Wikia

Harry Potter Wiki

Mapa Huncwotów

Komentarz1
4161stron na
tej wiki
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Bazioreck
W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuje.
Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz (...) Tyle im zawdzięczamy!
—George Weasley[źródło]
Szlachetni mężowie, niezmordowani w udzielaniu pomocy nowemu pokoleniu łamaczy prawa.
—Fred Weasley[źródło]

Mapa Huncwotów — mapa stworzona przez Jamesa Pottera (Rogacz), 

Mapa huncwotów
Syriusza Blacka (Łapa), Remusa Lupina (Lunatyk) oraz Petera Pettigrew (Glizdogon). Ukazuje wszystkie szczegóły Hogwartu, włączając w to mieszkańców zamku, tajne przejścia i hasła, jakie trzeba wypowiedzieć, żeby przez nie przejść. Obejmuje także część terenów przyległych do zamku, jak na przykład błonia. Nie pokazuje jedynie Pokoju Życzeń i pomieszczenia z lustrem Ain Eingarp- prawdopodobnie dlatego, że Huncwoci nie znali tych miejsc. Ten
Mapa Huncwotów

Mapa Huncwotów

 przedmiot pozwala śledzić kroki wszystkich osób obecnych na terenie szkoły. Każdy bowiem stanowi na niej niewielką kropkę opatrzoną imieniem i nazwiskiem. Na pierwszy rzut oka to wielki, bardzo zniszczony i zupełnie niezapisany arkusz pergaminu. Aby mapa ukazała się, należy dotknąć ją różdżka i wypowiedzieć słowa: „Przysięgam uroczyście, że knuję coś niedobrego”. Po tym na pergaminie zaczynają pojawiać się czarne linie, łączące się, krzyżujące, zbierające wachlarzowato w każdym rogu. Potem, na samym szczycie, ukazują się zielone ozdobne litery, układające się w następujące słowa:
Panowie Lunatyk, Gilzdogon, Łapa i Rogacz,
zawsze uczynni doradcy czarodziejskich psotników,
mają zaszczyt przedstawić
MAPĘ HUNCWOTÓW.
—Napis na mapie.[źródło]

Po użyciu mapę należy zapieczętować zaklęciem, bo inaczej każdy mógłby z niej skorzystać. W tym celu wystarczy jedynie stuknąć w nią różdżką i powiedzieć: „Koniec psot”, a wszystko z niej zniknie.

Mapa H2

Mapa Huncwotów w całej okazałości.

HistoriaEdytuj

Huncwocip

Huncwoci:(Od lewej) Glizdogon, Syriusz, James i Lupin

Mapa została skonfiskowana Huncwotom przez Filcha w ich ostatnim roku nauki.[1] Będąc w pierwszej klasie, Fred i George Weasleyowie wykradli ją z szafki woźnego. W 1993 roku wręczyli Harry'emu. Kiedy Snape próbował poznać jej sekret, na pergaminie pojawiały się obraźliwe słowa:

" - Pan Lunatyk przesyła wyrazy szacunku profesorowi Snape'owi i uprasza go, by zechciał nie wtykać swojego długiego nochala w sprawy innych ludzi.

- Pan Rogacz zgadza się z panem Lunatykiem i pragnie dodać, że profesor Snape jest wrednym głupolem.

- Pan Łapa pragnie wyrazić swoje zdumienie, jak taki kretyn mógł zostać profesorem.

- Pan Glizdogon życzy profesorowi Snape'owi miłego dnia i radzi mu umyć włosy, bo kleją się od łoju."

Harry'emu mapę tą ukradł jego najstarszy syn, James Potter, z biurka, na którym leżała. Wiemy o tym z wywiadu, którego udzieliła J. K. Rowling.

CiekawostkiEdytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki