Fandom

Harry Potter Wiki

Mapa Huncwotów

6968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Share

Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz (...) Tyle im zawdzięczamy!
—George Weasley[źródło]
Szlachetni mężowie, niezmordowani w udzielaniu pomocy nowemu pokoleniu łamaczy prawa.
—Fred Weasley[źródło]

Mapa Huncwotów (ang. Marauder's Map) — magiczna mapa Hogwartu stworzona przez Jamesa Pottera (Rogacz), Syriusza Blacka (Łapa), Remusa Lupina (Lunatyk) oraz Petera Pettigrew (Glizdogon). Ukazuje wszystkie szczegóły zamku, włączając w to mieszkańców zamku, tajne przejścia i hasła, jakie trzeba wypowiedzieć, żeby przez nie przejść. Obejmuje także część terenów przyległych do zamku, jak na przykład błonia. Nie pokazuje jedynie Pokoju Życzeń, Komnaty Tajemnic i pomieszczenia z lustrem Ain Eingarp- prawdopodobnie dlatego, że Huncwoci nie znali tych miejsc. 

Mapa Huncwotów.gif

Mapa Huncwotów

Ten przedmiot pozwala śledzić kroki wszystkich osób obecnych na terenie szkoły. Każdy bowiem stanowi na niej niewielką kropkę opatrzoną imieniem i nazwiskiem.

Na pierwszy rzut oka to wielki, bardzo zniszczony i zupełnie niezapisany arkusz pergaminu. Aby mapa się ukazała, należy dotknąć ją różdżką i wypowiedzieć słowa: „Przysięgam uroczyście, że knuję coś niedobrego”. Po tym na pergaminie zaczynają pojawiać się czarne linie, łączące się, krzyżujące, zbierające wachlarzowato w każdym rogu. Potem na samym szczycie ukazują się zielone ozdobne litery, układające się w następujące słowa:

Panowie Lunatyk, Gilzdogon, Łapa i Rogacz,
zawsze uczynni doradcy czarodziejskich psotników,
mają zaszczyt przedstawić
MAPĘ HUNCWOTÓW.
—Napis na mapie.[źródło]

Po użyciu mapę należy zapieczętować zaklęciem, bo inaczej każdy mógłby z niej skorzystać. W tym celu wystarczy jedynie stuknąć w nią różdżką i powiedzieć: „Koniec psot”, a wszystko z niej zniknie.

HistoriaEdytuj

Huncwocip.jpg

Huncwoci:(Od lewej) Peter, Syriusz, James i Lupin

Mapa została skonfiskowana Huncwotom przez Filcha w ich ostatnim roku nauki[1]. Będąc w pierwszej klasie, Fred i George Weasleyowie wykradli ją z szafki woźnego. W 1993 roku wręczyli Harry'emu. Kiedy Snape próbował poznać jej sekret, na pergaminie pojawiały się obraźliwe słowa:

" - Pan Lunatyk przesyła wyrazy szacunku profesorowi Snape'owi i uprasza go, by zechciał nie wtykać swojego długiego nochala w sprawy innych ludzi.

- Pan Rogacz zgadza się z panem Lunatykiem i pragnie dodać, że profesor Snape jest wrednym głupolem.

- Pan Łapa pragnie wyrazić swoje zdumienie, jak taki kretyn mógł zostać profesorem.

- Pan Glizdogon życzy profesorowi Snape'owi miłego dnia i radzi mu umyć włosy, bo kleją się od łoju."

Harry'emu mapę tę ukradł jego najstarszy syn, James Potter z biurka, na którym leżała. Wiemy o tym z wywiadu, którego udzieliła J.K. Rowling[2].

CiekawostkiEdytuj

Tumblr m7hvpc03cD1qili3vo7 r1 250.gif

Mapa

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki