FANDOM

Matthew Lewis (ur. 27 czerwca 1989 roku w Leeds, West Yorkshire) — brytyjski aktor znany głównie z roli Neville'a Longbottoma z filmów o Harrym Potterze.

FilmografiaEdytuj

BiografiaEdytuj

Tumblr m4uqgpPLRY1qbrytlo4 250 large

Matthew Lewis uczęszczał do High St Mary's RC School w Menston. Ma dwóch starszych braci – Chrisa i Anthony'ego. Dał się poznać szerszej publiczności z roli niezdarnego czarodzieja – Neville'a Longbottoma w serii o Harrym Potterze, choć swoją przygodę z aktorstwem rozpoczął idąc śladami brata Anthony'ego, znacznie wcześniej, bo w wieku 5 lat, przyjmując niewielkie role w serialach i programach telewizyjnych. Lubi grać w gry wideo, w tym w Counter Strike i Battlefield 1942, a także w tenisa i badmintona. Miał zamiar dołączyć do Royal Air Force. Z racji tego,  że liczba 11 odegrała znaczącą rolę w jego życiu (zaczął pracować na planie Harry'ego Pottera w wieku jedenastu lat), na prawym przedramieniu wytatuował sobie rzymską XI. Od 2011 roku spotyka się z niejaką Darią Denarską. Są oni szczęśliwą parą, o czym Matthew wypowiada się w większości wywiadów.

CiekawostkiEdytuj

  • W 2009 roku aktor, razem z Bonnie Wright, pojawił się na oficjalnej premierze Księcia Półkrwi w Krakowie[1].
  • Zapytany, w jaką inną rolę z ekranizacji Harry'ego chciałby się wcielić, odpowiedział, że w Draco bądź Lucjusza Malfoya.
  • Ulubiony cytat postaci, w którą się wciela to Dlaczego to zawsze ja? z drugiej części[2].
Mlewis1

Lewis podczas światowej premiery filmu Harry Potter i Insygnia Śmierci w Londynie (2011 rok).

  • Ulubionymi zespołami muzycznymi Matthewa są: Oasis, The Strokes, The Killers, Guns N' Roses oraz Velvet Revolver.
  • Aktor ma 183 centymetry wzrostu.
  • W ekranizacji czwartej części przygód Harry'ego Pottera, musiał nosić sztuczne, krzywe zęby i o dwa rozmiary za duże buty, a wszystko po to, by nadać odgrywanej przez niego postaci "fajtłapowaty" wygląd.
  • Rekwizytem użytym podczas kręcenia filmów o Harrym Potterze, który najbardziej podobał się Lewisowi, był miecz Gryffindora[3].
  • Helena Bonham Carter, która grała Bellatriks Lestrange, przypadkowo przebiła różdżką błonę bębenkową Matthewa podczas kręcenia filmu Harry Potter i Zakon Feniksa.
  • Matthew Lewis po zakończeniu nagrywania serii o Harrym Potterze na pamiątkę zostawił sobie zęby Neville'a.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki