego mugola, jak nazywał Toma.

CiekawostkiEdytuj

  • Meropa była wężousta.
  • Voldemort nie potrafił kochać, ponieważ został poczęty pod wpływem eliksiru miłosnego.
  • Autorka w jednym z wywiadów powiedziała, że jeśli Meropa żyłaby i wychowała Toma Riddle'a, byłby on najprawdopodobniej zupełnie innym, lepszym człowiekiem i może nauczyłby się kochać, bo miałby kogo.
  • Jej przodkowie to Kadmus Peverell i Salazar Slytherin.

WystępowanieEdytuj

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Astoria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeF. LestrangeR. LestrangeCorvus Lestrange IHeloise LestrangeCorvus Lestrange IIMinette LestrangeM. LestrangeJosette LestrangeCorvus Lestrange IIIEglantine LestrangeCorvus Lestrange IVLaurena LestrangeClarisse LestrangeLeta LestrangeCredence BareboneRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Meropa Riddle

  • Voldemort

    2 wiadomości
    • Jest napisane ze Sami-Wiecie-Kto został poczęty z wielkiej miłości Meropy Gaunt do Toma Riddle'a, a potem jest napisane, że Ten Któr...
    • To proste. Meropa kochała Tom'a, a on jej nie, dlatego użyła na nim amortencji :)