FANDOM

Marcus Flint (ur. 19741975 r.) — czarodziej czystej krwi. Uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 1986–1994, gdzie został przydzielony do Slytherinu. W latach 1991–1994 był kapitanem drużyny quidditcha, grał w niej jako ścigający. Musiał powtarzać ostatni rok nauki.

Biografia Edytuj

Marcus Flint urodził się w rodzinie zachowującej tradycyjną linię czystej krwi od wielu pokoleń. Marcus spokrewniony był z Josephine Flint, która pełniła powinność Ministra Magii oraz z Ursulę Black z domu Flint.

1986–1991 Edytuj

Marcus Flint rozpoczął naukę w Hogwarcie w 1986 roku. Tiara Przydziału przydzieliła go do Slytherinu, którego opiekunem był ówczesny mistrz eliksirów – prof. Severus Snape. W pewnym momencie swojej edukacji został członkiem drużyny quidditcha i grał na pozycji ścigającego. Na szóstym roku został mianowany kapitanem swojej domowej drużyny quidditcha. Jako kapitan, Flint był bardzo szorstki.

1991/1992 Edytuj

Flint -1

Ślizgoni pierwszy mecz w sezonie rozpoczęli do starcia z Gryfonami. Marcus w czasie gdy ściskał dłoń Woodowi to – obaj sprawiali wrażenie jakby jeden drugiemu chciał połamać palce. Był też niezwykle brutalny i często faulował. Kiedy Harry zauważył znicza, Marcus ostro i z premedytacją zablokował chłopaka, także ten prawie spadł z miotły. Za ten faul, kapitan Ślizgonów został skarcony przez profesor Hooch, która sędziowała mecz. Wywołało to też duże kontrowersje u Gryfonów m.in. u komentującego Lee Jordana. Nie potrafił zachować on bezstronności, stwierdził, że Flint prawie zabił szukającego Gryfonów. Następnie rozpoczęły się problemy z miotłą Harry'ego, która zaczęła bardzo dziwnie się zachowywać – gracze Gryffindoru skupili się na pomocy szukającemu, natomiast pozbawiony honoru Flint przejął kafla i strzelił pięć bramek, które nikogo nie obchodziły. Dzięki Hermionie, sytuacje udało się opanować – Harry złapał znicza i ostatecznie to Gryffindor był górą w meczu. Flint jeszcze dwadzieścia minut po meczu krzyczał, że szukający połknął właściwie znicza, a nie go złapał, ale Harry nie złamał żadnego punktu regulaminu[2].

Wyniki meczów Slytherinu z Ravenclawem i Hufflepuffem nie są znane, ale jeśli były one wygrane dla zielonych, to zdobyli oni Puchar Quidditcha.

1992/1993 Edytuj

Drużyna slytherinu

w 1992 Flint był bardzo zadowolony z tego, że Lucjusz Malfoy ufundował drużynie Ślizgonów nowe miotły – Nimbusy 2001, Flint w ramach „wdzięczności” wziął do drużyny Dracona Malfoya, który został szukającym na miejsce Terence'a Higgsa. Podczas pierwszego treningu Gryfonów w nowym sezonie, drużyna Ślizgonów „wprosiła” się, bo Oliver Wood wcześniej rezerwował boisko dla Gryfonów. Flint jednak pokazał specjalne pozwolenie od Snape'a w celu przećwiczenia nowego szukającego. Flint z kolegami przechwalali się przed Gryfonami nowymi miotłami. Hermiona stwierdziła, że do drużyny Gryfonów nikt nie musiał się wkupywać, bo miał talent, co zirytowało Malfoya, który nazwał ją szlamą, co oburzyło resztę Gryfonów. Marcus zasłonił Malfoya ciałem przed atakiem Freda i George'a, zaś Ron chciał na Dracona rzucić zaklęcie, które odbiło się i sprawiło, że Ron wymiotował ślimakami, ku powszechnej wesołości Ślizgonów[3].

Flint -3

Flint z kaflem.

Później widzimy Flinta w czasie meczu quidditcha Gryffindor vs Slytherin; kapitan Ślizgonów jest zły na Malfoya i go objeżdża, za to, że nie widzi znicza, którego miał przed nosem, świadkiem tego zdarzenia był George Weasley. Ślizgoni przegrali mecz dziewięćdziesięcioma punktami właśnie dzięki złapaniu znicza przez Harry'ego, ponieważ ścigający ślizgońscy grali lepiej niż przeciwnicy [4].

Dalsze rozgrywki quidditcha odwołano ze względu na otwarcie Komnaty Tajemnic.

1993/1994 Edytuj

Flint -2

W roku szkolnym 1993/1994 Flint powinien już skończyć szkołę, jednak oblał egzaminy i musiał powtarzać klasę, jest to jedyny taki znany przykład w serii[5]. Wspólnie z Malfoyem, Crabbe'em i Goyle'em, chciał nastraszyć Harry'ego, przez przebranie się za Dementorów, którzy w Hogwarcie byli w owym czasie strażnikami, ponieważ z Azkabanu uciekł Syriusz Black. Harry zemdlał w czasie poprzedniego meczu, z Puchonami właśnie poprzez bliższy kontakt z dementorami. Potter jednak przygotowany na taką ewentualności, dlatego w czasie meczu z Krukonami wyjął różdżkę i wyczarował Patronusa w kierunku czterech rzekomych „dementorów”. Efekt był taki, że to oni się przestraszyli, a nie szukający, który złapał znicza. Po wylądowaniu Harry zobaczył jeszcze czym byli tak naprawdę owi dementorzy i bardzo zdenerwowaną Minerwę McGonagall, która właśnie karała Slytherin odjęciem pięćdziesięciu punktów za ten okropny czyn [6].

Pod koniec roku odbył się finałowy mecz między Gryffindorem, a Slytherinem. Flint, jak zwykle chłodno uścisnął sobie dłoń z Woodem. Mecz okazał się być bardzo brutalnym. Marcus w pewnym momencie uderzył w rozpędu w Angelinę Johnson, co spotkało się z dezaprobatą publiczności. Ścigający tłumaczył się, że on nie widział dziewczyny. W następnej chwili George Weasley uderzył pałką Flinta w głowę, który rąbnął nią w rączkę swojej miotły i zaczął krwawić. Całe wydarzenie skończyło się podyktowanie dla obu drużyn rzutu wolnego. Flint, któremu ciągle ciekła krew z nosa, wykonał rzut wolny, który ku uciesze Gryfonów, został obroniony przez Wooda. Flint strzelił później gola, ale w chwili złapania znicza przez Harry'ego, Gryfoni i tak prowadzili aż 80:20, co skończyło się zwycięstwem dla lwów i zdobyciem przez nich Pucharu Quidditcha [7].

Nie są znane dalsze losy Flinta po ukończeniu Hogwartu.

Wygląd zewnętrzny i charakter Edytuj

Flint -4

Flint w książce został opisany jako bardzo silny i wysoki chłopak. Miał duże zęby i grube czarne włosy. Według Harry'ego mógł mieć coś z krwi trolli. Marcus był opryskliwy, i poza Ślizgonami nikogo nie lubił. W quidditcha grał brutalnie, nie wzdragał się także przed oszustwem jakim było między innymi przebranie się za dementora w 1994 roku i próba nastraszenia Harry'ego.

Etymologia Edytuj

  • Jego imię pochodzi od Marsa – w mitologii rzymskiej Mars był bogiem wojny, co może być nawiązaniem do jego agresji. Jest też przeciwieństwem Olviera Wooda, bowiem gałęzie oliwne są symbolem spokoju.

Za kulisami Edytuj

  • W oryginalnej wersji Harry Potter i Kamień Filozoficzny narrator opisuje, że Flint jest szóstoklasistą, jednak w Harry Potter i więzień Azkabanu pojawia się dalej jako uczeń. Rowling wytłumaczyła, że musiał powtórzyć swój ostatni rok.
  • W późniejszym wydaniach "Kamienia Filozoficznego" pojawia się już informacja, że chłopak na pierwszym roku Harry'ego był piątoklasistą. Znajdziemy to również w wersji polskiej.
  • Harry kiedyś stwierdził, że Flint może mieć coś z krwi trolli, jednak tak naprawdę była to obelga w stronę jego wyglądu.
  • W pierwszym i drugim filmie, Flint został zagrany przez aktora Jamie Yeatesa, jednak w trzecim filmie rola Marcusa jak i w ogóle quidditcha została pominięta.
  • Marcus wypożyczał z biblioteki w nieznanym roku książkę Quidditch przez wieki, zwrócił ją 22 czerwca.
  • W trzeciej grze Marcus Flint i Peregrine Derrick wzorując się na pomyśle Malfoya, wzięli z biura pani Hooch kafla i tłuczka, by Gryfoni nie wygrali, jednak ich plan został udaremniony przez Rona i Hermionę.
  • W LEGO Harry Potter: Lata 1−4, Marcus Flint jest ślizgońskim szukającym.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Pozycje quidditcha w Hogwarcie

Kapitanowie Astrix A. · Filemina A. · Angelina B. · Oona B. · Concepta · David Hamblin · Natalie Holkham · Stephen Gould · Ashley Sanders · Hamish Frater · Richard Carter · James Potter · Charlie Weasley · Oliver Wood · Angelina Johnson · Harry Potter · Cedrik Diggory · Roger Davies · Winky Crockett · Neil Lament · Andrew Snowyowl · Jo King · Rufus Winickus · Jody Jacknife · Stuart Craggy · Steve Laughalot · Emma Vanity · Lucinda Talkalot · Marcus Flint · Graham Montague · Urquhart · Katie Rayknolls · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Mark Sommertime · Russell Lucky · Dan Darker · Jess Lafington · Kris Kolumbiko · David Makehay · Mark Overcliff · Isobel McGonagall
Ścigający Alicja Spinnet · Angelina Johnson · Dean Thomas · Demelza Robins · Ginny Weasley · Katie Bell · Cadwallader · Heidi Macavoy · Malcolm Preece · Zachariasz Smith · Tamsin Applebee · Bradley · Chambers · Jeremy Stretton · Randolph Burrow · Roger Davies · Eekins · Jarrett · Marcus Flint · Adrian Pucey · Kasjusz Warrington · Graham Montague · Urquhart · Vaisey · Blaise Zabini · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru I · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru II · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru III
Pałkarze Andrew Kirke · Fred Weasley · George Weasley · Jack Sloper · Jimmy Peakes · Ritchie Coote · Anthony Rickett · Maxine O'Flaherty · Michael McManus · Duncan Inglebee · Jason Samuels · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu I · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu II · Gregory Goyle · Lucjan Bole · Peregrine Derrick · Vincent Crabbe · Dobbin
Szukający James Potter · Charlie Weasley · Ginny Weasley · Harry Potter · Niezidentyfikowany szukający Gryffindoru · Niezidentyfikowany szukający Hufflepuffu · Cedric Diggory · Summerby · Niezidentyfikowany szukający Ravenclawu · Niezidentyfikowany zastępca szukającego Ravenclawu · Cho Chang · Gilderoy Lockhart · Draco Malfoy · Harper · Regulus Black · Terence Higgs
Obrońcy Cormac McLaggen · Oliver Wood · Ron Weasley · Geoffrey Hooper · Herbert Fleet · Grant Page · Miles Bletchley · Niezidentyfikowany obrońca Slytherinu · Kevin Bletchley
Nieznane pozycje Minerwa McGonagall · M. G. McGonagall · R. King · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Katie Rayknolls
Prawdopodobni gracze Abigail Nicola · Alexander William · Alexis Marie · Amber Noel · Brandon Angel · Christian Alexander · Ella Jo · Emily Taylor · Erica J. · Ethan Gerard · Fay Dunbar · Gianna Marie · Haley Dakota · Jackson Sheppard · Jada Angela · Jennifer Dawn · Owen Anthony · Phelan Noel · Remy Olivier · Richard Sky · Riley Frazer · Ryan Henry · Tanner Van Burm · Timothy Justin · Trev Mallory · Trinity Lynn · Sage Kelleen

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasleyów Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini