Wikia

Harry Potter Wiki

Meropa Riddle

Przekierowano z Meropa Gaunt

6271stron na
tej wiki
Komentarze16
Okryła nas hańbą ta zdzira!
Morfin Gaunt o swojej siostrze[źródło]

Meropa Riddle (zd. Gaunt, ur. 1907 r.; zm. 31 grudnia 1926 r.) — matka Toma Marvolo Riddle'a, córka Marvola Gaunta i siostra Morfina Gaunta. Przez lata terroryzowana przez ojca i brata, tumiła w sobie magiczną moc. Dopiero po ich aresztowaniu, Meropa zaczęła poznawać magię.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Meropa Gaunt mieszkała w chacie w pobliżu Little Hangleton z ojcem Marvolo i bratem Morfinem. Pokolenia kazirodczych małżeństw oraz rozrzutność doprowadziły ród Gauntów do przemocy, niestabilności psychicznej i ubóstwa. Meropa wykazywała niewiele magicznego talentu, z tego powodu dumny ze swojej czystości krwi ojciec znęcał się nad nią psychicznie i fizycznie. Jej i tak niewielkie magiczne zdolności  zostały dodatkowo stłumione przez bestialskie zachowanie ojca i brata. Biorąc pod uwagę tę sytuację oraz ubóstwo rodziny, jest mało prawdopodobne, że Meropa uczęszczała do Hogwartu, choć posiadała różdżkę. Meropa odpowiadała więc za gotowanie i sprzątanie w domu rodzinnym. Nie wiadomo, co stało się z jej matką.

Magiczne umiejętności Meropy rozkwitły po uwięzieniu jej ojca i brata w Azkabanie. Po raz pierwszy od wielu lat była prawdziwie wolna, mogła zmienić swoje życie.

Miłość do Toma Riddle'a SenioraEdytuj

W pewnym momencie swojego życia, Meropa zaczęła potajemnie podkochiwać się w Tomie Riddle'u, wyjątkowo przystojnym i bogatym mugolskim młodzieńcu, jedynym dziecku Thomasa i Mary Riddle'ów, który mieszkał w pobliżu. Jej ojciec był wściekły, gdy Morfin wyjawił mu to, i zaatakował dziewczynę, ale został zatrzymany przez przedstawiciela Ministerstwa Magii, Boba Ogdena. Z odejściem jej rodziny, Meropa uwiodła Riddle'a. Pewnego dnia, korzystając z nabytych przez siebie umiejętności magicznych, namówiła Riddle'a na łyk wody, do której dodała eliksiru miłosnego. Nieświadomy i więziony działaniem eliksiru młodzieniec zakochał się w Meropie, a następnie  porzucił rodzinną posiadłość i wyjechał wraz ze swoją żoną z Little Hangleton. Gdy Meropa zaszła w ciążę, była pewna, że nie musi już używać eliksiru, gdyż Tom faktycznie ją kocha. Tak jednak nie było. Trzeźwy Tom Riddle od razu porzucił czarownicę, nie dbając o to, że spodziewała się ona dziecka.

Późniejsze życie i śmierćEdytuj

Osamotniona Meropa postanowiła sprzedać medalion Salazara Slytherina, jedyną pamiątkę po ojcu, by zdobyć pieniądze. Burkes ze sklepu Borgina i Burkes'a kupił go za zaledwie 10 galeonów. Ostatecznie Meropa urodziła syna w sierocińcu, umierając przy porodzie. Zdążyła tylko przekazać opiekunce, jak nazwała synka. 31 grudnia 1926 urodził się Tom Marvolo Riddle. Umierając, Meropa zapewne nie miała pojęcia, że jej dopiero co narodzony synek, owoc jej wielkiej miłości do Toma Riddle'a Seniora, zostanie w przyszłości najgroźnieszym czarnoksiężnikiem wszech czasów, znanym jako Lord Voldemort.

Harry Potter na wieść o tych wydarzeniach spekulował, że Meropa mogła zastosować Klątwę Imperiusa na Riddle'u. Dumbledore wierzył jednak, iż użyła ona eliksiru miłosnego, ponieważ wydawał jej się on bardziej romantyczny. Zauroczony w ten sposób Riddle, zaraz po ślubie uciekł wraz z małżonką do Londynu, co spowodowało wielki skandal w Little Hangleton.

CiekawostkiEdytuj

  • Meropa była wężousta.
  • Voldemort nie potrafił kochać, ponieważ został poczęty pod wpływem eliksiru miłosnego.
  • Autorka w jednym z wywiadów powiedziała, że jeśli Meropa żyłaby i wychowała Toma Riddle'a, byłby on najprawdopodobniej zupełnie innym, lepszym człowiekiem i może nauczyłby się kochać, bo miałby kogo.
  • Jej przodkowie to Kadmus Peverell i Salazar Slytherin.

WystąpieniaEdytuj

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Rudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Meropa Riddle

  • Voldemort

    2 wiadomości
    • Jest napisane ze Sami-Wiecie-Kto został poczęty z wielkiej miłości Meropy Gaunt do Toma Riddle'a, a potem jest napisane, że Ten Któr...
    • To proste. Meropa kochała Tom'a, a on jej nie, dlatego użyła na nim amortencji :)

Więcej od Wikii

Losowa wiki