FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Isthealice

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy córki Harry'ego i Ginny. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Harry Potter: „Już niedługo i ty pójdziesz do szkoły.
Lily Luna Potter: „Tak, za dwa lata. Ja chcę teraz.
— Na King's Cross (2017 rok)

Lily Luna Potter (ur. 2008 r.) — jedyna córka Ginny i Harry'ego Potterów. Ma dwóch starszych braci − Jamesa Syriusza i Albusa Severusa. Swoje imiona odziedziczyła po kobietach, które jej rodzice bardzo cenili i szanowali − swojej babci oraz przyjaciółce rodziny.

W 2019 roku rozpoczęła naukę w szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, wraz z swoim kuzynem Hugonem Granger-Weasley. Została przydzielona do Gryffindoru.[3]

Wygląd Edytuj

Lily odziedziczyła rude włosy po matce. Jako, że nie ma takich samych zielonych oczu jak jej ojciec i babcia ze strony ojca, możliwe że odziedziczyła jasnobrązowe oczy po Ginny.

Osobowość Edytuj

Lily wydaje się mieć osobowość podobną do matki. Jest bardzo zazdrosna o dwóch starszych braci, gdy wyjeżdżają do Hogwartu, co jest bardzo podobne do gorliwości i zawiści Ginny, gdy ostatni z braci pojechał do szkoły w 1991. Wydaje się też ciekawa życia w Hogwarcie.

Biografia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Lily urodziła się jako jedyna i najmłodsza córka Harry'ego i Ginny Potterów. Ma dwóch braci, starszego o dwa lata Albusa i o cztery, Jamesa.

W 2014 roku, Lily wraz z rodziną, była na Finale Mistrzostw Świata w Qudditchu na Patagonie Pustyni. Lily był ubrana na sportowo z Bułgarską czerwienią, wraz z większością swojej rodziny. Należy zauważyć, że bardzo dobrze zachowywała, ponieważ Rita Skeeter nie mówiła żadnych złośliwych komentarzy dotyczących jej zachowania.

W 2017 roku przyszła z swoimi rodzicami zobaczyć jak jej bracia i kuzynka Rose Granger-Weasley odjeżdżają do Hogwartu, ale nie była w odpowiednim wieku, aby uczęszczać do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Chciała bardzo jechać do Hogwartu, tak jak jej mama, gdy odjeżdżał jej ostatni brat. Lily i jej kuzyn, Hugo Granger-Weasley rozmawiali z podekscytowaniem, w którym chcą być w domu w Hogwarcie.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

W 2019 roku rozpoczęła naukę w szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i trafiła do Gryffindoru, ku niezadowoleniu Albusa.[3]

Lily przed drugim rokiem nauki, zakochała się w skrzydełkach wróżki, które nie chciała zdjąć i w nich chciała jechać do Hogwartu.

Relacje Edytuj

Rodzice Edytuj

POTTEROWA RODZINKA

Harry Potter z żoną i dziećmi

Lily jest bardzo związana z rodzicami. Podczas podróży na peron widać jej bliską więź z ojcem, którego trzyma za rękę, oraz z matką, do której jest podobna zarówno z wyglądu, jak i charakteru. Pokazuje swój szacunek i miłość.

Rodzeństwo i kuzynostwo Edytuj

Jako najmłodsza z rodzeństwa, Lily utrzymuje z braćmi dobre kontakty. W odróżnieniu od Jamesa i Albusa dziewczynka nie kłóci się z żadnym z nich. Może to świadczyć o bliskości rodzeństwa i wzajemnej miłości.

Wykazuje również wiele ciepła dla kuzynów - Rose i Hugona.

Teddy Lupin Edytuj

Lily bardzo cieszy wieść o związku Teddy'ego z jej kuzynką, Victoire Weasley. Uważa, że przez małżeństwo z Victoire, młody Lupin będzie mógł stać się oficjalnym członkiem ich rodziny.

Etymologia Edytuj

  • Pierwsze imię Lily pochodzi od nazwy kwiatu, który jest symbolem czystości. Konkretnie, lilia często jest powiązana z dziewicą Mary; jeden typ kwiatu jest znany jako Madonna Lilia. Mitologia grecka łączy także lilie wobec Muzy i do bogini Hery i kwiat nadal jest przedstawicielem czystości i miłości w Europie. Po chińsku, lilia jest grą na słowa na zawsze w miłości i kwiat uważany jest, za zdolny do odwrócenia zła.
  • Luna oznacza księżyc po łacinie.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga (film), Epilog
  2. Harry Potter i Przeklęte Dziecko (książka), Akt 1 Scena 4
  3. Błąd rozszerzenia cite: Błąd w składni elementu <ref>. Brak tekstu w przypisie o nazwie Dom