Wikia

Harry Potter Wiki

Madame Rosmerta

Komentarze0
4465stron na
tej wiki

Madame Rosmerta
055
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1950 lub wcześniej
Tytuł(y) madame
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu zielone
Kolor włosów brązowy
Pozostałe informacje
Zawód/Praca barmanka w Trzech Miotłach
Przynależność Hogsmeade
Aktorka Julie Christie

Madame Rosmerta — właścicielka oraz barmanka lokalu „Trzy Miotły” w Hogsmeade (wiosce zamieszkałej wyłącznie przez czarodziejów ), gdzie Harry wraz z przyjaciółmi często chodzili na piwo kremowe.

Biografia Edytuj

Przed 1993 r. Edytuj

O życiu Madame Rosmerty, przed trzecim rokiem Harry`ego w Hogwarie wiemy tylko tyle, że już wtedy prowadziła swój pub, ponieważ James Potter i Syriusz Black przychodzili do niego i, jak mówi Madame, rozśmieszali ją. Jak większość czarodziejów uwierzyła plotkom o tym jakoby Syriusz zdradził Potterów.

1993/1994 Edytuj

Gdy Harry Potter chodził do trzeciej klasy z rozmowy w Trzech Miotłach, z udziałem Rosmerty, dowiedział się, że Syriusz Black był Strażnikiem Tajemnicy Potterów i jego ojcem chrzestnym. Chłopak podsłuchał spotkanie, w którym uczestniczyła Rosmerta, Korneliusz Knot, Minerwa McGonagall, Filius Flitwick i Rubeus Hagrid. W 1993 r. Rosmerta była zła, że dementorzy muszą plątać się po Hogsmeade, bo odstraszali jej klientów.

1996/1997 Edytuj

Draco Malfoy rzucił na nią zaklęcie Imperio, przez co kobieta, działając nieświadomie, przekazała Katie Bell naszyjnik, na który rzucona była klątwa oraz wysłała profesorowi Horacemu Slughornowi zatruty miód, który miał zostać prezentem świątecznym dla Albusa Dumbledore`a. Gdy Harry i Dumbledore aportowali się Hogsmeade po poszukiwaniu horkruksa, Rosmerta ciągle pod działaniem zaklęcia niewybaczalnego, powiadomiła ich o Mrocznym Znaku nad Hogwartem i pożyczyła im miotły, by mogli szybko dostać się do zamku.

1998 Edytuj

Rok później Madame Rosmerta walczyła w bitwie o Hogwart wraz z kilkoma innymi sklepikarzami.
Rosmerta001

Wygląd Edytuj

Madame Rosmerta była bardzo atrakcyjną kobietą o zielonych oczach i długich lokach. Swoje szalenie kobiece kształty podkreślała chodząc w butach na obcasach, przez co przyciągała wzrok i zainteresowanie masy mężczyzn i chłopców, a szczególnie uczniów Hogwartu, odwiedzających jej pub. Wielu, w tym Ronald Weasley, zadurzyło się w niej, niestety bez wzajemności.
Rosmerta002

Charakter Edytuj

Rosmertę z całą pewnością cechowała otwartość na ludzi, przyjazne nastawienie oraz poczucie humoru. Z wizyty ministra, wraz z kilkoma nauczycielami Hogwartu, w jej pubie, można wywnioskować, iż lubiła towarzystwo i rozmowy oraz była postacią popularną i godną zaufania, skoro sam minister nie miał nic przeciwko rozmowie z nią i wyjawieniu jej kilku szczegółów o śmierci Potterów.

Madame Rosmerta i Minister Magii

Madame Rosmerta rozmawia z Ministrem Magii

Etymologia Edytuj

W celtyckiej mitologii Rosmerta była boginią ognia, płodności i ciepła, jak rów nież kwiatów i śmierci. Co ciekawsze, nienawidziła małżeństwa, co widać także w Madame, która nie miała partnera. Pierwsze w tłumaczeniu imienia na myśl przychodzi na myśl angielskie słowo 'rose;-róża, lecz to nie ostatnie słowo. 'Smer' w języku chorwackim oznacza tyle co 'nawigować', 'kierować', w słowackim 'kierunek', a w celtyckim 'przypominać'. 'Smert' kojarzy się ze słowiańskim słowem 'śmierć', lecz 'merta' z indonezyjskiego znaczy 'natychmiast'. Imię to pasuje do niej, ponieważ oznacza coś co szybko wabi, uwodzi, lecz później nie prowadzi do niczego dobrego. Podobnie było z Madame, która, może może nawet w wielu przypadkach nieświadomie, działała uwodzicielsko na mężczyzn, którzy poddawali się jej urokowi, jednak Madame Rosmerta nie odwzajemniła uczucia żadnego z nich.

Ciekawostki Edytuj

  • Wyroby pochodzące od Madame Rosmerty nie były sprawdzane przy dostarczaniu do Hogwartu, co przyczyniło się do tego że zatruty miód dotarł do zamku.
  • W rolę Madame Rosmerty w filmie wcieliła się Julie Christie.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki