FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy czarodzieja. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Luca Michail Carusoczarodziej nieznanego statusu krwi; uczeń Hogwartu. Nie wiadomo, do jakiego domu został przydzielony.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Luca Caruso urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Caruso. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Lucę do jednego z czterech domów.

1995-1996 rok Edytuj

Dołączył do Gwardii Dumbledore'a, organizacji prowadzonej przez Harry'ego Pottera. Jego podpis widniał na liście wszystkich członków GD, którą stworzyła Hermiona Granger.

Etymologia Edytuj

Luca to włoska i rumuńska forma Łukasza i angielska forma greckiego imienia Loukas, czyli z Lucania. Lucania to starożytny region południowych Włoszech, rozciągający się od Morza Tyrreńskiego do Zatoki Taranto.

Caruso to włoskie nazwisko, pochodzi od włoskiego słowa Caruso, krótko przycięte albo od łacińskiego cariosus, gładkie, łysy.

Występowanie Edytuj

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert