Wikia

Harry Potter Wiki

Lucjusz Malfoy

Komentarze4
3708stron na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy męża Narcyzy Black i ojca Dracona Malfoya. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Lucjusz Malfoy
Tumblr m35mve0Lob1ru9h0jo2 500
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1954
Status krwi Czysta
Tytuł(y)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu szare
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina
Zdolności magiczne
Różdżka Wiąz, 18", włókno ze smoczego serca, sztywna
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Przewodniczący Rady Nadzorczej Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie
Przynależność
Aktor Jason Isaacs
Lucjusz Malfoy (ur. 1954 r.) – czarodziej czystej krwi. Ojciec Dracona Malfoya, mąż Narcyzy Malfoy, jedyny syn Abraxasa Malfoya. W młodości uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa, Hogwart, został przydzielony do Slytherinu, jak większość członków jego rodziny. Został śmierciożercą. Pracował w Ministerstwie Magii na wysokim stanowisku. Był członkiem Rady Nadzorczej Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie Miał szare, zimne oczy i długie jasnoblond włosy. Najczęściej chodził w długim czarnym płaszczu. Mieszkał w przepięknym dworze  w Wiltshire, gdzie w 1997 roku przebywali śmierciożercy wraz z Czarnym Panem. Do 1992 roku był właścicielem skrzata domowego Zgredka. Niewola skrzata skończyła się dzięki Harry'emu Potterowi, który podstępem sprawił, że Lucjusz dał Zgredkowi skarpetę Harry'ego Pottera.

Wczesne życieEdytuj

Lucjusz Malfoy urodził się w 1954 roku jako syn Abraxasa Malfoya i jego żony w szlachetnym i powszechnie szanowanym rodzie czarodziejów czystej krwi.

Nauka w HogwarcieEdytuj

W wieku jedenastu lat otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Gdy przyjechał do szkoły został przydzielony do Slytherinu. Dzięki zdolnościom przywódczym, Lucjusz w krótkim czasie otoczył się dziećmi wpływowych czarodziejów, którzy mieli podobne do niego aspiracje. Był bardzo ambitny i przekonany o swoich racjach. Nie tolerował czarodziejów półkrwi (z wyjątkiem Severusa Snape'a, a później także Lorda Voldemorta - nie zdawał sobie sprawy, że obaj pochodzili z mugolskich rodzin), nazywał ich obraźliwie szlamami i dążył do całko
280px-Slug Club 3
Lucjusz Malfoy na spotkaniu Klubu Ślimaka
witego wyeliminowania ich zarówno ze szkoły, jak i całego czarodziejskiego świata. Także w przyszłości, gdy prawdopodobnie niedługo po zakończeniu edukacji zasilił szeregi śmierciożerców.

Lucjusz potrafił owinąć sobie ludzi wokół palca bez większych trudności, co poświadcza odznaka prefekta, którą Lucjusz otrzymał podczas piątego roku nauki. Należy wspomnieć, że prefektami zostawali uczniowie, którzy wyróżniali się nienagannym zachowaniem i bardzo dobrymi wynikami w nauce. Jeżeli Lucjusz już w czasach szkolnych interesował się czarną magią (i praktykował ją) to nie mógł być przykładem wzorowego ucznia, a mimo to został prefektem. Malfoy był także ulubieńcem opiekuna swojego domu, Horacego Slughorna i był stale zapraszany na organizowane przez niego spotkania Klubu Ślimaka.

Narcyza BlackEdytuj

Podczas nauki
244px-Narcissaae
Narcyza Malfoy(Black)
w Hogwarcie, Lucjusz zaczął spotykać się z młodszą od siebie o rok ślizgonką - Narcyzą Black, najmłodszą dziedziczką szlachetnego i starożytnego rodu czarodziejów czystej krwi.

Lucjusz mógł poznać Narcyzę Black oficjalnie jeszcze w dzieciństwie; prawdopodobnym jest, że ich rodziny znały się i utrzymywały regularne kontakty. Operując podanymi w książkach datami można założyć, że Lucjusz i Narcyza wzięli ślub w połowie lat 70. (możliwe, że to właśnie na ich weselu siostry Black po raz ostatni miały kontakt ze swoim kuzynem). Po ślubie Narcyza zamieszkała razem z Lucjuszem w jego rodzinnym dworze w Wiltshire.

Draco MalfoyEdytuj

Draco1
Draco Malfoy

W czerwcu 1980 roku na świat przyszedł pierworodny syn Lucjusza i Narcyzy, którego nazwali imionami Draco Lucjusz. Drugie imię chłopiec odziedziczył po ojcu. Lucjusz Malfoy od zawsze był autorytetem swojego syna, więc być może dlatego Draco odziedziczył po nim imię - żeby zawsze mierzył wysoko, tak jak jego ojciec.

Lucjusz bardzo kochał swojego syna, ale zdawał sobie sprawę, że wspólnie z żoną rozpieścił go i uczynił w ten sposób słabym. Prawdopodobnie dlatego Lucjusz zachowywał się dość ozięble w stosunku do Dracona, próbując z zepsutego arystokraty przemienić go w kopię siebie. Draco z kolei zawsze chciał dorównać ojcu i zasłużyć na jego uznanie, więc od czasu gdy nie udało mu się nawiązać bliższej relacji z Harry'm Potterem, Draco żył pod jeszcze większą presją, chcąc zaimponować Lucjuszowi.

Śmierciożercy i Czarny PanEdytuj

Przed upadkiemEdytuj

Prawdopodobnie zasilił szeregi śmierciożerców mając niewiele lat, być może dwadzieścia lub poniżej trzydziestu. Wiadomo jednak że dołączył do nich po ukończeniu szkoły. Przez wiele lat był jednym z najbardziej oddanych i docenianych ludzi Czarnego Pana. Jak każdy śmierciożerca miał wypalony mroczny znak na lewym przedramieniu. Pracując w Ministerstwie Magii pełnił tam również rolę szpiega Lorda Voldemorta.

Upadek Czarnego PanaEdytuj

Uwierzył w klęskę i zniknięcie Lorda Voldemorta,dlatego nie próbował go odnaleźć. Robił wszystko, aby nie zamknęli go w Azkabanie. Zaczął żyć normalnie, porzucił dawne życie, jednak nadal fascynowała go czarna magia. Miał pod salonem skrytkę, w której przechowywał i ukrywał czarnomagiczne przedmioty.

Dziennik Toma Riddle'aEdytuj

W 1992 roku, gdy Artur Weasley
Arturilucjusz
rozpoczął przeprowadzanie rewizji w domach czarodziejów podejrzanych o współpracę z Lordem Voldemortem, Lucjusz postanowił pozbyć się obciążających go czarnomagicznych przedmiotów (chociaż nie wszystkich - według pana Borgina). W tym celu, zabrał dziennik, który przed swoim upadkiem zostawił mu na przechowanie Lord Voldemort i podstępem przekazal go córce Artura, licząc na to, że Ministerstwo odkryje, że 11-latka posiadała czarnomagiczny przedmiot i wyrzuci jej ojca z pracy.

II wojna czarodziejówEdytuj

Mistrzostwa Świata w Quidditchu.Edytuj

Na MŚQ w roku 1994 zajmował miejsce w loży honorowej, gdzie spotkał go Harry Potter ze swoimi przyjaciółmi. Gdy Voldemort odzyskał swoją dawną moc jako jeden z pierwszych stanął u jego boku. Ucieszył się na jego widok. W pracy był czarodziejem niezwiązanym z czarną magią, poza nią był mordercą.

Bitwa w Departamencie TajemnicEdytuj

K,NzA4MjkyOTAsNDc3MjcxODY=,f,lucjusz malfoy
Lucjusz z przepowiednią w Departamencie Tajemnic.
Walczył w akcji mającej na celu wykradnięcie przepowiedni z Departamentu Tajemnic w 1996 roku. Z początku walczył tylko z kilkoma nastolatkami z Gwardii Dumbledore'a, później z Zakonem Feniksa. Lucjusz został złapany i zesłany do Azkabanu. Voldemort bardzo się na nim zawiódł. Już nie był najlepszym, najbardziej oddanym i wiernym śmierciożercą. Lucjusz w duchu cieszył się, że go uwięziono. W Azkabanie był bezpieczny...
Lucius-Malfoy-lucius-malfoy-7750228-1706-2560
Lucjusz Malfoy w Azkabanie

PorażkaEdytuj

W zemście za
Lucius malfoy
jego porażkę, do walki przy boku Voldemorta został zaciągnięty jego jedyny syn Draco Malfoy. Miał on misję bardzo trudną do spełnienia – uśmiercenie dyrektora Hogwartu, Albusa Dumbledore'a. Gdyby nie Snape, chłopiec zginąłby.

Lucjusz wyszedł z Azkabanu. Czarny Pan pożyczył od niego różdżkę, chcąc zabić Harry'ego i uniknąć więzi ich bliźniaczych rdzeni. Oddał ją niechętnie, ale zrobił to. Nigdy już jej nie odzyskał, ponieważ została zniszczona.

Brał udział w ataku na Harry'ego podczas ewakuacji do Nory w 1997 roku.

Bitwa o HogwartEdytuj

W dworze
Dwór mal
Malfoya jego właściciele przetrzymywali zakładników. Kolejno Garricka Ollivandera, Lunę Lovegood, skrzata domowego Zgredka, a także Harry'ego Pottera, Hermionę Granger i Rona Weasleya. Lucjusz nie brał udziału w bitwie o Hogwart. Początkowo prosił Czarnego Pana, aby ten wstrzymał atak, ponieważ Draco był na terenie szkoły. Voldemort, nie przejął się prośbami Lucjusza. Wówczas to jego żona, Narcyza wzięła sprawę w swoje ręce, kłamiąc Lordowi, że Harry Potter nie żyje, kiedy tamten kazał jej zobaczyć, czy chłopak przeżył jego atak. Malfoyowie dotarli do Hogwartu razem z Voldemortem, ale gdy przyszło walczyć, oni pobiegli do zamku, aby znaleźć syna i ostatecznie nie wzięli udziału w bitwie.
DH-Lucius-lucius-malfoy-17316925-289-468

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie jego różdżka zakończona była figurką węża, co symbolizuje jego przynależność do Slytherinu.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lucjusz Malfoy

  • Głos Lucjusza Malfoya

    3 wiadomości
    • Ja Nie Wiem
    • Jeśli jeszcze raz się odezwie,to go zabiję,przysięgam że go zabiję! Psycholem jesteś? Zabije on go...
  • syn albus severus potter

    2 wiadomości
    • albus  miał starszego brata jamesa syriusza z którym się kłucił bardzo często dochodziło do kompromisu po między nimi w pewnym sen...
    • A piszesz te oczywiste rzeczy, ponieważ...?

Więcej od Wikii

Losowa wiki