Fandom

Harry Potter Wiki

Madame Malkin − szaty na wszystkie okazje

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Madame Malkin − szaty na wszystkie okazje (ang. Madam Malkin's Robes for All Occasions) — sklep znajdujący się obok ksiegarni Esy i Floresy na ulicy Pokątnej. W sklepie można było kupić między innymi szaty do Hogwartu. Podczas jednej z letnich wyprzedaży sprzedawane były szaty odbijające światło, samoprasowalne, wyszczuplające, pogrubiające, wydłużające, utrzymujące odpowiednią temperaturę, a także gładkie, z darmowym paskiem z żabiej skórki dla każdego nabywcy.

HistoriaEdytuj

1991Edytuj

Fff.png

Harry Potter po raz pierwszy odwiedził sklep w 1991 roku, kiedy to razem z Rubeusem Hagridem robił zakupy przedmiotów potrzebnych na pierwszym roku nauki w Hogwarcie. Wkrótce zobaczył sklep Madame Malkin i postanowił tam kupić szaty, w jakich należało chodzić w szkole. Hagrid nie zmieścił się w drzwiach, dlatego poczekał na zewnątrz kupując przy okazji wielkie lody dla Harry'ego.

Malkin kazała Harry'emu wstać na stołek i zarzuciła na niego szatę, a potem szpilkami zaznaczała różne parametry. Podczas wizyty w sklepie, Harry spotkał po raz pierwszy Dracona Malfoya. Malfoy od początku zaczął wygłaszać swoje poglądu o braku pozwolenia na posiadanie mioteł przez pierwszoroczniaków, domach w Hogwarcie, czystości krwi i Hagridzie. Harry od początku uznał Malfoya za strasznego nudziarza.

1992 Edytuj

Podczas świąt Bożego Narodzenia, Malkin zamknęła sklep, przywieszając ogłoszenie na drzwiach, które  brzmiało: "Zamknięte z powody rozboju w biały dzień − powrót o siódmej rano"[1].

1993 Edytuj

Harry od swojej pierwszej bytności na ulicy Pokątnej urósł kilka cali, dlatego poszedł do Madame Malkin, aby kupić szaty większego rozmiaru.

1995 Edytuj

Na początku roku szkolnego 1995/1996 w sklepie Madame Malkin była wyprzedaż. Bardzo możliwe, że obniżano ceny szat do Hogwartu, które nie sprzedały się w wakacje. Informacją o przecenach w tym sklepie zadrukowany był jeden z numerów Proroka Codziennego.

1996 − 1997 Edytuj

Draco: „Jeśli się zastanawiasz, co tak śmierdzi, mamo, to ci wyjaśnię, że właśnie weszła szlama.
Madame Malkin: „Nie sądzę, żeby trzeba było używać takiego języka! I nie życzę sobie wyciągania różdżek w moim sklepie.
— Madame próbuje opanować sytuację w swoim sklepie.[źródło]

W 1996 roku, Harry i Draco spotkali się ponownie w sklepie. Draco właśnie przymierzał nową szatę do Hogwartu. Kiedy weszła Hermiona, Malfoy nazwał ją szlamą, Malkin oburzyła się, jednak Draco nadal obrażał Granger. Ron i Harry wycelowali różdżkami w Dracona. Wkrótce Narcyza Malfoy zaczęła grozić Harry'emu. Wywiązała się ostra wymienia zdań między stronami, Harry sarkastycznie stwierdził, że Narcyza pewnie wezwie zaraz śmierciożerców na pomoc. Malkin nie wiedziała co robić, w końcu powiedziała, że być może należy poprawić lewy łokieć. Draco jednak wywinął się - Harry podejrzewał, że dlatego, ponieważ miał tam wytatuowany Mroczny Znak. Zaraz potem Narcyza i Draco wyszli twierdząc, że udają się do konkurencji - Twilfiitta i Tattinga.

Harry, Ron i Hermiona kontynuowali zakupy.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i Komnata Tajemnic (gra)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki