Wikia

Harry Potter Wiki

Szkoła Magii Mahoutokoro

Przekierowano z Mahoutokoro

6078stron na
tej wiki
Komentarze0

Szkoła Magii Mahoutokoro, zwana również jako Mahoutokoro (jap. 魔法 所) — starożytna szkoła magii umiejscowiona w Japonii.

Siedziba Edytuj

Szkoła Magii Mahoutokoro mieści się w pięknie zdobionym pałacu wzniesionych z nefrytu. Położony jest on na wyspie wulkanicznej Minami Iwo Jima. Mugole sądzą, że wysepka jest niezamieszkała.

Uczniowie Edytuj

Ze wszystkich jedenastu wspaniałych szkół magii, ta uczelnia ma jedną z najmniejszych liczb uczniów. Przyjmuje czarodziejów do nauki w wieku od siedmiu lat (aczkolwiek zaczynają zamieszkują oni w szkole dopiero po ukończeniu jedenastego roku życia). Czarodziejskie dzieci po zakończeniu lekcji wracają do domów na swoich wielkich nawałnikach burzowych.

Uczniowie tej szkoły szczególnie cenią sobie różdżki wykonane z drzewa wiśniowego, a posiadanie takiej to wielki zaszczyt. Najprawdopodobniej dzieje się tak, ponieważ wiśnia jest symbolem narodowym Japonii.

Mundurki Edytuj

W raz z przybyciem do szkoły, uczniowie otrzymują specjalne szaty, które rosną w raz z nimi i zmieniają barwę wraz ze wzrostem umiejętności czarodzieja. Adepci zaczynają od bladego różu, który jeśli uczeń ma najlepsze oceny ze wszystkich przedmiotów z czasem zamieni się w kolor złoty. Jeśli szaty zmienią kolor na biały, niechybnie oznacza to, że dana osoba złamała japoński honorowy kodeks i splamiła godność nielegalnymi praktykami − w Europie nazywanymi czarną magią lub złamała Międzynarodowy Kodeks Tajności. Straszliwa hańba skutkuje wydaleniem ze szkoły Mahoutukoro i procesem przez Japońskim Ministerstwem Magii.

Quidditch Edytuj

Mahoutokoro to jednak nie tylko czarodzieje doskonale rzucający zaklęcia, ale także świetnie grający w quidditcha. Legenda mówi, że grę sprowadzili do Japonii lekkomyślni uczniowie Hogwartu, którzy pewnego razu zboczyli z właściwego kursu, podczas próby okrążenia Ziemi na źle dobranych do tego celu miotłach. Ocaleni zostali przez jednego z pracowników Mahoutokoro, który akurat w tym momencie obserwował ruchy planet. Goście z Hogwartu zostali gośćmi Japończyków tak długo, by nauczyć ich reguł gry w quidditcha, co było decyzją, której później żałowali. Każdy członek japońskiej narodowej drużyny quidditcha czy też zespołu Toyohashi Tengu, aktualnego triumfatora Ligi Mistrzów przypisuje swoją waleczność właśnie wyczerpującemu szkoleniu, któremu został poddany w Mahoutokoro. Trenuje się tam nawet przy wzburzonym morzu, a zawodnicy muszą mieć na uwadze nie tylko tłuczki, ale także mugolskie samoloty, ponieważ na sąsiedniej wysepce znajduje się lotnisko.

Etymologia Edytuj

Nazwa szkoły składa się z dwóch japońskich słów: mahou (魔法), czyli „magia”, „czary” i tokoro (所) oznaczające „miejsce” lub „na miejscu”. Całą nazwę można więc przetłumaczyć jako "Magiczne Miejsce" lub "Czarujące Miejsce".

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki