FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Krystianwolski
UWAGA !!

Artykuł ten jest w generalnej rozbudowie. Jeżeli chcesz przeczytać artykuł sprzed rozpoczęcia przebudowy, zapraszam tutaj: Lucjusz Malfoy.

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy męża Narcyzy Black i ojca Dracona Malfoya. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Lucjusz Malfoy (ur. 1954 r.) — czarodziej czystej krwi, będący ojcem Dracona Malfoya, mężem Narcyzy Malfoy oraz jedynym synem Abraxasa Malfoya. W młodości uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa – Hogwartu, gdzie został przydzielony do Slytherinu, jak większość członków jego rodziny. Po skończeniu szkoły, Lucjusz został fanatykiem filozofii czystości krwi, a przez co śmierciożercą podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów.

Po zniknięciu Lorda Voldemorta, Lucjusz uniknął więzienia, twierdząc, że był pod działaniem klątwy Imperius. Lucjusz pracował w Ministerstwie Magii na wysokim stanowisku. Był członkiem Rady Nadzorczej Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. To Lucjusz podrzucił Ginny Weasley dziennik Toma Riddle'a

Gdy Voldemort powrócił, Lucjusz ponownie służył mu jako śmierciożerca. Malfoy kierował śmierciożercami w Departamencie Tajemnic, gdzie szukali przepowiedni dla Czarnego Pana. Po Bitwie w Departamencie Tajemnic i zniszczeniu proroctwa, Lucjusz oraz inni śmierciożercy (oprócz Bellatriks) zostali uwięzieni w Azkabanie, z którego uciekli w 1997 roku. Po tych wydarzeniach, Lord Voldemort traktował z pogardą rodzinę Malfoy. Lucjusz i jego rodzina w końcu mieli dość i podczas Drugiej Bitwy o Hogwart uciekli od Voldemorta.

Po wojnie, Lucjusz został ułaskawiony, gdyż wyrzekł się swojego wcześniejszego życia. Razem z Narcyzą miał wnuka Scorpiusa Malfoya.

Biografia

Wczesne życie (1954–1965)

Lucjusz Malfoy urodził się jako jedyny syn Abraxasa Malfoya, należącego do starej, zamożnej i szlacheckiej rodziny czarodziejów czystej krwi – Malfoy [4], między wrześniem 1953 a wrześniem 1954 w Wielkiej Brytanii [1] [2]. Wychowywał się w atmosferze luksusu w rodzinnej posiadłości w Wiltshire, gdzie mieścił się wspaniały dwór, będący w posiadaniu rodziny od wielu wieków [16]. Rodzice od młodości wpajali mu, że mugole nie powinni mieszać się w świat magii, a czarodzieje powinni przestać wiązać się z mugolami. Twierdzili, że czarodziejów pochodzenia mugolskiego należy tępić, a rody czarodziejów czystej krwi są przykładem najlepszej części magicznego świata. Rodzice przekazali Lucjuszowi również tezę swojej działalności, polegającej na stopniowej eliminacji mugolaków z magicznego społeczeństwa.

Nauka w Hogwarcie (1965–1972)

Pierwsza Wojna Czarodziejów (1972–1981)

Okres Międzywojenny

1981–1990

1991

Ojciec kupuje mi książki w sąsiedniej księgarni, a matka szuka różdżki. A potem namówię starych, żebyśmy odwiedzili sklep z miotłami wyścigowymi. Nie rozumiem, dlaczego na pierwszym roku nie można mieć własnych mioteł. Będę musiał naciągnąć ojca na któryś z najnowszych modeli, a potem jakoś ją przemycę do Hogwartu.
— Draco Malfoy opisujący zakupy na Pokątnej.

1 sierpnia 1991 roku Lucjusz wraz z synem i żoną udali się na ulicę Pokątną, aby wyposażyć Dracona w potrzebne mu umundurowanie i podręczniki do Hogwartu. Ojciec wysłał Dracona do sklepu Madame Malkin − szaty na wszystkie okazje, gdzie miał dopasować i zakupić dla siebie idealne szaty. Podczas gdy Draco przymierzał mundurek, Lucjusz osobiście udał się do sąsiedniej księgarni Esy i Floresy, w której zakupił wszystkie potrzebne Draconowi podręczniki na pierwszy rok nauki w Hogwarcie. Jego żona, Narcyza przebywała wtedy w sklepie Ollivandera, gdzie poszukiwała odpowiedniej różdżki dla swojego syna. Po nabyciu niezbędnego wyposażenia, Draco miał namawiać Lucjusza i Narcyzę do odwiedzenia sklepu z miotłami wyścigowymi, w którym chciał, aby ojciec zgodził się na zakup najnowszego modelu i pomógł mu w przemyceniu go do szkoły [17]. Prawdopodobnie jednak Lucjusz zachował zachował rozsądek i nie zgodził się na zakup miotły, gdyż pierwszoroczni mieli zakaz posiadania własnych mioteł w Hogwarcie [18] [19]. Pierwszą miotłę Lucjusz zakupił synowi dopiero w kolejnym roku.

1992

Po ukończeniu pierwszego roku w Hogwarcie, w 1992 roku, Draco wrócił do swojego rodzinnego domu i poinformował Lucjusza o odmowie oferty przyjaźni, którą na początku roku szkolnego zaproponował Harry'emu, z uwagi na fakt, że Harry o wiele wcześniej zaprzyjaźnił się z Ronem Weasley i pozostał wierny wrogiej Malfoyom rodzinie Weasleyów. Pomimo rozczarowania, zdał sobie sprawę, że wielkie nadzieje byłych śmierciożerców – dotyczące powrotu do władzy za sprawą potężnego czarodzieja, który przeżył klątwę Avady Kedavry – są całkowicie zaprzepaszczone, a od tamtego momentu, między Potterem a rodziną Malfoyów zapanowała wzajemna wrogość [20]. Mimo to, Lucjusz zniechęcał Dracona do okazywania złych emocji względem Harry'ego, ponieważ otwarta wrogość wobec niego, mogła okazać się potencjalnym zagrożeniem dla wysokiej pozycji społecznej Malfoyów [20].

W te wakacje, w dworze Malfoya toczyły się również rozmowy na temat planowanego otwarcia Komnaty Tajemnic przez dziedzica Slytherina oraz prawdziwej natury dziennika, który na zlecenie Voldemorta był przechowywany przez Lucjusza. Rozmowę tę podsłuchał Zgredek, który postanowił udać się na Privet Drive 4 w celu ostrzeżenia Harry'ego Pottera o niebezpieczeństwie czekającym na niego podczas drugiego roku nauki w Hogwarcie. Ten zbagatelizował jego ostrzeżenie i mimo wielu prób powstrzymania Harry'ego przed powrotem do szkoły, udało mu się tam dotrzeć na czas. Można przypuszczać, że Lucjusz Malfoy uważał Zgredka za bezbronnego niewolnika, ponieważ trwał w przekonaniu, że skrzaty domowe nie są w stanie złamać rozkazów swoich panów. Dlatego nie zwracał uwagi na przebywającego w pobliżu Zgredka, wierząc, że nie będzie on wtrącał się w rodzinne sprawy [21].

1993

1994

1995

Druga Wojna Czarodziejów (1995–1998)

Późniejsze życie (po 1998)

Wygląd

Osobowość

Magiczne zdolności i umiejętności

Majątek

Relacje

Rodzina

Rodzice

Narcyza Malfoy

Draco Malfoy

Bellatriks Lestrange

Severus Snape

Lord Voldemort

Śmierciożercy

Zgredek

Artur Weasley

Albus Dumbledore

Harry Potter

Korneliusz Knot

Dolores Umbridge

Rubeus Hagrid

Etymologia

Ciekawostki

  • W jego filmową rolę wcielił się Jason Isaacs.
  • Magazyn Forbes oszacował majątek Lucjusza Malfoya na 1,6 miliarda dolarów.
  • W filmie jego różdżka zakończona była figurką węża, co symbolizuje jego przynależność do Slytherinu.
  • Jego imię ma rzymską tradycję. Oznacza ono "dziecko urodzone o brzasku" (org. prima luce natus). Polską odmianą imienia Lucjusz jest Łucjusz lub Łukasz.

Za kulisami

Występowanie

LegoLucjusz

Lucjusz Malfoy jako figurka LEGO

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Harry Potter i Zakon Feniksa (książka), rozdział 15 (Wielki Inkwizytor Hogwartu) – (...) powiedział zeszłej nocy pan Lucjusz Malfoy, lat 41, ze swojej rezydencji w Wiltshire. Zostało wspomniane, że Lucjusz Malfoy podczas udzielania wywiadu dla Proroka Codziennego we wrześniu 1995 roku, miał 41 lat. To oznacza, że urodził się w 1953 roku (miałoby to miejsce między wrześniem a grudniem, a tym samym zbliżałby się już do 42 lat) lub w 1954 roku (wtedy musiałby się urodzić w okresie od stycznia do początku września, a tym samym w dniu udzielania wywiadu miałby dopiero ukończone 41 lat).
  2. 2,0 2,1 Ekskluzywny Wywiad z JK Rowling Malfoyowie są znaną, brytyjską rodziną.
  3. Harry Potter i Przeklęte Dziecko (książka) – W akcie pierwszym, scenie siedemnastej Draco mówi o Scorpiusie następujące słowa: To mój jedyny dziedzic... Moja jedyna rodzina. Sugeruje, że Lucjusz wraz z Narcyzą w 2020 roku już nie żyją. Jednak Draco może mówić w przenośni, mając na uwadze niedawną śmierć swoją żony oraz strach przed utratą jedynego potomka i w efekcie nie przedłużenie linii swojej rodziny. Pod uwagę natomiast należy wziąć fakt, że Draco mówi o Lucjuszu w czasie przeszłym (akt czwarty, scena czwarta): Tata lubił mieć rzeczy, których nie miał nikt inny. W głębi duszy wolał świat bez Voldemorta. Później Harry dopytuje Dracona, czy zatrzymał on wykonany przez Lucjusza zmieniacz, co może sugerować, że mógł on go odziedziczyć po zmarłym ojcu. Jednak JK Rowling w swoim artykule Draco Malfoy na Pottermore napisała: Kiedy Astoria odmówiła wychowywania ich wnuka, Scorpiusa w przekonaniu, że mugole są gorszą rasą i należy ich tępić, spotkania rodzinne często obarczone były napięciami. Przytoczony fragment oznacza, że Lucjusz żył jeszcze przynajmniej kilka lat w dzieciństwie swojego wnuka. Scorpius urodził się na przełomie 2005/06 roku, co oznacza, że Lucjusz mógł umrzeć w jakimś okresie po latach 2007/08, ale przed rokiem 2020, kiedy to toczyła się rozmowa między Harrym a Draconem. Jest to jednak tylko przypuszczenie, gdyż słowa Dracona można interpretować na różne sposoby.
  4. 4,0 4,1 Skorowidz Czystości Krwi, ród Malfoy'ów jest jedną z Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki rodzin czystej krwi.
  5. JK Rowling w swoim artykule Draco Malfoy na Pottermore napisała: Z niekwestionowaną wiarą w swój własny status, który odziedziczył po swoich czystokrwistych rodzicach, początkowo proponuje przyjaźń Harry'emu z założeniem, że jego propozycja musi być przez niego bez żadnych wątpliwość zaakceptowana. Rowling wyraźnie wskazuje, że Malfoy'owie są rodziną czystej krwi.
  6. Harry Potter i Komnata Tajemnic (książka), rozdział 12 (Eliksir Wielosokowy) – Pan Lucjusz Malfoy, przewodniczący rady nadzorczej Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, wezwał pana Weaselya do rezygnacji ze stanowiska.
  7. Harry Potter i Komnata Tajemnic (książka), rozdział 12 (Eliksir Wielosokowy) – Severus Snape udał się na drugą stronę sali, z dala od Lily, gdzie przywitali go Ślizgoni, gdzie Lucjusz Malfoy, z błyszczącą odznaką prefekta na piersi, poklepał go po plecach, kiedy Snape usiadł obok niego.
  8. Harry Potter i Czara Ognia (książka), rozdział 8 (Finał Mistrzostw Świata w Quidditchu) – Ach, Knot — powiedział pan Malfoy, wyciągając do niego rękę — Jak się masz? Chyba jeszcze nie poznałeś mojej żony Narcyzy? I mojego syna Dracona? — Bardzo mi przyjemnie, bardzo mi przyjemnie — powiedział Knot z uśmiechem, kłaniając się pani Malfoy.
  9. Harry Potter i Komnata Tajemnic (książka), rozdział 4 (W księgarni Esy i Floresy) – Mężczyzna, który mu towarzyszył, musiał być jego ojcem. Miał taką samą bladą, piegowatą twarz i identyczne zimne, szare oczy.
  10. Harry Potter i Komnata Tajemnic (książka), rozdział 14 (Korneliusz Knot) – Dumbledore nie spuszczał swoich jasny, niebieskich oczu z zimnych, szarych oczu Lucjusza Malfoya.
  11. Harry Potter i Czara Ognia (książka), rozdział 8 (Finał Mistrzostw Świata w Quidditchu) – Zimne spojrzenie szarych oczu pana Malfoya omiotło pana Weasleya i natychmiast powędrowało dalej po pierwszym rzędzie, w którym siedział.
  12. Harry Potter i Czara Ognia (książka), rozdział 8 (Finał Mistrzostw Świata w Quidditchu) – Draco, blady chłopiec o szczupłej twarzy i niezwykle jasnych włosach, bardzo przypominał swojego ojca.
  13. LEGO Harry Potter: Lata 1−4
  14. Śmierciożercy nie potrafili wyczarowywać patronusów.
  15. Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza (film) – zobacz tą grafikę
  16. JK Rowling w swoim artykule The Malfoy family na Pottermore
  17. Harry Potter i Kamień Filozoficzny (książka), rozdział 5 (Ulica Pokątna)
  18. Harry Potter i Kamień Filozoficzny (książka), rozdział 5 (Ulica Pokątna) – Na spisie wymaganych rzeczy do Hogwartu: "PRZYPOMINA SIĘ RODZICOM, ŻE STUDENTOM PIERWSZYCH LAT NIE ZEZWALA SIĘ NA POSIADANIE WŁASNYCH MIOTEŁ"
  19. Podczas przybycia do Hogwartu, jak również w trakcie roku szkolnego, Draco nie posiadał własnej miotły, co świadczy o tym, że Lucjusz mimo nalegań, nie zgodził się na zakup wyścigowej miotły dla syna.
  20. 20,0 20,1 JK Rowling w swoim artykule Draco Malfoy na Pottermore
  21. Harry Potter i Komnata Tajemnic (książka), rozdział 1 (Najgorsze urodziny)
Nieznany departament BernieBletchleyPani ChangStamford JorkinsLucjusz MalfoyWakandaSelwynAlbert Runcorn

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasleyów Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lucjusz Malfoy

  • Po II wojnie.

    15 wiadomości
    • + PaniczMalfoy Lucjusz wylądował w Azkabanie ale został przeniesiony do Mung skąd uciekł a pòziniej dopadli go starzy znajomi
    • 37.47.73.47 napisał(a):+ PaniczMalfoy Lucjusz wylądował w Azkabanie ale został przeniesiony do Mung skąd uciekł a pòziniej dopadli...
  • Głos Lucjusza Malfoya

    15 wiadomości
    • Ja generalnie jestem życiową przeciwniczką dubbingu, zawsze oglądam z napisami ;). Po prostu ŻADEN dubbing do mnie nie przemawia, no...
    • 89.74.222.135 napisał(a):Ja generalnie jestem życiową przeciwniczką dubbingu, zawsze oglądam z napisami ;). Po prostu ŻADEN dubbing do m...