Fandom

Harry Potter Wiki

Lucjusz Malfoy

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze41 Udostępnij

Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: SarumamLestrange
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy męża Narcyzy Black i ojca Dracona Malfoya. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Lucjusz Malfoy (ur. 1954 r.) — czarodziej czystej krwi. Ojciec Dracona Malfoya, mąż Narcyzy Malfoy, jedyny syn Abraxasa Malfoya. W młodości uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa – Hogwartu, gdzie został przydzielony do Slytherinu, jak większość członków jego rodziny. Po skończeniu szkoły, Lucjusz został fanatykiem filozofii czystości krwi, a przez co śmierciożercą podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów.

Po zniknięciu Lorda Voldemorta, Lucjusz uniknął więzienia twierdząc, że był pod działaniem klątwy Imperius. Lucjusz pracował w Ministerstwie Magii na wysokim stanowisku. Był członkiem Rady Nadzorczej Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. To Lucjusz podrzucił Ginny Weasley dziennik Toma Riddle'a

Gdy Voldemort powrócił, Lucjusz ponownie służył mu jako śmierciożerca. Malfoy kierował śmierciożercami w Departamencie Tajemnic, gdzie szukali przepowiedni dla Czarnego Pana. Po Bitwie w Departamencie Tajemnic i zniszczeniu proroctwa, Lucjusz oraz inni śmierciożercy (oprócz Bellatriks) zostali uwięzieni w Azkabanie, z którego uciekli w 1997 roku. Po tych wydarzeniach, Lord Voldemort traktował z pogardą rodzinę Malfoy. Lucjusz i jego rodzina w końcu mieli dość i podczas Drugiej Bitwy o Hogwart uciekli od Voldemorta.

Po wojnie, Lucjusz został ułaskawiony, gdyż wyrzekł się swojego wcześniejszego życia. Razem z Narcyzą miał wnuka Scorpiusa Malfoya.

Biografia

Wczesne życie

Nauka w Hogwarcie

Malfoys.png
W wieku jedenastu lat otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Gdy przyjechał do szkoły został przydzielony do Slytherinu. Dzięki zdolnościom przywódczym, Lucjusz w krótkim czasie otoczył się dziećmi wpływowych czarodziejów, którzy mieli podobne do niego aspiracje. Był bardzo ambitny i przekonany o swoich racjach. Nie tolerował czarodziejów półkrwi (z wyjątkiem Severusa Snape'a, a później także Lorda Voldemorta – nie zdawał sobie sprawy, że obaj pochodzili z mugolskich rodzin), nazywał ich obraźliwie szlamami i dążył do całko
280px-Slug Club 3.jpg

Lucjusz Malfoy na spotkaniu Klubu Ślimaka

witego wyeliminowania ich zarówno ze szkoły, jak i całego czarodziejskiego świata. Także w przyszłości, gdy prawdopodobnie niedługo po zakończeniu edukacji zasilił szeregi śmierciożerców.

Lucjusz potrafił owinąć sobie ludzi wokół palca bez większych trudności, co poświadcza odznaka prefekta, którą Lucjusz otrzymał podczas piątego roku nauki. Należy wspomnieć, że prefektami zostawali uczniowie, którzy wyróżniali się nienagannym zachowaniem i bardzo dobrymi wynikami w nauce. Jeżeli Lucjusz już w czasach szkolnych interesował się czarną magią (i praktykował ją) to nie mógł być przykładem wzorowego ucznia, a mimo to został prefektem. Malfoy był także ulubieńcem opiekuna swojego domu, który wyraźnie faworyzował go wśród innych uczniów.

Pierwsza Wojna Czarodziejów

Okres Międzywojenny

Otwarcie Komnaty Tajemnic

W wakacje 1992 roku, Draco po swoim pierwszym roku nauki, wrócił do domu. Opowiadał rodzicom o sławnym Harrym Potterze. Pan Malfoy twierdził że to bardzo nie rozsądne sprawiać wrażenie, że się nie lubi Harry'ego Pottera, w tych czasach, kiedy wiele ludzi uważa go za swojego bohatera, który sprawił, że Czarny Pan znów zniknął.

Lucjusz udał się z swoim synem na szkolne zakupy. Jednak, zanim poszli na ulicę Pokątną, weszli do sklepu Borgina i Burkesa. Pan Malfoy ostrzegł syna, aby niczego tam nie dotykał, ten jednak miał nadzieję że ojciec kupi mu tam jakiś prezent. On natomiast obiecał mu nową wyścigową miotłę

Za ladą pojawił się przygarbiony mężczyzna. Powitał on dumnie pana Malfoya i jego syna; chciał pokazać im coś wyjątkowego, za umiarkowaną cenę. Lucjusz jednak nie przyszedł nic kupić, a coś sprzedać. W tym czasie ministerstwo przeprowadzało coraz więcej inspekcji i było coraz bardziej wścibskie. Powstała nowa Ustawa Tajności, pod kierownictwem Artura Weasleya. Pan Malfoy wyjął zwinięty pergamin i rozwinął go tak, aby pan Borgin mógł przeczytać. Była to lista drobiazgów i trucizn, które mogłyby sprawić Lucjuszowi pewien kłopot, gdyby ministerstwo złożyło im wizytę. Pan Borgin badał listę pana Malfoya, gdy nagle przerwał mu Draco, pytając, czy może dostać Rękę Glorii. Borgin pochwalił gust Malfoya, jednak Lucjusz miał nadzieję, że jego syn ma większe ambicje i nie da się poniżyć głupiej mugolaczce Hermionie Granger. Postanowił jednak wrócić do swojej listy, ponieważ spieszyło mu się. Zaczęli się targować. Gdy doszli do porozumienia, Lucjusz powiedział, że będzie czekać następnego dnia we dworze na Borgina. 

Około godzinę później Lucjusz i Draco byli w księgarni Esy i Floresy. Po przemówienia Lockharta, Lucjusz i Draco stali obok Weasleyów; Powitał on szyderczo Artura Weasleya, który odwzajemnił jego powitanie. Zapytał Weasleya, czy płacą mu w ministerstwie za dodatkowe rewizje i interwencje. Sięgnął do kociołka Ginny i wyjął stary, zniszczony egzemplarz Wprowadzenia do transmutacji dla początkujących. Zapytał Weasleya jaką ma korzyść z hańbienia tytułu czarodzieja. Ten jednak miał bardzo różne pojęcie tego, co hańbi czarodzieja. Lucjusz skierował wzrok na pana i panią Granger i zakpił z Artura, że niżej już upaść nie może. Pan Weasley rzucił się na pana Malfoya, popychając go na półki z książkami. Tuziny ciężkich ksiąg zwaliły się wszystkim na głowy. Rozdzielił ich dopiero Hagrid. Lucjusz miał podbite oko, przez opasły tom Encyklopedii muchomorów.

Zdenerwowany pan Malfoy dał Ginny z powrotem jej książkę, a do środka tego podręcznika włożył dziennik Toma Riddle'a, aby użyła go do ponownego otwarcia Komnaty Tajemnic, co prowadziłoby do ataków przez bazyliszka na uczniów pochodzenia mugolskiego. Lucjusz wiedział ze dziennik był sprytnie zaczarowany przez Lorda Voldemorta, ale nie wiedział że jest częścią jego duszy. Lucjusz zamierzał wykorzystać ponowne otarcie Komnaty Tajemnic dla wielu z jego interesów; skompromitowanie ojca Ginny – Arutra Weasleya, usunięcie Albusa Dumbledore'a z funkcji dyrektora, zlikwidowanie mugolaków z Hogwartu, a także pozbycia się bardzo uciążliwego przedmiotu jakim bym dziennik Riddle'a.

Plan ten odnosił początkowo sukces, pomimo tego że Zgredek, skrzat Lucjusza ostrzegł Harry'ego o planach swojego pana. Uczniowie, zwierzęta i duchy były systematycznie petryfikowane przez bazyliszka. Dziennik, który posiadała Ginny coraz bardziej na nią oddziaływał. Lucjusz stosował terror na członkach Rady Nadzorczej, a tym samym zmuszał ich do głosowania o odwołanie Albusa Dumbledore'a, z powodu złego funkcjonowania szkoły.

Dzięki dziennikowi w szkole panował strach przed bestią. Dumbledore wraz z Korneliuszem Knotem udali się do Hagrida, aby zabrać go do Azkabanu. Przyszedł po niego, ponieważ w szkole doszło już do czterech napaści na dzieci mugoli, a akta Hagrida nie były czyste. Podczas przekonywania ministra o niewinności Hagrida w domu znów rozległo się głośne pukanie do drzwi. Dumbledore wstał, by otworzyć.

Plany Lucjusza zostały ostatecznie udaremnione, gdy Riddle za pomocą dziennika postanowił realizować swoje własne cele. Zamiast petryfikować uczniów pochodzenia mugolskiego skupił się na zniszczeniu Harry'ego Pottera. Ginny wkońcu zrozumiała że dziennik ma na nią złe wpływy dlatego wyrzuciła go w toalecie dziewczyn. Riddle szybko jednak znów przejął nad nią kontrolę biorąc Ginny na dół do Komnaty Tajemnic, z nadzieją na zwabienie tam Harry'ego.

W końcu jednak Harry uratował Ginny i zabił bazyliszka mieczem Gryffindora. Zniszczył także dziennik kłem bazyliszka, w którego wnętrzu znajdowała się też część duszy Voldemorta. Harry udowodnił niewinność Ginny i wskazał prawdziwego winowajcę – Lucjusza.

Kiedy Harry kończył rozmowę z Albusem Dumbledore'em dotyczącą uwolnienia Ginny i zabicia bazyliszka, do szkoły przybył Lucjusz Malfoy. Harry już wstał i podszedł do drzwi, kiedy otworzyły się z wielkim rozmachem i rąbnęły o ścianę. Na progu stał wściekły Lucjusz Malfoy. Pod jego ramieniem czaił się Zgredek, który był obandażowany w wielu miejscach. Dyrektor uprzejmie powitał Lucjusza, a ten wpadł do środka tak gwałtownie, że prawie zwalił Harry'ego z nóg. Za nim wszedł Zgredek.

Druga Wojna Czarodziejów

Mistrzostwa Świata w Quiddichu

Na MŚQ w roku 1994 zajmował miejsce w loży honorowej, gdzie spotkał go Harry Potter ze swoimi przyjaciółmi. Gdy Voldemort odzyskał swoją dawną moc jako jeden z pierwszych stanął u jego boku. Ucieszył się na jego widok. W pracy był czarodziejem niezwiązanym z czarną magią, poza nią był mordercą.

Powrót Lorda Voldemorta

Sprawy w Ministerstwie

Bitwa w Departamencie Tajemnic

Osadzenie w Azkabanie

Ucieczka z Azkabanu

Spotkanie Śmierciożerców

Potyczka w Dworze Malfoyów

Bitwa o Hogwart

Późniejsze życie

Lucjusz Malfoy urodził się w 1954 roku jako syn Abraxasa Malfoya i jego żony w szlachetnym i powszechnie szanowanym rodzie czarodziejów czystej krwi.

Narcyza Black

Podczas nauki
244px-Narcissaae.PNG

Narcyza Malfoy(Black)

w Hogwarcie, Lucjusz zaczął spotykać się z młodszą od siebie o rok ślizgonkąNarcyzą Black, najmłodszą dziedziczką szlachetnego i starożytnego rodu czarodziejów czystej krwi.

Lucjusz mógł poznać Narcyzę Black oficjalnie jeszcze w dzieciństwie; prawdopodobnym jest, że ich rodziny znały się i utrzymywały regularne kontakty. Operując podanymi w książkach datami można założyć, że Lucjusz i Narcyza wzięli ślub w połowie lat 70. (możliwe, że to właśnie na ich weselu siostry Black po raz ostatni miały kontakt ze swoim kuzynem). Po ślubie Narcyza zamieszkała razem z Lucjuszem w jego rodzinnym dworze w Wiltshire.

Draco Malfoy

Draco1.jpg

Draco Malfoy

W czerwcu 1980 roku na świat przyszedł pierworodny syn Lucjusza i Narcyzy, którego nazwali imionami Draco Lucjusz. Drugie imię chłopiec odziedziczył po ojcu. Lucjusz Malfoy od zawsze był autorytetem swojego syna, więc być może dlatego Draco odziedziczył po nim imię – żeby zawsze mierzył wysoko, tak jak jego ojciec.

Lucjusz bardzo kochał swojego syna, ale zdawał sobie sprawę, że wspólnie z żoną rozpieścił go i uczynił w ten sposób słabym. Prawdopodobnie dlatego Lucjusz zachowywał się dość ozięble w stosunku do Dracona, próbując z zepsutego arystokraty przemienić go w kopię siebie. Draco z kolei zawsze chciał dorównać ojcu i zasłużyć na jego uznanie, więc od czasu gdy nie udało mu się nawiązać bliższej relacji z Harrym Potterem, Draco żył pod jeszcze większą presją, chcąc zaimponować Lucjuszowi.

Przed upadkiem prawdopodobnie zasilił szeregi śmierciożerców mając niewiele lat, być może dwadzieścia lub poniżej trzydziestu. Wiadomo jednak że dołączył do nich po ukończeniu szkoły. Przez wiele lat był jednym z najbardziej oddanych i docenianych ludzi Czarnego Pana. Jak każdy śmierciożerca miał wypalony mroczny znak na lewym przedramieniu. Pracując w Ministerstwie Magii pełnił tam również rolę szpiega Lorda Voldemorta.

Upadek Czarnego Pana

Uwierzył w klęskę i zniknięcie Lorda Voldemorta,dlatego nie próbował go odnaleźć. Robił wszystko, aby nie zamknęli go w Azkabanie. Zaczął żyć normalnie, porzucił dawne życie, jednak nadal fascynowała go czarna magia. Miał pod salonem skrytkę, w której przechowywał i ukrywał przedmioty o czarnej magii.

Dziennik Toma Riddle'a

W 1992 roku, gdy Artur Weasley
Plik:Arturilucjusz.jpg
rozpoczął przeprowadzanie rewizji w domach czarodziejów podejrzanych o współpracę z Lordem Voldemortem, Lucjusz postanowił pozbyć się obciążających go czarnomagicznych przedmiotów (chociaż nie wszystkich – według pana Borgina). W tym celu, zabrał dziennik, który przed swoim upadkiem zostawił mu na przechowanie Lord Voldemort i podstępem przekazal go córce Artura, licząc na to, że Ministerstwo odkryje, że 11-latka posiadała czarnomagiczny przedmiot i wyrzuci jej ojca z pracy.

Bitwa w Departamencie Tajemnic

K,NzA4MjkyOTAsNDc3MjcxODY=,f,lucjusz malfoy.jpg

Lucjusz z przepowiednią w Departamencie Tajemnic.

Walczył w akcji mającej na celu wykradnięcie przepowiedni z Departamentu Tajemnic w 1996 roku. Z początku walczył tylko z kilkoma nastolatkami z Gwardii Dumbledore'a, później z Zakonem Feniksa. Lucjusz został złapany i zesłany do Azkabanu. Voldemort bardzo się na nim zawiódł. Już nie był najlepszym, najbardziej oddanym i wiernym śmierciożercą. Lucjusz w duchu cieszył się, że go uwięziono.
Plik:Lucius-Malfoy-lucius-malfoy-7750228-1706-2560.jpg

W zemście za
Lucius malfoy.jpg
jego porażkę, do walki przy boku Voldemorta został zaciągnięty jego jedyny syn Draco Malfoy. Miał on misję bardzo trudną do spełnienia – uśmiercenie dyrektora Hogwartu, Albusa Dumbledore'a. Gdyby nie Snape, chłopiec zginąłby.

Lucjusz wyszedł z Azkabanu. Czarny Pan pożyczył od niego różdżkę, chcąc zabić Harry'ego i uniknąć więzi ich bliźniaczych rdzeni. Oddał ją niechętnie, ale zrobił to. Nigdy już jej nie odzyskał, ponieważ została zniszczona.

Brał udział w ataku na Harry'ego podczas ewakuacji do Nory w 1997 roku.

W dworze
Dwór mal.jpg
Malfoya jego właściciele przetrzymywali zakładników. Kolejno Garricka Ollivandera, Lunę Lovegood, skrzata domowego Zgredka, a także Harry'ego Pottera, Hermionę Granger i Rona Weasleya.

Lucjusz nie brał udziału w bitwie o Hogwart. Początkowo prosił Czarnego Pana, aby ten wstrzymał atak, ponieważ Draco był na terenie szkoły. Voldemort, nie przejął się prośbami Lucjusza. Wówczas to jego żona, Narcyza wzięła sprawę w swoje ręce, kłamiąc Lordowi, że Harry Potter nie żyje, kiedy tamten kazał jej zobaczyć, czy chłopak przeżył jego atak. Malfoyowie dotarli do Hogwartu razem z Voldemortem, ale gdy przyszło walczyć, oni pobiegli do zamku, aby znaleźć syna i ostatecznie nie wzięli udziału w bitwie.

Wygląd

Osobowość

Magiczne zdolności i umiejętności

Pojedynki

Czarna Magia

Eliksirotwórstwo

Majątek

Dwór Malfoya

Różdżka

Trucizny

Dziennik Toma Riddle'a

Relacje

Rodzina

Rodzice

Żona i syn

Lord Voldemort

Bellatriks Lestrange

Severus Snape

Korneliusz Knot

Artur Weasley

Albus Dumbledore

Harry Potter

Rubeus Hagrid

Lucjusz robił wszystko,by zwolniono z pracy Rubeusa Hagrida. W 1993 roku na lekcji opieki nad magicznymi stworzeniami został poraniony jego syn,Draco. Malfoy za wszelką cene chciał by nauczyciel i gajowy poniósł karę za niedopilnowanie zwierzęcia, które poraniło jego syna. Uważał za absurd, że nauczyciel może być półolbrzymem.

Zgredek

Lucjusz Malfoy gardził takimi stworzeniami jak domowe skrzaty. Często poniżał swojego skrzata,Zgredka, a także zmuszał go do bicia samego siebie. W 1992 roku stracił Zgredka,dzięki Harry'emu Potterowi, który dał mu skarpetkę. Możliwe że Lucjusz miał więcej skrzatów domowych,jednak nie jest to wiadome

Plik:DH-Lucius-lucius-malfoy-17316925-289-468.jpg

Ciekawostki

  • W filmie jego różdżka zakończona była figurką węża, co symbolizuje jego przynależność do Slytherinu.
  • Jego imię ma rzymską tradycję. Oznacza ono "dziecko urodzone o brzasku" (org. prima luce natus). Polską odmianą imienia Lucjusz jest Łucjusz.

Występowanie

Nieznany departament BernieBletchleyPani ChangStamford JorkinsLucjusz MalfoyWakandaSelwynAlbert Runcorn

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lucjusz Malfoy

  • Po II wojnie.

    15 wiadomości
    • + PaniczMalfoy Lucjusz wylądował w Azkabanie ale został przeniesiony do Mung skąd uciekł a pòziniej dopadli go starzy znajomi
    • <div class="quote">37.47.73.47 napisał(a):<br />+ PaniczMalfoy Lucjusz wylądował w Azkabanie ale został przeniesiony...
  • Lucjusz Malfoy - Slytherin

    17 wiadomości
    • Tak myślałam, dziękuję za upewnienie! 
    • Wątek zamykam, bo wszystko zostało wyjaśnione :)

Więcej w Fandom

Losowa wiki