FANDOM

Do Czarnego Pana – wiem, że kiedy to odczytasz będę już dawno martwy, ale chcę, byś wiedział, że to ja odkryłem twoją tajemnicę. To ja wykradłem twojego prawdziwego horkruksa I postanowiłem go zniszczyć. Zmierzę się ze śmiercią w nadziei, że kiedy trafisz na godnego siebie przeciwnika, będziesz znowu śmiertelny. R.A.B.
— Wiadomość, którą Regulus zostawił Voldemortowi w podrobionym medalionie.[źródło]

Medalion Regulusa Blacka (ang. Regulus Black's locket) — kopia Medalionu Salazara Slytherina, który był horkruksem, stworzona przez Regulusa Blacka i podłożona pod oryginał w misie z Eliksirem Rozpaczy w jaskini, gdzie potem zginął Regulus. Do stworzenia kopii medalionu najprawdopodobniej użyto zaklęcia Gemino.

Historia Edytuj

Medalion został stworzony, przez Regulusa Blacka w 1979 roku lub jakiś czas wcześniej. Wykonano go w taki sposób by wyglądał jak medalion Salazara Slytherina, który stał się jednym z Horkruksów Voldemorta ukrytym w jaskini horkruksa. Wewnątrz swojej kopii Black umieścił list dla Voldemorta.

Regulusowi udało się dostać do jaskini, dzięki swojemu skrzatowi, Stworkowi, który został wcześniej wykorzystany przez Voldemorta by przetestować zabezpieczenia kryjówki dla horkruksa. Na miejscu czarodziej wypił Eliksir Rozpaczy, co było konieczne by dostać się do prawdziwego medalionu. Substancja sprawiła mu wiele cierpienia, a na końcu wywołała też silne pragnienie, które Regulus próbował zaspokoić wodą z jeziora w jaskini. Wtedy spod wody wyszły inferiusy, wciągnęły go do jeziora i utopiły. Stworek w tym czasie, zgodnie ze wcześniejszymi poleceniami swojego pana, podmienił medaliony i deportował się z prawdziwym do domu rodziny Blacków.

The Cave

Jaskinia horkruksa.

Fałszywy medalion przeleżał wiele lat w misie z eliksirem. Dopiero 30 czerwca 1997 roku został odnaleziony przez Albusa Dumbledore'a, który przybył do jaskini wraz z Harrym Potterem, by zdobyć horkruks. Nie wiedząc, że prawdziwy medalion został zabrany przeszli przez wszystkie zabezpieczenia, a na końcu także zmierzyli się z inferiusami.

Po zdobyciu fałszywego medalionu opuścili jaskinię i wrócili do Hogwartu. Jednak gdy aportowali się w Hogsmeade zobaczyli Mroczny Znak nad szkołą, która została zaatakowana przez śmierciożerców. Oboje dostali się na wieżę astronomiczną na miotłach, a tam Dumbledore, wiedząc co ma się stać, spetryfikował Harry'ego i ukrył go pod peleryną-niewidką. Chwilę później na wieżę przyszedł Draco Malfoy, który rozbroił Albusa jednak nie był w stanie go zabić. Następnie na miejsce przyszło czterech śmierciożerców, a po nich także Severus Snape i dopiero on zamordował Dumbledore'a, rzucając na niego zaklęcie Avada Kedavra. Wkrótce później bitwa zakończyła się, a intruzi opuścili zamek.

Dopiero po tych wydarzeniach Harry znalazł list wewnątrz medalionu, z którego dowiedział się, że zdobyli jedynie kopię horkruksa. Z pomocą swojej przyjaciółki, Hermiony Granger, próbował się dowiedzieć kim jest R.A.B. jak podpisał się Regulus w liście, ale trafiła tylko na informacje o Rozalindę Antygonę Bungs i Ruperta Axebangera Brookstantona, ale uznała, że oni nie pasują, ponieważ nie mieli do czynienia z Voldemortem. Po zakończeniu roku szkolnego Harry zabrał podróbkę ze sobą do domu.

Stwork01

Harry pokazuje Stworkowi fałszywy medalion.

Wkrótce później Voldemort ze swoimi śmierciożercami przejął kontrolę nad Ministerstwem Magii. Z tego powodu Harry, Ron i Hermiona, prowadzący dalsze poszukiwania horkruksów musieli się ukrywać. Ich pierwszą kryjówką został dom Blacków na Grimmauld Place 12. Tam od Stworka, który ciągle zamieszkiwał posiadłość, dowiedzieli się o podmianie medalionów przez Regulusa. Opowiedział im także jak nieskutecznie próbował zniszczyć horkruks, który później został skradziony przez Mundugusa Fletchera. Po usłyszeniu całej historii Harry wręczył skrzatowi fałszywy medalion, co bardzo ucieszyło Stworka, ponieważ była to pamiątka po Regulusie.

Występowanie Edytuj