Wikia

Harry Potter Wiki

Medalion Salazara Slytherina

6472strony na
tej wiki
Komentarze8

Medalion Salazara Slytherina (ang. Salazar Slytherini medaljon) — najważniejsza pamiątka po Salazarze Slytherinie, jednym z czworga założycieli Hogwartu; relikt domu. Horkruks Lorda Voldemorta, był srebrny, ze szmaragdami, które układały się w literę S.

HistoriaEdytuj

Pamiątka ta przekazywana była z pokolenia na pokolenie w rodzie Gauntów. Zatrzymał się on na ostatniej znanej nam żeńskiej przedstawicielce tej rodziny, której korzenie sięgały tysięcy lat w prostej linii od Salazara Slytherina.

Meropa przez wiele lat była terroryzowana przez ojca, który miał ją za „plugawą charłaczkę”, przez co jej talenty magicznej były skrępowane. Dziewczyna od dawna była zakochana w mugoluTomie Riddle'u Seniorze, który jednak nie zwracał na nią uwagi.

Medikj.jpg

Medalion

Gdy jej ojca aresztowano i uwięziono w Azkabanie, Meropa była wolna. Podała przyszłemu ojcu Voldemorta eliksir miłosny, przez co ten się w niej zadurzył. Razem uciekli z rodzinnej wioski, aby uniknąć plotek oraz spotkania z bratem dziewczyny lub jej równie porywczym i niebezpiecznym ojcem, zabierając jedynie ze sobą medalion Slytherina.

Gdy Meropa zaszła w ciążę, zaprzestała podawania ukochanemu eliksiru. Miała nadzieję, że ten naprawdę się w niej zakocha lub zostanie przy niej ze względu na dziecko. Okazało się jednak, że hipotezy dziewczyny były chybione – Tom odszedł od swojej żony i powrócił do rodzinnego domu mówiąc o „odurzeniu”.

Meropa była w zaawansowanej ciąży, lecz nie miała pieniędzy ani warunków na wychowanie dziecka. Aby zdobyć kilka galeonów, poszła do sklepu Borgina i Burkesa, gdzie dostała za medalion Slytherina jedyne dziesięć galeonów. Borgin był bardzo skąpy, choć wiedział ile warty był medalion.

Następną właścicielką tego cennego przedmiotu była Chefsiba Smith. Gdy Voldemort został subiektem w sklepie Burkesa oczarował ją swoim wdziękiem, przez co ta kobieta pokazała mu swoje dwie najcenniejsze pamiątki – medalion i czarkę Helgi Hufflepuff. Dwa dni później znaleziono ją martwą, a przedmioty te ukradziono. O nieświadome spowodowanie śmierci kobiety oskarżono jej skrzatkę Bujdkę, co oczywiście było nieprawdą (zabił ją Voldemort).

Czarny Pan, po morderstwie Chefsiby, uczynił z pamiątki po Slytherinie swojego horkruksa, ukrywając go w pewnej jaskini i zabezpieczając potężnymi zaklęciami. Ponieważ medalion był związany z Salazarem Slytherinem, a co za tym idzie z Hogwartem Czarny Pan uczynił go horkruksem.

Locket destruction.gif

Po pewnym czasie „pożyczył” skrzata rodziny, która go wielbiła, rodziny Blacków, i wypróbował działające czary na Stworku. Nie spodziewał się, że ten przeżyje i wyjawi jego tajemnice Regulusowi Blackowi.

Gdy brat Syriusza dowiedział się o działaniach Czarnego Pana poprosił Stworka, aby ten zaprowadził go do kryjówki horkruksa Voldemorta. Łódka, która nie mogła pomieścić więcej niż jednego czarodzieja, nie zauważyła obecności skrzata, pozwalając Regulusowi wraz ze Stworkiem dotrzeć na wyspę.

Tam młody Black, znając opowieści Stworka o sposobach pokonania „warstw ochronnych” horkruksa, nakazał Stworkowi podmienić medaliony po tym, jak sam wypije eliksir. Nakazał również, aby skrzat mu nie pomagał.

Po wypiciu wywaru Regulus osłabł, a czując wielkie pragnienie chciał się napić z otaczającego jeziora. Jednak inferiusy czuwały i wciągnęły pod wodę mężczyznę, który dołączył się do ich armii. Jednak skrzat domowy nie mógł wypełnić powierzonego mu zadania; by otworzyć medalion należało znać mowę węży.

Salazar Slytherin by leelastarsky.jpg

Salazar Slytherin ze swoim medalionem

Zostawił go więc w gablocie z pamiątkami Blacków, skąd wyrzucili go porządkujący Syriusz, Harry, Ron, Hermiona i inni. Wówczas nie wiedzieli o mocy horkruksów i nie spodziewali się, iż mieli w domu cząstkę duszy Voldemorta na wyciągnięcie ręki. W książce jest napisane, że natknęli się na medalion, którego nie mogli otworzyć. Chodziło właśnie o ten medalion.

Gdy Stworek zobaczył, że bezceremonialnie wyrzucają przedmiot, za który Regelus oddał życie, postanowił ponowić swoje próby.

Po pewnym czasie Harry dowiedział się od Dumbledore'a, iż Voldemort stworzył sobie sześć horkruksów. Wraz z przyjaciółmi szybko skojarzył fakty. Łącząc elementy układanki zorientował się, iż miał do czynienia z horkruksem.

Śledztwo Dumbledore'a doprowadziło ich do jaskini, gdzie dyrektor Hogwartu wypił eliksir rozpaczy. Niestety, wpadli w zasadzkę. Osłabiony Albus i sparaliżowany przez niego Harry nie mieli szans ze śmierciożercami, którzy opanowali w tym czasie szkołę. Skończyło się to śmiercią Dumbledore'a, który zginął z ręki Snape'a.

Medalion, dla którego zginął dyrektor, okazał się fałszywy. Od Stworka Harry dowiedział się, iż horkruksa wyniósł, wraz z wieloma innymi cennymi przedmiotami, złodziejaszek Mundungus Fletcher. Jednak ten poinformował czarodzieja, że musiał oddać medalion Dolores Umbridge.

The locket by lberghol by Indiewikkan.jpg

Ron niszczy medalion

Harry, Ron i Hermiona, śledzeni przez śmierciożerców przeprowadzili ryzykowną akcję w Ministerstwie Magii. Podszywając się za pracowników wkradli się do środka. W tym czasie eksnauczycielka przesłuchiwała „mugolaków”. W sali, w której odbywały się przesłuchania. Ona i Yaxley zostali oszołomieni. Hermiona zabrała medalion i wyczarowała falsyfikat, aby zmylić Dolores.

Po wielu perypetiach Harry zdobywa Miecz Gryffindora. Misję zniszczenia Medalionu przekazał jednak Ronowi, który ryzykował życiem, aby uratować go z lodowatego jeziorka. Z Voldemorta dochodzą pragnienia Rona i obiecanki, że uda się je spełnić.

Ciekawostki Edytuj

  • Na stronie Cinema Store można kupić replikę tegoż medalionu. Kosztuje ok. 220 złotych. Jest w eleganckim pudełeczku.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki