Wikia

Harry Potter Wiki

Meropa Riddle

Komentarze13
4119stron na
tej wiki

Przekierowano z Meropa Gaunt

Meropa Riddle
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1907
Data śmierci 31 grudnia 1926 (19 lat)
Status krwi Czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu Ciemne
Rodzina
Rodzina
Zdolności magiczne
Różdżka Nieznana
Pozostałe informacje
Dom Nie uczęszczała do Hogwartu
Przynależność
Okryła nas hańbą ta zdzira!
Morfin Gaunt o swojej siostrze[źródło]

Meropa Riddle (z domu Gaunt, ur. 1907 r.; zm. 31 grudnia 1926 r.) — matka Toma Marvolo Riddle'a, córka Marvola Gaunta i siostra Morfina Gaunta. Przez lata terroryzowana przez ojca i brata, tłamsiła w sobie magiczną moc. Dopiero po ich aresztowaniu, Meropa zaczęła poznawać magię.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Meropa Gaunt mieszkała w chacie w pobliżu Little Hangleton z ojcem Marvolo i bratem Morfinem. Pokolenia kazirodczych małżeństw oraz rozrzutność doprowadziły ród Gauntów do przemocy, niestabilności psychicznej i ubóstwa. Meropa wykazywała niewiele magicznego talentu, z tego powodu dumny ze swojej czystości krwi ojciec znęcał się nad nią psychicznie i fizycznie. Jej i tak niewielkie magiczne zdolności  zostały dodatkowo stłumione przez bestialskie zachowanie ojca i brata. Biorąc pod uwagę tę sytuację oraz ubóstwo rodziny, jest mało prawdopodobne, że Meropa uczęszczała do Hogwartu, choć posiadała różdżkę. Meropa odpowiadała więc za gotowanie i sprzątanie w domu rodzinnym. Nie wiadomo, co stało się z jej matką.

Magiczne umiejętności Meropy rozkwitły po uwięzieniu jej ojca i brata w Azkabanie. Po raz pierwszy od wielu lat była prawdziwie wolna, mogła zmienić swoje życie.

Miłość do Toma Riddle'a SenioraEdytuj

W pewnym momencie swojego życia, Meropa zaczęła potajemnie podkochiwać się w Tomie Riddle'u, wyjątkowo przystojnym i bogatym mugolskim młodzieńcu, jedynym dziecku Thomasa i Mary Riddle'ów, który mieszkał w pobliżu. Jej ojciec był wściekły, gdy Morfin wyjawił mu to, i zaatakował dziewczynę, ale został zatrzymany przez przedstawiciela Ministerstwa Magii, Boba Ogdena. Z odejściem jej rodziny, Meropa uwiodła Riddle'a. Pewnego dnia, korzystając z nabytych przez siebie umiejętności magicznych, namówiła Riddle'a na łyk wody, do której dodała eliksiru miłosnego. Nieświadomy i więziony działaniem eliksiru młodzieniec zakochał się w Meropie, a następnie  porzucił rodzinną posiadłość i wyjechał wraz ze swoją żoną z Little Hangleton. Gdy Meropa zaszła w ciążę, była pewna, że nie musi już używać eliksiru, gdyż Tom faktycznie ją kocha. Tak jednak nie było. Trzeźwy Tom Riddle od razu porzucił czarownicę, nie dbając o to, że spodziewała się ona dziecka.

Późniejsze życie i śmierćEdytuj

Osamotniona Metropa postanowiła sprzedać medalion Salazara Slytherina, jedyną pamiątkę po ojcu, by zdobyć pieniądze. Burkes ze sklepu Borgina i Burkes'a kupił go za zaledwie 10 galeonów. Ostatecznie Meropa urodziła syna w sierocińcu, umierając przy porodzie. Zdążyła tylko przekazać opiekunce, jak nazwała synka. 31 grudnia 1926 urodził się Tom Marvolo Riddle. Umierając, Meropa zapewne nie miała pojęcia, że jej dopiero co narodzony synek, owoc jej wielkiej miłości do Toma Riddle'a Seniora, zostanie w przyszłości najgroźnieszym czarnoksiężnikiem wszech czasów, znanym jako Lord Voldemort.

Harry Potter na wieść o tych wydarzeniach spekulował, że Meropa mogła zastosować Klątwę Imperiusa na Riddle'u. Dumbledore wierzył jednak, iż użyła ona eliksiru miłosnego, ponieważ wydawał jej się on bardziej romantyczny. Zauroczony w ten sposób Riddle, zaraz po ślubie uciekł wraz z małżonką do Londynu, co spowodowało wielki skandal w Little Hangleton.

CiekawostkiEdytuj

  • Meropa była wężousta.
  • Voldemort nie potrafił kochać, ponieważ został poczęty pod wpływem eliksiru miłosnego.
  • Autorka w jednym z wywiadów powiedziała, że jeśli Meropa żyłaby i wychowała Toma Riddle'a, byłby on najprawdopodobniej zupełnie innym, lepszym człowiekiem i może nauczyłby sie kochać, bo miałby kogo.
  • Jej przodkowie to Kadmus Peverell i Salazar Slytherin.

WystąpieniaEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Meropa Riddle

  • Voldemort

    2 wiadomości
    • Jest napisane ze Sami-Wiecie-Kto został poczęty z wielkiej miłości Meropy Gaunt do Toma Riddle'a, a potem jest napisane, że Ten Któr...
    • To proste. Meropa kochała Tom'a, a on jej nie, dlatego użyła na nim amortencji :)

Więcej od Wikii

Losowa wiki