FANDOM

Linfred ze Stinchcombe (ang. Linfred of Stinchcombe) — czarodziej prawdopodobnie czystej krwi[1], żyjący w XII wieku, protoplasta rodziny Potter.

Linfred był uwielbianym w regionie ekscentrykiem. Sam on sobie nadał przydomek "Potterer" co można przetłumaczyć jako "babracz". Z czasem nazwa ta została skrócona do nazwiska "Potter". Znajomi z sąsiedztwa często prosili roztargnionego Linfreda o świadczenie różnorakich usług medycznych. Nikt jednak nie zdawał sobie sprawy, że cudowne uleczenie febry czy ospy nie miało nic wspólnego z umiejętnościami lekarskimi Linfreda, a za sprawą użycia odpowiedniej magii.

Linfreda wszyscy lubili, uważali go za nieszkodliwego i sympatycznego, którego niespotykanym hobby było zajmowanie się różnymi, dziwnymi dla mugola magicznymi roślinami w swoim ogródku. Korzystając ze swojej opinii ekscentryka, Linfred mógł dalej prowadzić za zamkniętymi drzwiami swoje czarodziejskie eksperymenty. Historycy przypisują mu dzisiaj odkrycie wielu środków, które później ewoluowały w używane do dzisiaj eliksiry, takie jak Szkiele-Wzro czy Eliksir Pieprzowy. Leki te przyniosły dużą chwałę Linfredowi, a pieniądze uzyskane ze sprzedaży tych produktów pozwoliły czarodziejowi zostawić po swojej śmierci kupkę złota dla każdego ze swoich dzieci.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Powinien być czystej krwi, ponieważ jego odległy przodek James Potter był czystej krwi, co oznacza, że jego przodkowie też powinni mieć taki sam status krwi.

Występowanie Edytuj