Magazyn Severusa Snape'a (ang. Severus Snape's storeroom) — pomieszczenie należące do nauczyciela eliksirów, Severusa Snape'a. Przetrzymywał w nim swoje prywatne zapasy mikstur i eliksirów dla Hogwartu.

W serii Edytuj

Po raz pierwszy został on wspomniany przez Hermionę Granger, która w swoim drugim roku nauki zakradła się do niego, aby ukraść potrzebne jej składniki do Eliksiru Wielosokowego. Zrobiła to w trakcie zajęć, uciekając niepostrzeżenie, kiedy jeden z uczniów spowodował małą eksplozję w klasie.

W roku szkolnym 1994/1995 do magazynku włamał się Zgredek po skrzeloziele dla Harry'ego potrzebne mu do drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego. Z zasobów Snape'a korzystał również Bartemiusz Crouch Junior, który potrzebował składników eliksiru wielosokowego do utrzymywania swojego przebrania za Alastora Moody'ego.

Zawartość i zabezpieczenia Edytuj

W magazynie znajdowały się z całą pewnością składniki potrzebne do eliksiru wielosokowego, a także prawdopodobnie do wywaru, który Snape sporządzał dla Dumbledore'a pod koniec życia dyrektora. Severus trzymał w magazynku również Veritaserum i prawdopodobnie wywar Tojadowy dla Remusa Lupina.

Cenna zawartość magazynku nie jest jednak połączona z zaklęciami ochronnymi, ponieważ Hermiona zaledwie na drugim roku była w stanie obejść wszystkie zabezpieczenia (jeśli w ogóle takowe istniały). Z drugiej strony możliwe, że Hermiona właśnie dlatego wybrała czas zajęć, bo w tamtym okresie magazynek był otwarty – Snape korzystał z niego zapewne do składników potrzebnych do eliksirów wykonywanych na zajęciach. Nadal jednak nie wyjaśnia to kwestii Croucha i jego włamań.

Za kulisami Edytuj

  • W filmie Harry Potter i Czara Ognia magazyn pojawia się, gdy Harry, idąc korytarzem, słyszy dobiegającą z niego rozmowę Severusa i Igora Karkarowa. Drzwi do magazynu otwierają się i Igor zdenerwowany wychodzi z magazynu. Snape chce wykorzystać tą sytuację i zaczepia Harry'ego. Zdradza mu, że ktoś ukradł składniki do eliksiru wielosokowego. Obwinia Pottera i mówi mu, że użyje na nim Veritaserum, aby ten powiedział, że ukradł składniki. W książce wszystko to miało miejsce w klasie eliksirów w lochach.
  • Lokalizacja magazynu na korytarzu gobelinowym jest typowo filmowa – w książce najprawdopodobniej miejsce to znajdowało się w lochach, w bliskiej odległości od klasy eliksirów, co zresztą byłoby logiczniejsze niż umieszczanie magazynu na pierwszym piętrze. Potwierdzać to może fakt, że Hermiona bardzo szybko załatwiła sprawę kradzieży składników, więc magazyn nie mógł znajdować się daleko.

Występowanie Edytuj

Pierwsze piętro Hogwartu

Klasy Klasa 1Klasa 1AKlasa 1CKlasa 1DKlasa 1EKlasa historii magiiKlasa mugoloznawstwaKlasa numerologii dla zaawansowanychPusta klasa na pierwszym piętrze (I)Pusta klasa na pierwszym piętrze (II)
Korytarze Korytarz na pierwszym piętrzeKorytarz GobelinowyPassage of the FoulsKorytarz Biblioteczny
Pomieszczenia, pokoje Komnata SzlabanuTylna SalaMagazyn Severusa Snape'aWschodnie skrzydłoSkrzydło szpitalneBiblioteka HogwartuŁazienka dziewczyn na pierwszym piętrze
Gabinety Gabinet Minerwy McGonagallGabinet Poppy Pomfrey
Inne Kamienny Most
Portrety, rzeźby Elizabeth BurkeHrabiaGruby MnichPortret pielęgniarki w skrzydle szpitalnymPortret pielęgniarza w skrzydle szpitalnymBeaumont MarjoribanksHengist RawkesGoogle StumpPortret uczonego
Schody Schody między korytarzami pierwszego i drugiego piętraSchody między pierwszym piętrem a Korytarzem SerpentynowymSchody między biblioteką a korytarzem na drugim piętrzeTajne przejście między korytarzami na pierwszym i trzecim piętrze