Wikia

Harry Potter Wiki

Marcus Belby

5500stron na
tej wiki
Komentarz1
Marcus Belby
Belby
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1979
Status krwi czysta lub półkrwi
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów brązowe
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Przynależność Ravenclaw
Aktor Robert Knox
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Sensualna

Marcus Belby (ur. 1979 r.) — uczeń Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 1990-1997. Został przydzielony do Ravenclawu.

Marcus był bratankiem Damoklesa, znanego wytwórcy eliksirów, który zasłynął opracowaniem Wywaru Tojadowego, pod koniec XX wieku. Z tego też powodu został zaproszony do udziału w Klubie Ślimaka założonego przez Horacego Slughorna. Gdy Marcus powiedział profesorowi Slughorn'owi o jego słabym kontakcie z wujem, nauczyciel eliksirów był wyraźnie rozczarowany, co było tylko dowodem świadczącym o "kolekcjonowaniu" znanych ludzi przez Slughorn'a.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Marcus Belby urodził się około 1979 roku[1] gdzieś na Wyspach Brytyjskich, w czarodziejskiej rodzinie Belby.

Był synem pana Belby i bratankiem Damoklesa, sławnego mistrza eliksirów, odznaczonego Orderem Merlina, który w ostatnim kwartale XX wieku opracował Wywar Tojadowy, eliksir, który był w stanie złagodzić skutki likantropii.[2] Marcus nie miał z nim jednak dobrych stosunków, ponieważ jego ojciec nie przepadał za eliksirami.

Marcus otrzymał w wieku 11 lat list z Hogwartu, gdzie naukę rozpoczął 1 września 1990 roku i został przydzielony do Ravenclawu.

Siódmy rok Edytuj

Marcus Belby rankiem 1 września 1996 roku wsiadł do Ekspress Hogwart, aby rozpocząć swój siódmy rok nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie oraz zdać OWTM-y. W czasie podróży otrzymał zaproszenie na przekąskę od nowego nauczyciela eliksirów - Horacego Slughorna. Dotarł tam z nerwowym i pełnym napięcia uśmiechem do Harry`ego i Neville`a, po ich przybyciu.

Slughorn, który spakował swój obiad, gdyż uważał, że jedzenie z wózka jest zbyt ciężkie dla niego, zaoferował mu połowę zimnego bażanta. Następnie rozpoczęli pogawędkę na temat, jego wuja - Damoklesa. Gdy profesor zapytał go, czy często widuje wuja, Markus chciał jak najszybciej odpowiedzieć, przez co zachłysnął się kawałkiem bażanta. Slughnorn uratował chłopaka poprzez rzucenie zaklęcia: Anapneo. Jednak, gdy nauczyciel usłyszał, że nie utrzymuje z wujkiem zbyt dobrych kontaktów, przestał się interesować Krukonem i zaczął rozmawiać z Cormackiem McLaggenem.

Belby został zaproszony na jedną z kolacji "Klubu Ślimaka. Nad lodami, którymi był bardziej zainteresowany niż rozmową, został ponownie zapytany przez Slughorna o swoje relacje z wujem. Kiedy Belby powiedział, że nie mają dobrych relacji, Horacy Slughorn szybko zmienił obiekt zainteresowania pytając Hermionę o jej rodziców i ich zawód w mugolskim świecie. Gdy na kolację dotarła spóźniona Ginny, nauczyciel zażartował, że Belby nie zostawił dla niej lodów.

W tym samym roku 20 grudnia 1996 roku Belby rozdawał ręczniki w toalecie na przyjęciu wigilijnym organizowanym przez Klub Ślimaka.

Pod koniec siódmego roku, Albus Dumbledore został zabity przez Severusa Snape'a. Nie wiadomo, czy Marcus uczestniczył w jego pogrzebie razem z resztą swojego domu.

Późniejsze życie Edytuj

Nie wiadomo, czy wrócił do szkoły, aby walczyć w bitwie o Hogwart oraz czy przeżył Drugą Wojnę Czarodziejów.

Za kulisamiEdytuj

  • W filmowej adaptacji Harry`ego Pottera i Księcia Półkrwi w rolę Marcusa Belby`ego wcielił się aktor Robert Knox.
  • 24 maja 2008 roku, aktor grający Belby`ego został zasztyletowany przez Karla Bishopa obok stacji kolei podmiejskiej w Sidcup, broniąc swojego młodszego brata. Na światowej premierze filmu Harry Potter i Książę Półkrwi, wszyscy członkowie ekipy nosili białe wstążki w ramach uczczenia jego pamięci. W dniu 4 marca 2009 roku, BBC poinformowało, że Karl Bishop został skazany i uznany winnym morderstwa Knoxa. Następnego dnia Bishop otrzymał wyrok dożywocia.
  • Opisany jest w książce jako chudy i nerwowy, natomiast w filmie jest przedstawiony jako żarłoczny i niegrzeczny(chociażby mówienie z pełnymi ustami na spotkaniu Klubu Ślimaka), ma on również okrągłą twarz, co może sugerować, że jest on gruby.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki