FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy córki Harry'ego i Ginny. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Harry Potter: „Już niedługo i ty pójdziesz do szkoły.
Lily Luna Potter: „Tak, za dwa lata. Ja chcę teraz.
— Na King's Cross (2017 rok)

Lily Luna Potter (ur. 2008 r.) — czarownica półkrwi; jedyna córka Ginny i Harry'ego Potterów. Miała dwóch starszych braci − Jamesa i Albusa. Swoje imiona odziedziczyła po kobietach, które jej rodzice bardzo cenili i szanowali − swojej babci oraz przyjaciółce rodziny.

W 2019 roku rozpoczęła naukę w szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, wraz z swoim kuzynem Hugonem Granger-Weasleyem. Została przydzielona do Gryffindoru[2].

Biografia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Lily urodziła się jako jedyna i najmłodsza córka Harry'ego i Ginny Potterów. Miała dwóch braci, starszego o dwa lata Albusa i o cztery, Jamesa.

W 2014 roku, Lily wraz z rodziną była na Finale Mistrzostw Świata w Qudditchu na Patagonie Pustyni. Lily był ubrana na sportowo z bułgarską czerwienią, wraz z większością swojej rodziny. Musiała bardzo dobrze się zachowywać, skoro Rita Skeeter nie napisała żadnych złośliwych komentarzy dotyczących jej zachowania.

W 2017 roku przyszła z swoimi rodzicami zobaczyć jak jej bracia i kuzynka Rose odjeżdżają do Hogwartu, ale nie była w odpowiednim wieku, aby uczęszczać do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Bardzo chciała pojechać do zamku, podobnie zresztą jak jej mama, gdy była w podobnym wieku. Lily i jej kuzyn, Hugo rozmawiali z podekscytowaniem, w którym chcą być w domu w Hogwarcie.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

W 2019 roku rozpoczęła naukę w szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i trafiła do Gryffindoru, ku niezadowoleniu Albusa[2].

Lily przed drugim rokiem nauki z zamiłowaniem chodziła w skrzydełkach wróżki, których nie chciała zdjąć. Zamierzała nawet pojechać w nich do Hogwartu.

Relacje Edytuj

Rodzice Edytuj

POTTEROWA RODZINKA

Harry Potter z żoną i dziećmi

Lily jest bardzo związana z rodzicami. Podczas podróży na peron widać jej bliską więź z ojcem, którego trzyma za rękę, oraz z matką, do której jest podobna zarówno z wyglądu, jak i charakteru. Pokazuje swój szacunek i miłość.

Rodzeństwo i kuzynostwo Edytuj

Jako najmłodsza z rodzeństwa, Lily utrzymuje z braćmi dobre kontakty. W odróżnieniu od Jamesa i Albusa dziewczynka nie kłóci się z żadnym z nich. Może to świadczyć o bliskości rodzeństwa i wzajemnej miłości.

Wykazuje również wiele ciepła dla kuzynów - Rose i Hugona.

Teddy Lupin Edytuj

Lily bardzo cieszy wieść o związku Teddy'ego z jej kuzynką, Victoire Weasley. Uważa, że przez małżeństwo z Victoire, młody Lupin będzie mógł stać się oficjalnym członkiem ich rodziny.

Wygląd Edytuj

Lily odziedziczyła rude włosy po matce. Jako że nie miała takich samych zielonych oczu jak jej ojciec i babcia ze strony ojca, możliwe że odziedziczyła jasnobrązowe oczy po swojej matce.

Osobowość Edytuj

Lily wydaje się mieć osobowość podobną do matki. Była bardzo zazdrosna o dwóch starszych braci, gdy wyjechali do Hogwartu, co jest bardzo podobne do gorliwości i zawiści Ginny, gdy ostatni z braci pojechał do szkoły w 1991 roku. Wydaje się też ciekawa życia w Hogwarcie.

Etymologia Edytuj

  • Pierwsze imię Lily pochodzi od nazwy kwiatu, który jest symbolem czystości. Konkretnie, lilia często jest powiązana z dziewicą Mary; jeden typ kwiatu jest znany jako Madonna Lilia. Mitologia grecka łączy także lilie wobec Muzy i do bogini Hery. W Chinach kwiat uważa się, że kwiat jest zdolny do odwrócenia sił zła.
  • Luna po łacinie oznacza księżyc.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy