Wikia

Harry Potter Wiki

Londyn

6774strony na
tej wiki
Komentarze0

Londyn (ang. London) — miasto będące stolicą Anglii i Wielkiej Brytanii. Zlokalizowane w południowo−wschodniej Anglii jest stolicą brytyjskiego handlu i rządu dla obu światów: mugoli oraz czarodziejów. Leży nad rzeką Tamizą.

HistoriaEdytuj

XVII w.Edytuj

Eldon Elsrickle.png

Na początku XVII wieku do Londynu wrócił czarodziej Eldon Elsrickle, który wcześniej uciekł z kraju do Afryki. Za pomocą nauczonego się za granicą zaklęcia Alohomora zaczął terroryzować miasto. Dzięki nieznanemu jeszcze ludności Wielkiej Brytanii urokowi, z łatwością włamywał się do posiadłości londyńczyków, a następnie dokonywał licznych kradzieży. 

Niestety dla złoczyńcy, jednej z ofiar Elsrickle'a, Blagdonowi Blay'owi udało się wynaleźć zaklęcie antyotwierające. To doprowadziło do tego, że większość czarodziejskich rodzin chroniła odtąd domy za pomocą nowego uroku, a sfrustrowany Elsrickle zaprzestał kradzieży.

Pożar LondynuEdytuj

Wielki pożar w Londynie był główną pożogą, która przetoczyła się przez centralną części miasta. Rozpoczął się w niedzielę, 2 września 1666 roku. Mugole twierdzą, że pożar ten rozpoczął się w piekarni na Pudding Lane, ale nie ma dyskusji wśród społeczności czarodziejów, czy pożar zaczął się rzeczywiście w piekarni, czy też w piwnicy domu obok, gdzie podobno był przetrzymywany Walijski Zielony.

XIX w.Edytuj

Pod koniec XIX wieku, jakość życia na ubogich już dzielnicach Londynu się pogorszyła. Napady, liczna przemoc, prostytucja, zaburzenia społeczne i uzależnienia od alkoholu były chlebem powszednim.

Klimat przestępczości i strachu rozkwitł w 1880 roku, gdy Sir Herbert Varney, wampir, zaczął atakować londyńskie kobiety. W końcu został wytropiony i zabity przez specjalnie przypisaną do tego grupę zadaniową z Departamentu Praw Czarodziejów i Departamentu Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami. W tym samym czasie bogin, popularnie nazywany Morderczym Bandytą Starego Londynu, grasował na bocznych uliczkach miasta, karmił ludzi ich obawami i przybierał postać przestępcy, zanim został zamieniony w chomika za pomocą jednego prostego zaklęcia - jego postać wydaje się odpowiadać za seryjnego mordercę, którego mugole nazwali "Kubą Rozpruwaczem".

Dowcip Caractacusa PhelpsaEdytuj

W dniu 1 kwietnia 1979 roku, Caractacus Phelps eksplodował przynajmniej osiemdziesiąt cuchnących gałek, upuszczając je z dachu budynku, w którym mieściła się siedziba Proroka Codziennego na ulicy Pokątnej. Powstały w wyniku obłok gazu spowodował nieopisane uczucie dyskomfortu w całym Londynie, a około pięćdziesiąt przypadków ogromnego odoru odnotowano. Władze mugolskie wyjaśniły powstanie cuchnącej chmury, jak wynik smrodu przywianego z pobliskich fabryk.

Druga wojna czarodziejów Edytuj

Potter-moments-millennium-bridge-590x350.jpg

Zawalający się Millenium Bridge

Londyn poważnie odczuł skutki drugiej wojny czarodziejów. Wiele budynków i domów zostało zniszczonych lub splądrowanych, spora ilość osób została zaatakowana na terenie miasta w okresie wzrostu władzy Lorda Voldemorta: zatłoczony Millennium Bridge został całkowicie zniszczony przez grupę Śmierciożerców. Jedna z byłych członkiń Zakonu Feniksa, Emmelina Vance, została znaleziona martwa w pobliżu Downing Street 10. Ulica Pokątna została zaatakowana, co doprowadziło do porwania Garricka Ollivandera i morderstwa Floriana Fortescue'a.

Edytuj

Obiekty czarodziejskie w LondynieEdytuj

Sklepy i kawiarnieEdytuj

UliceEdytuj

Za kulisami Edytuj

WystępowanieEdytuj

Miasta i wsie

Anglia Appleby-in-WestmorlandBethnal GreenBlackpoolBognorBransleyBury St EdmundsChipping ClodburyClaphamCokeworthCromerDartmoorDidsburyDolina GodrykaElephant and CastleEveshamFalmouthGreat HangletonGreat TollingIlfracombeIlkleyKeighleyLittle WhingingLondynLittle DroppingLittle HangletonLittle NortonManchesterNottinghamMould-on-the-WoldOttery St. CatchpolePainswickPortsmouthTutshillTopshamTinworthUpper BarntonUpper FlagleyWest HamWimbledonWimbourne
Szkocja AberdeenAchinteeArbroathArgyllshireBanchoryDufftownGlasgowHogsmeadeJohn O'GroatsMontrosePaisleyPeeblesPortreeWigtown
Walia AbergavennyBathCaerphillyCardiffHolyhead
Szewecja ArjeplogKopparbergSkövde
Irlandia Półnicna Ballycastle
Luksemburg Bigonville
Portulgalia Braga
Irlandia CorkKenmare
Stany Zjednoczone FitchburgNowy JorkNowy OrleanSalemSweetwater
Etipoia Gimbi
Polska Grodzisk
Litwa Gródek
Kanada HaileyburyMoose JawStonewall
Egipt Kair
Norwegia Karasjok
Burkina Faso Ouagadogou
Francja ParyżQuiberon
Uganda Patongo
Włochy Rzym
Tanzania Sumbawanga
Peru Tarapoto
Togo Tchamba
Japonia Toyohashi
Australia Thundelarra
Bułgaria Vrace
Nowa Zelandia Wellington

Więcej od Wikii

Losowa wiki