Wikia

Harry Potter Wiki

Lucjusz Malfoy

Komentarze14
4444strony na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy męża Narcyzy Black i ojca Dracona Malfoya. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
 
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Krystianwolski

Lucjusz Malfoy
Tumblr m35mve0Lob1ru9h0jo2 500
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1954
Status krwi Czysta
Tytuł(y)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu szare
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina
Zdolności magiczne
Różdżka Wiąz, 18", włókno ze smoczego serca, sztywna
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Przewodniczący Rady Nadzorczej Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie
Przynależność
Aktor Jason Isaacs

Lucjusz Malfoy (ur. 1954 r.) – czarodziej czystej krwi. Ojciec Dracona Malfoya, mąż Narcyzy Malfoy, jedyny syn Abraxasa Malfoya. W młodości uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa, Hogwart, został przydzielony do Slytherinu, jak większość członków jego rodziny. Został śmierciożercą. Pracował w Ministerstwie Magii na wysokim stanowisku. Po II Wojnie Czarodziejów nawrócił się. W jego rolę wciela się Jason Isaacs.

Wczesne życieEdytuj

Lucjusz Malfoy urodził się w 1954 roku jako syn Abraxasa Malfoya i jego żony w szlachetnym i powszechnie szanowanym rodzie czarodziejów czystej krwi.

Nauka w HogwarcieEdytuj

W wieku jedenastu lat otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Gdy przyjechał do szkoły został przydzielony do Slytherinu. Dzięki zdolnościom przywódczym, Lucjusz w krótkim czasie otoczył się dziećmi wpływowych czarodziejów, którzy mieli podobne do niego aspiracje. Był bardzo ambitny i przekonany o swoich racjach. Nie tolerował czarodziejów półkrwi (z wyjątkiem Severusa Snape'a, a później także Lorda Voldemorta - nie zdawał sobie sprawy, że obaj pochodzili z mugolskich rodzin), nazywał ich obraźliwie szlamami i dążył do całko
280px-Slug Club 3

Lucjusz Malfoy na spotkaniu Klubu Ślimaka

witego wyeliminowania ich zarówno ze szkoły, jak i całego czarodziejskiego świata. Także w przyszłości, gdy prawdopodobnie niedługo po zakończeniu edukacji zasilił szeregi śmierciożerców.

Lucjusz potrafił owinąć sobie ludzi wokół palca bez większych trudności, co poświadcza odznaka prefekta, którą Lucjusz otrzymał podczas piątego roku nauki. Należy wspomnieć, że prefektami zostawali uczniowie, którzy wyróżniali się nienagannym zachowaniem i bardzo dobrymi wynikami w nauce. Jeżeli Lucjusz już w czasach szkolnych interesował się czarną magią (i praktykował ją) to nie mógł być przykładem wzorowego ucznia, a mimo to został prefektem. Malfoy był także ulubieńcem opiekuna swojego domu, Horacego Slughorna i był stale zapraszany na organizowane przez niego spotkania Klubu Ślimaka.

Draco MalfoyEdytuj

Draco1

Draco Malfoy

W czerwcu 1980 roku na świat przyszedł pierworodny syn Lucjusza i Narcyzy, którego nazwali imionami Draco Lucjusz. Drugie imię chłopiec odziedziczył po ojcu. Lucjusz Malfoy od zawsze był autorytetem swojego syna, więc być może dlatego Draco odziedziczył po nim imię - żeby zawsze mierzył wysoko, tak jak jego ojciec.

Lucjusz bardzo kochał swojego syna, ale zdawał sobie sprawę, że wspólnie z żoną rozpieścił go i uczynił w ten sposób słabym. Prawdopodobnie dlatego Lucjusz zachowywał się dość ozięble w stosunku do Dracona, próbując z zepsutego arystokraty przemienić go w kopię siebie. Draco z kolei zawsze chciał dorównać ojcu i zasłużyć na jego uznanie, więc od czasu gdy nie udało mu się nawiązać bliższej relacji z Harry'm Potterem, Draco żył pod jeszcze większą presją, chcąc zaimponować Lucjuszowi.

DH-Lucius-lucius-malfoy-17316925-289-468

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie jego różdżka zakończona była figurką węża, co symbolizuje jego przynależność do Slytherinu.
  • Jego imię ma rzymską tradycję. Oznacza ono "dziecko urodzone o brzasku" (org. prima luce natus). Polską odmianą imienia Lucjusz jest Łucjusz. 

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lucjusz Malfoy

Więcej od Wikii

Losowa wiki