Wikia

Harry Potter Wiki

Marjorie Dursley

Komentarze5
4460stron na
tej wiki
Marjorie Dursley
Marge-glass2
Informacje biograficzne
Status krwi mugol
Pseudonim(y) Marge
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów brązowe
Rodzina
Rodzina Pani Dursley (matka)
Vernon Dursley (brat)
Petunia Dursley (bratowa)
Dudley Dursley (bratanek)
Harry Potter (przyszywany bratanek dalszego stopnia)
Pozostałe informacje
Zawód/Praca hodowca psów
Przynależność Mugole

Dursleyowie

Aktorka Pam Ferris

Marjorie „Marge” Eileen Dursleymugolka; siostra Vernona Dursleya. Harry był zmuszony mówić do niej „Ciociu Marge” chociaż nie łączyły ich więzy krwi. Mieszkała na wsi, w domu z wielkim ogrodem gdzie zajmowała się hodowlą buldogów.

BiografiaEdytuj

Marjorie Eileen Dursley urodziła się przed 1960 rokiem w rodzinie mugoli. Miała młodszego brata Vernona, który w 1977 r. ożenił się z Petunią Evans. W 1980 r. przyszedł na świat ich syn Dudley, jedyny i najukochańszy bratanek Marge. Nie popierała tego, że jej brat przyjął pod swój dach Harry'ego Pottera. Mieszkała w domu na wsi, gdzie hodowała buldogi. Nigdy nie wyszła za mąż, chociaż podkochiwała się w swoim sąsiedzie, pułkowniku Fubsterze, który zajmował się psami Marge pod jej nieobecność.

W 1985 r. Marge była obecna na przyjęciu z okazji piątych urodzin swojego bratanka. Kobieta łapała Harry’ego zakrzywionym końcem laski za nogi by udaremnić mu wygranie z Dudleyem w komórki do wynajęcia.

W 1990 r. Marge ponownie gościła na Privet Drive 4. Wtedy to Harry niechcący nadepnął na łapę jej ulubionego buldoga Majchera. Pies pognał do ogrodu za Harrym, który ratował się ucieczką na drzewo. Musiał siedzieć na nim, ku uciesze Dursley’ów, aż do północy, gdyż dopiero wtedy Marge zawołała psa.

Aunt Marge

W 1991 r. Marge chorowała na skutek zjedzenia „jakichś trąbików”. Dowiadujemy się o tym z pocztówki, którą, podczas pobytu na urlopie na wyspie Wight, wysłała rodzinie Dursley’ów.

W 1993 r. przyjechała z tygodniową wizytą do swojego brata i jego rodziny. Podczas odwiedzin traktowała Harry'ego okropnie (jeszcze gorzej niż Dursley’owie). Podczas ostatniego dnia swojego pobytu na Privet Drive 4 upiła się i zaczęła obrażać rodziców Harrego. Zdenerwowany chłopak stracił panowanie nad sobą i nadął swoją ciotkę − stawała się coraz grubsza i lżejsza, aż w końcu odleciała przez drzwi balkonowe. Ministerstwo Magii znalazło ją latającą, nakłuło ją i zmodyfikowało jej pamięć.

Późniejsze życie

Po ostatnim incydencie, który miał miejsce na Privet Drive 4, Dursley'owie już nigdy nie zaprosili jej do swojego domu. Marge przestała utrzymywać z nimi kontakt, a z Harrym już się nigdy nie spotkała.

Wygląd i osobowośćEdytuj

Wielka, tęga z purpurową twarzą, miała nawet wąsy, choć nie tak krzaczaste jak on [Vernon].
—Narrator

Marge jest grubą kobietą z bardzo krótką szyją. Ma krótkie, lekko kręcone włosy o kolorze ciemnego blondu. Wyglądem i charakterem przypomina brata. Lubiła wypić i dobrze zjeść. Jej życiowym celem było hodowanie buldogów. Popierała stosowanie kar cielesnych. Była bardzo bezpośrednia, a jej słowa często raniły innych. Za każdym razem kiedy Marge odwiedzała Privet Drive 4 obdarowywała Dudley’a drogimi prezentami. 

Marge

Marge i Dudley

Faworyzowała chłopaka i uważała go za ideał. W rzeczywistości bratanek nie darzył ciotki zbyt wielką sympatią jednak pozwalał jej się ściskać i całować ponieważ otrzymywał za to wystarczająco wysoką „zapłatę”. Marge nie lubiła Harry’ego. Ciągle porównywała go z Dudley’em. Jedyną rzeczą jaką dała Harry’emu była paczka sucharków dla psa. Nie miała pojęcia o tym, że chłopak jest czarodziejem i uczy się w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Vernon powiedział jej, że umieścił go w Ośrodku Wychowawczym Świętego Brutusa dla Młodocianych Recydywistów, gdzie panowały surowe zasady wychowawcze. Marge była zadowolona z takiej decyzji brata. Sama traktowała Harry’ego okrutnie (pozwalała Majcherowi gonić Harry’ego oraz obrażała jego rodziców). Uważała że brat powinien oddać go do domu dziecka ponieważ jest on ciężarem dla niego i jego rodziny.

Marge miała obsesję na punkcie buldogów, szczególnie lubiła starego Majchera, którego wszędzie ze sobą zabierała. Miała zwyczaj porównywania ludzi do psów. Nazwała Lily złą suką przez co jej szczenię (Harry) również jest do niczego, czym bardzo zdenerwowała Harry’ego.

Wiele z jej negatywnego zachowania jest wynikiem odrzucenia przez pułkownika Fubstera, w którym była zakochana, jednak należy zauważyć, że właśnie przez paskudny charakter Marge, mężczyzna nie chciał jej poślubić.

Za kurtynąEdytuj

K,NDQ3MDk4MzIsNjUxNTUy,f,wa plan 9

Kręcenie sceny z Marge wylatującą w powietrze.

  • Autorka później żałowała, że to właśnie buldogi były w posiadaniu Marge, bo przekonała się, że są to bardzo sympatyczne zwierzęta. Zdradziła także, że pasowały jej zdaniem do Marge przede wszystkim ze względu na wygląd. [1]
  • W adaptacji filmowej trzeciej części zagrała ją brytyjska aktorka Pam Ferris.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki