FANDOM

Linfred ze Stinchcombe (ang. Linfred of Stinchcombe) — czarodziej czystej krwi żyjący w XII wieku, protoplasta rodziny Potter.

Linfred był uwielbianym w regionie ekscentrykiem. Sam on sobie nadał przydomek "Potterer" co można przetłumaczyć jako "babracz". Z czasem nazwa ta została skrócona do nazwiska "Potter". Znajomi z sąsiedztwa często prosili roztargnionego Linfreda o świadczenie różnorakich usług medycznych. Nikt jednak nie zdawał sobie sprawy, że cudowne uleczenie febry czy ospy nie miało nic wspólnego z umiejętnościami lekarskimi Linfreda, a za sprawą użycia odpowiedniej magii.

Linfreda wszyscy lubili, uważali go za nieszkodliwego i sympatycznego, którego niespotykanym hobby było zajmowanie się różnymi, dziwnymi dla mugola magicznymi roślinami w swoim ogródku. Korzystając ze swojej opinii ekscentryka, Linfred mógł dalej prowadzić za zamkniętymi drzwiami swoje czarodziejskie eksperymenty. Historycy przypisują mu dzisiaj odkrycie wielu środków, które później ewoluowały w używane do dzisiaj eliksiry, takie jak Szkiele-Wzro czy Eliksir Pieprzowy. Leki te przyniosły dużą chwałę Linfredowi, a pieniądze uzyskane ze sprzedaży tych produktów pozwoliły czarodziejowi zostawić po swojej śmierci kupkę złota dla każdego ze swoich dzieci.

Występowanie Edytuj