FANDOM

Mafalda Hopkirkczarownica czystej krwi lub półkrwi. Była pracownicą Ministerstwa Magii oraz szefową Wydziału Niewłaściwego Użycia Czarów.

Biografia Edytuj

1992–1993 Edytuj

W II tomie przygód Harry'ego Pottera pt. Harry Potter i Komnata Tajemnic Mafalda Hopkirk wysłała Harry'emu Potterowi ostrzeżenie w związku z użyciem Zaklęcia Swobodnego Zwisu w obecności mugoli (rodziny Dursleyów oraz państwa Mason). Tak naprawdę zaklęcia tego użył skrzat domowy, Zgredek. Chciał on, aby Harry nie dostał się do szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, ponieważ jak twierdził, było tam niebezpiecznie. Okazało się, że miał rację, bo w Hogwarcie otwarta została Komnata Tajemnic.

1995–1996 Edytuj

MafaldaWyjec

Wyjec Mafaldy Hopkirk do Harry'ego w filmie.

W V tomie pt. Harry Potter i Zakon Feniksa wysłała Harry'emu wezwanie do stawienia się dnia 12 sierpnia w Wizengamocie, w Ministerstwie Magii w sprawie przesłuchania. Użył on bowiem zaklęcia Patronusa w obecności swojego mugolskiego kuzyna Dudleya. Ostatecznie sprawa została umorzona, a Harry mógł dalej uczęszczać do Hogwartu.

1997–1998 Edytuj

Infiltration

W VII tomie pt. Harry Potter i Insygnia Śmierci przyjaciółka Harry'ego Pottera Hermiona Granger, po wypiciu Eliksiru Wielosokowego, podała się za Mafaldę, aby wraz z Harrym i Ronem Weasleyem móc wejść do Ministerstwa Magii i ukraść Dolores Umbridge medalion Salazara Slytherina, który był horkruksem Lorda Voldemorta.

Wygląd fizyczny Edytuj

Mafalda została opisana w książce jako drobna czarownica z lotnymi, szarymi włosami.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Zobacz to zdjęcie.

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy