FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Isthealice
Ona tylko brała...
— Queenie Goldstein o Lecie[źródło]

Leta Lestrangeczarownica czystej krwi. Była bliską znajomą Newtona Skamandera, gdy byli uczniami w Hogwarcie, ze względu na ich charakter i miłości do studiowania magicznych stworzeń. W 1913 roku jeden z eksperymentów Lety z wozakiem nie powiódł się, zagrażając życiu innego ucznia. Newt wziął winę na siebie i został wyrzucony zamiast niej. Mimo tego bolesnego zdarzenia, wciąż był w niej zakochany. Skamander nadal przechowywał jej oprawione zdjęcie wewnątrz szopy podczas swojej podróży do Nowego Jorku pod koniec 1926 roku.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Leta Lestrange urodziła w Wielkiej Brytanii między 1891 a 1905 rokiem, jako dziecko Corvusa Lestrange'a IV i jego pierwszej żony, Laureny. Lestrange'owie byli starą i szanowaną brytyjską rodziną czystej krwi, uważaną za jedną z Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki przez Cantankerusa Notta.

Jakiś czas po narodzinach Lety jej ojciec poślubił drugą kobietę, Clarisse Tremblay. Owocem tego małżeństwa był syn Corvus Lestrange V. Niestety Clarisse niedługo potem umarła, a dzieci zostały wysłane łodzią do adopcji wraz z nianią Irmą Dugard. Na statku zdenerwowana ciągłym płaczem brata Leta podmieniła go z innym chłopcem. Niestety statek zaczął tonąć i pasażerowie musieli ewakuować się na pontonach, a kobieta, której syna podmieniła Leta znalazła się na innym pontonie, który zatonął. Z tego powodu później Leta obwiniała się o śmierć brata.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

W czasie lat spędzonych w Hogwarcie została przydzielona do Slytherinu. Często była wyzywana i nękana z powodu jej nazwiska. Stała się bliską znajomą Newtona Skamandera, ze względu na ich charakter i miłości do studiowania magicznych stworzeń. W 1913 roku jeden z eksperymentów Lety z wozakiem nie powiódł się, zagrażając życiu innego ucznia. Newt wziął winę na siebie i został wyrzucony zamiast niej. Mimo tego bolesnego zdarzenia, wciąż był w niej zakochany.

1926 Edytuj

Leta Lestrange

Leta na zdjęciu

Skamander wciąż przechowywał jej oprawione zdjęcie wewnątrz szopy podczas swojej podróży do Nowego Jorku pod koniec 1926 roku. Queenie Goldstein, używając na Newcie legilimencji zauważyła, że Leta była tą, która brała, ale nie dawała nic od siebie w ich relacji.

1927 Edytuj

Leta newt tezeusz

Tezeusz, Leta i Newt

W 1927 roku Leta pracowała w Brytyjskim Ministerstwie Magii w Departamencie Przestrzegania Prawa Czarodziejów i jako asystentka Torquila Traversa. Była narzeczoną Tezeusza Skamandera, brata jej przyjaciela ze szkoły Newtona Skamandera. Była obecna, kiedy Newton Skamander czekał na swoją kolej w sprawie zakazu podróżowania za granicą. Spotkała go na korytarzu i oznajmiła, że komisja już na niego czeka. Następnie wspomniała, że przykro jej, że Newt nie pojawił się na kolacji u Tezeusza. Wspomniała także szkolne czasy w Hogwarcie, podczas których robiła psikusy. Rozmowę przerwał Tezeusz Skamander, który zaprowadził Newtona do sali.

Jakiś czas później Leta wraz z pozostałymi członkami Ministerstwa Magii przybyła do Hogwartu w celu spotkania z Albusem Dumbledore'em i przekonania go do współpracy z Ministerstwem. Kiedy mężczyzna odmówił, zostały mu nałożone magiczne kajdanki, które odnotowywały wszystkie rzucone zaklęcia przez czarodzieja.

Leta dumbledore

Młoda Leta na zajęciach u Dumbledore'a

Leta odłączyła od grupy, przechadzając się po murach szkoły i wspominając przeszłość. W jednej sali znalazła swoją szkolną ławkę, na których po latach wciąż znajdował się wyryty napis na drewnie: „L+N”, symbolizujący Letę i Newtona. Czarownica wspomniała lata szkolne: sytuację, gdy rzuciła na koleżankę z klasy zaklęcie Osscasi, kneblujące usta, ponieważ dziewczyna śmiała się z Lety. Po rzuceniu klątwy, dziewczyna musiała uciekać, ponieważ zaczęła gonić ją reszta grupy. Uciekając, trafiła do pokoju Newtona Skamandera, który opiekował się pisklęciem. Kiedy wspomniał, że jest to pisklę kruka, dodał, że jest to również symbol rodziny Lestrange'ów. Kolejnym wspomnieniem Lety była jedna z lekcji OPCM u Albusa Dumbledore'a. Podczas zajęć z boginem, Newton przyznał, że najbardziej boi się pracy w biurze, co wywołało śmiech pozostałych uczniów. Kiedy przyszła kolej na Letę, jej największym lękiem okazał się topiący brat. Ponieważ wizualizacja bogina nie była na tyle dokładna, by każdy uczeń mógł zrozumieć, co bogin przedstawia (niemowlę było zawinięte w pościel), klasa nie zrozumiała, czego dziewczyna się boi. Widok bogina dla Lety był na tyle smutnym momentem, że czarownica udała się nad szkolne jezioro, aby pomyśleć o wszystkim z dala od reszty klasy. Na miejsce przyszedł Newton, którego na wstępie odrzuciła, mówiąc, że nie chce rozmawiać o tym, co stało się na lekcji. Skamander nie zniechęcił się jednak i podał dziewczynie rękę, a następnie pokazał nieśmiałka i pokrótce o nim opowiedział. W tym momencie urwało się drugie wspomnienie Lety.

Leta dumbledore rozmowa

Albus rozmawiający z Letą

Letę w sali znalazł Albus Dumbledore, który pożegnał wcześniej pozostałych członków Ministerstwa oraz ostrzegł Tezeusza Skamandera, by ten nie wtrącał się, gdy Grindelwald zwoła spotkanie. Lestrange odbyła krótką rozmowę z Albusem, w której zarzuciła mu, że jako jedyny nie uważał jej w młodości za złej, i że w tej sprawie się mylił. Czarownica dodała też, że nie jest w stanie jej zrozumieć, ponieważ nie stracił swojego brata, na co Dumbledore odpowiedział, że stracił siostrę. Na końcu rozmowy Albus poradził jej, by żal nie był jej odwiecznym towarzyszem.

Leta rozmawiając we Francuskim Ministerstwie Magii z Tezeuszem, powiedziała mu o swoich obawach w związku z jej zmarłym bratem. Tezeusz uspokoił ukochaną, twierdząc, że udowodnią, że jej brat nie żyje. Para chwilę się całuje, a następnie żegna.

Jakiś czas później Leta udała się aby odebrać kasetkę z dorobkiem swojej rodziny. Wymówiła swoje nazwisko, aby magiczne półki wyszukały jej skrytki. Ku jej zaskoczeniu, zastała tylko kopertę z informacją, że dane rodziny zostały przeniesione do mauzoleum. Widząc na półce nieśmiałka Newtona, Picketta, rzuciła zaklęcie Circumrota, które obróciło półkę, ukazując wiszących na niej Newtona oraz Tinę Goldstein. Chwilę później do pomieszczenia weszła pracowniczka Ministerstwa, Melusine, oraz matagoty. Zdezorientowana Leta rzuciła w stronę zwierząt Drętwotę, co rozwścieczyło zwierzęta, które pod wpływem zaklęcia się powieliły. Leta, Tina oraz Newton wskoczyli do walizki, w której czarownice się schowały. Skamander zaś wyszedł z walizki wraz z wcześniej oswojonym przez niego zouwu. Zwierzę po krótkiej walce z matagotami wyskoczyło z Ministerstwa, trafiając przed mauzoleum rodziny Lestrange. Tina i Leta wyszły z walizki, a następnie Goldstein, podpatrując wcześniej Newtona, uspokoiła zouwu zabawką z dzwoneczkiem.

Cała trójka udała się do mauzoleum, w którym spotkali Jacoba Kowalskiego, Nagini, Yusufa Kamę oraz Credence'a Barebone'a. Yusuf opowiedział zgromadzonym o swojej przeszłości oraz zdradził, że Credence w rzeczywistości jest jego przyrodnim bratem, Corvusem. Kiedy dodał, że obiecał go zabić, przerażona Leta przerwała mu, przyznając się do morderstwa Corvusa. Za pomocą magii niewerbalnej przyciągnęła kasetkę, w której znajdowało się jej drzewo genealogiczne, a następnie opowiedziała o podróży wraz ze służką do rodziny adopcyjnej oraz o katastrofie na morzu. Oznajmiła też, że chciała się na chwilę uwolnić od Corvusa, więc zamieniła go z innym niemowlęciem. Kiedy załoga i pasażerowie ewakuowali się na tratwy, podmienione niemowlę wraz z Letą i Irmą Dugard uratowało się i dotarło na ląd, zaś pozostałe osoby, w tym jej brat przyrodni, zmarli na morzu. Po zdradzeniu swojej przeszłości, Leta przyznała, że nie wiedziała, kim jest niemowlę, które przypadkowo uratowała. Rozmowę przerwało rozpoczęcie spotkania zwolenników Grindelwalda, którzy przybyli do podziemnej sali.

Spotkanie zwolenników Grindelwalda oraz śmierć Edytuj

Protego Diabolica

Grindelwald tworzy krąg zaczarowanych płomieni

Leta uczestniczyła w spotkaniu zwolenników Gellerta, podczas którego opowiedział o swoim podejściu do mugoli oraz przedstawił wizualizację, obrazującą skutki ukrywania się przed niemagami i nadchodzącą wojnę. Grindelwald widząc aurorów, nakazał zebranym deportować się i głosić jego poglądy, co też uczynili. Dodatkowo czarnoksiężnik rzucił zaklęcie Protego Diabolica, które stworzyło krąg z płomieni wokół niego. Przekroczyć zaklęcie mogli tylko prawdziwi zwolennicy Gellerta, zaś pozostali pod wpływem płomieni zostawali spaleni.

Leta gellert

Gellert zaprasza Letę do dołączenia do jego armii

Wśród osób, które dołączyły do czarnoksiężnika, byli Credence Barebone, który mimo sprzeciwu Nagini stwierdził, że Grindelwald pomoże mu poznać własną tożsamość, a także Queenie Goldstein, dla której przemowa Gellerta była na tyle przekonująca, że była w stanie uwierzyć, że dzięki niemu spełni się jej największe marzenie: poślubienie niemaga, Jacoba Kowalskiego, co uniemożliwiało ówczesne prawo. Tezeusz Skamander oraz jego brat Newton próbowali walczyć z Grindelwaldem, jednakże ten skierował w stronę młodszego z braci słowa „czy naprawdę wierzy, że Dumbledore za nim zapłacze”, a następnie skierował całą siłę zaklęcia w stronę Skamanderów. Braciom udało się odeprzeć atak, jednakże pojedynek został przerwany przez Letę. Grindelwald, widząc czarownicę, zaproponował jej dołączenie w swoje szeregi, a następnie podał jej rękę. Kobieta początkowo chwyciła jego rękę, po czym puściła ją, a następnie odwróciła się w kierunku obojga braci i powiedziała w ich stronę słowa: „Kocham cię”. Następnie nakazała im uciekać i rzuciła magiczną kulę w krąg płomieni czarnoksiężnika, które zniszczyły czaszkę, z której Grindelwald korzystał podczas wizualizacji przyszłości. Gellert Grindelwald widząc to, skierował zaklęcie w stronę Lety, momentalnie ją zabijając i pozostawiając po niej jedynie pył.

Wygląd Edytuj

Leta była ciemnoskórą kobietą z brązowymi oczami i krótkimi, falowanymi włosami, tego samego koloru. Ubierała się w elegancko: w suknie koloru winnego oraz czarne, klasyczne szaty. Leta była drobnej postury.

Osobowość Edytuj

Leta została opisana przez Queenie Goldstein jako osoba, która jedynie brała od innych, nie oferując nic w zamian[4]. Lestrange miała skomplikowaną osobowość: była zarówno tajemnicza, jak i trudna do odczytania dla odbiorcy.

W młodości Leta została przydzielona do Slytherinu, ale zdawała się łamać powszechne stereotypy przypisane do tego domu. Była wrażliwą i skrytą osobą, na której ciążyła opinia, jakoby była taka, jak cała Rodzina Lestrange. Mimo tego, nie przejawiała przekonań o wyższości czystej krwi nad pozostałymi, co diametralnie odróżniało ją od reszty rodziny. Dodatkowo Leta nie miała uprzedzeń do czarodziejów, co w kręgach tego rodu było nie do pomyślenia. Czarownica ze względu na swój charakter i powszechną opinię, nie była lubiana w szkole, a wielu uczniów z niej drwiło. Z tego powodu Leta trzymała się z boku od reszty, a częste docinki w jej stronę ucinała, rzucając klątwy na swoich prześladowców[5]. Nie było to jednak spowodowane złośliwością ze strony czarownicy, a jedynie potrzebą wyładowania gniewu podczas zastraszania.

Leta mimo wyalienowania, miała jednego przyjaciela, Newtona Skamandera, który, podobnie jak ona, trzymał się z boku oraz fascynował się magicznymi stworzeniami. Dziewczynie nie przeszkadzało, że był on Puchonem i często spędzali razem czas, co dodatkowo zbliżyło ich do siebie. Newton zakochał się w czarownicy, co było powodem wzięcia odpowiedzialności za nieudany eksperyment Lety z wozakiem, za którego groziło Puchonowi wyrzucenie ze szkoły[6].Nie jest wiadome, co Leta dokładnie czuła do Skamandera, ale z pewnością żywiła do niego silne uczucia.

Lestrange nie była lubiana przez nauczycieli w szkole, którzy często mieli z nią problemy. Jedynym nauczycielem, który stawał w jej obronie i wierzył, że dziewczyna wcale nie jest zła, był Albus Dumbledore. Mimo to, dziewczyna miała do niego pretensje, ponieważ sądziła, że mężczyzna i tak nie jest w stanie jej zrozumieć.

Leta była dręczona wspomnieniami niezamierzonej śmierci swojego brata, co odbiło się na niej na tyle, że bogin czarownicy przybierał kształt tonącego Corvusa. Oznacza to, że Ślizgonka przez wiele lat obwiniała się o śmierć i czuła się z tego powodu winna.

W późniejszym czasie Leta związała się ze starszym bratem Newtona, Tezeuszem. Kobieta martwiła się o niego, a także traktowała jak przyjaciela, wyznając swoje obawy na temat nieżyjącego brata. Starszy Skamander odwzajemniał jej uczucia, a w późniejszym czasie był w niej tak mocno zakochany, że się jej oświadczył. Lestrange przyjęła oświadczyny, co oznacza, że musiało jej zależeć na mężczyźnie. Leta była wobec Tezeusza czuła i kochająca, a także oddana. Nie jest jednak pewne, czy nie żywiła także uczuć do jego brata. Ostatnimi słowami Lety były bowiem słowa „Kocham cię”, skierowane w stronę obu mężczyzn. Lestrange potrafiła poświęcić się w imię swoich przekonań, co uczyniła, ratując Newtona i Tezeusza przed Grindelwaldem. Twardo stała przy swoich racjach, mimo wszelkich konsekwencji.

Magiczne zdolności Edytuj

  • Talent magiczny: Leta już od szkolnych lat przejawiała niezwykły talent magiczny, który podziwiał sam Albus Dumbledore[7]. Uważał ją za jedną ze zdolniejszych uczennic w szkole.
  • Zaklęcia i uroki: Leta świetnie opanowała wszelkie zaklęcia oraz klątwy. Potrafiła odszukać w archiwum informacji na temat swojego rodu szybciej od Tiny Goldstein, która pracowała jako auror. Dodatkowo Leta znała zaklęcia, które pomogły poskromić płomienie wyczarowane przez Gellerta Grindelwalda.
  • Obrona przed Czarną Magią: Leta musiała być bardzo uzdolniona w tej dziedzinie, skoro uważał tak sam Albus Dumbledore. Czarownica jedyne problemy miała z boginem, co jednak było spowodowane ogromną traumą i wieloletnim obwinianiem się o śmierć swojego brata.
  • Pojedynkowanie: Lestrange potrafiła się pojedynkować, co udowodniła stawiając czoła samemu Grindelwaldowi. Dzięki swoim zdolnościom była w stanie zniszczyć czaszkę, z której korzystał czarnoksiężnik, a także przetrzymać zaklęcia Gellerta, aby uratować braci Skamanderów, Jacoba Kowalskiego, Tinę Goldstein oraz Nagini.
  • Teleportacja: Leta potrafiła się teleportować, co uczyniła, aportując się przed Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie wraz z pozostałymi członkami Ministerstwa Magii.

Relacje Edytuj

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Astoria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Kama Mustafa KamaYusuf Kama
Rodzina Lestrange Balbine Lestrange IBarenne LestrangeBellatriks LestrangeClarisse LestrangeCorvus Lestrange ICorvus Lestrange IICorvus Lestrange IIICorvus Lestrange IVCorvus Lestrange VCyrille Lestrange ICyrille Lestrange IICyrille Lestrange IIICyrille Lestrange IVCéléase LestrangeEglantine LestrangeErmessende LestrangeEuphrahilde LestrangeF. LestrangeFalco LestrangeFloxel LestrangeFortunade LestrangeFulcran Lestrange IFulcran Lestrange IIFulcran Lestrange IIIFélicule LestrangeGaidic LestrangeHeloise LestrangeLeta LestrangeJodelle LestrangeJosette GageLaurena LestrangeLeonie TremblayLestrangeLuninora LestrangeManon PerrotMinette LestrangeNozéa LestrangeNozéa Lestrange (zd. Trouche)Pucine Lestrange IQuintilla LestrangeR. LestrangeRabastan LestrangeRadolphus LestrangeRudolf LestrangeSalomé LestrangeSotére Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Yaxley Corban YaxleyLysandra Yaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini