Wikia

Harry Potter Wiki

Lavender Brown

6647stron na
tej wiki
Komentarze30
Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Wikkka

Lavender Brown (ur. między 1 września 1979, a 31 sierpnia 1980 − zm. 2 maja 1998 r.) — czarownica czystej krwi, uczennica Hogwartu w latach 1991-1998, została przydzielona do Gryffindoru. Była najlepszą przyjaciółką Parvati Patil. Od 1993 roku była zafascynowana lekcją wróżbiarstwa. Dużym szacunkiem darzyła Sybillę Trelawney. W latach 1995-1996 uczestniczyła w spotkaniach Gwardii Dumbledore'a. Na swoim szóstym roku przez pewien krótki okres czasu była dziewczyną Rona Weasley'a. 2 maja 1998 roku wzięła udział w Drugiej Bitwie o Hogwart. Zmarła wskutek odniesionych obrażeń.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Lavender urodziła się pomiędzy 1 września 1979 roku, a 31 sierpnia 1980 na terenie Wielkiej Brytanii bądź Irlandii. Urodziła się jako córka czarodziejów czystej krwi. Prawdopodobnie nie wychowywali córki w przeświadczeniu o wyższości czystej krwi. Posiadała królika o imieniu Albinek.

W wakacje 1991 roku dostała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu jej do placówki. Prawdopodobnie wraz z rodzicami wybrała się na Ulicę Pokątną gdzie zakupiła potrzebne szkolne wyposażenie. Jeśli nie odziedziczyła po kimś różdżki to możliwe, że kupiła ją w sklepie u Ollivandera.

1991 − 1992Edytuj

W 1991 roku rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Tam przez Tiarę Przydziału została umieszczona w Domu Lwa, Gryffindorze, gdzie poznała swoją najlepsza przyjaciółkę − Parvati Patil. Sypialnię dzieliła z Parvati oraz Hermioną Granger z tego samego domu.

1992 − 1993Edytuj

Podczas drugiego roku nauki zostaje otwarta Komnata Tajemnic, a czyhający w niej potwór, bazyliszek, dokonuje petryfikacji na uczniach szkoły pochodzących z mugolskich rodzin. Lavender nie miała się czego obawiać, ponieważ była czarownicą czystej krwi. 

1993 − 1994Edytuj

Na trzecim roku postać Lavender jest jedynie epizodyczna. Fascynują ją lekcje wróżbiarstwa. Wraz z Parvati podziwia Sybillę Trelawney i należy do jej ulubionych uczniów. Trelawney przepowiada jej, że to, czego się boi, wkrótce się stanie. Umiera jej ukochany królik Albinek. Hermiona usiłuje podważyć przepowiednię i zaczyna perswadować Lavender, że to tylko zbieg okoliczności, co spotyka się z atakiem Rona na nią.

1994 − 1995Edytuj

W czwartej części w Hogwarcie trwał Turniej Trójmagiczny. Została zaproszona przez Deana Thomasa na bal bożonarodzeniowy, który uprzedził Rona. Także wtedy obecny nauczyciel obrony przed czarną magią, Szalonooki Moody, którym w rzeczywistości był Barty Crouch Jr., upomniał ją za to, że pokazywała przyjaciółce swój kompletny horoskop na jego zajęciach, zamiast uważać.

1995 − 1996Edytuj

W 1995 nie wierzyła Harry'emu w powrót Voldemorta. Wtedy Hermiona Granger stanęła w jego obronie każąc jej "nie wycierać sobie Harrym swojej tłustej gęby" (cytat z 5 tomu Harry'ego Pottera). Kiedy zrozumiała, iż chłopak mówi prawdę została członkinią Gwardii Dumbledore'a.

1996 − 1997Edytuj

W szóstej części Lavender odegrała znacznie większą rolę.
20090719003441 large.jpg
Harry zauważył, że zaczęła ona zwracać uwagę na Rona. W momencie, kiedy mijała go na korytarzach, uśmiechała się i szturchała Parvati. Kibicowała mu również podczas eliminacji do ówczesnego składu drużyny quidditcha. Natomiast po zwycięsko rozegranym meczu, oboje całowali się na oczach całego domu, w wyniku czego Hermiona wybiegła z pokoju wspólnego z płaczem. Lavender z czasem zaczęła ciążyć Ronowi. Nazywała go "Mon Ron", czym go irytowała i rozśmieszała wszystkich wokół. Zerwali ze sobą, gdy Ron pogodził się z Hermioną. Wychodzili wraz z Harrym z dormitorium. Potter był ukryty pod peleryną niewidką, więc nie mogła go zauważyć. Uznała więc, że Ron zdradza ją z Hermioną. Już wcześniej się między nimi psuło. Ron nie chciał nosić wisiorka- prezentu od niej oraz udawał, że śpi, gdy przychodziła go odwiedzać w skrzydle szpitalnym. Ich relacje opierały się głównie na całowaniu, niczym więcej. Później wybuchnęła płaczem na widok Rona. 

1997 − 1998Edytuj

Lav.png

Lavender, po odtrąceniu od niej Greybacka

Wraz z Parvati Patil i innymi członkami Gwardii Dumbledore'a ukrywa się blisko dwa tygodnie w Pokoju Życzeń przed śmierciożercami, którzy przejęli kontrolę nad Ministerstwem Magii i Hogwartem. Była tam jedną z pierwszych dziewcząt, więc możemy przypuszczać, że aktywnie przeciwstawiała się nowemu reżimowi. Między innymi dzięki niej w pokoju pojawiła się łazienka.

Druga Bitwa o Hogwart Edytuj

2 maja 1998 roku wzięła udział w Drugiej Bitwie o Hogwart. Spadła z balkonu, po czym rzucił się na nią wilkołak Fenrir Greyback. Hermiona odrzuciła go potężnym zaklęciem, a profesor Trelawney trafiła w jego głowę Kryształową Kulą, przez co zemdlał. Przeżyła atak, jednakże następnego dnia zmarła na skutek odniesionych ran.

WyglądEdytuj

Lavender była ładną dziewczyną o jasnej karnacji, niebieskich oczach i kręconych, ciemnych blond włosach. Zazwyczaj nosiła włosy upięte w kucyka i różową opaskę. Często nosiła różowe ubrania.

CharakterEdytuj

Lavender była wrażliwą osobą, co potwierdzają jej wybuchy płaczem na widok Rona i Hermiony. Uwielbiała wróżbiarstwo i nauczającą tego przedmiotu profesor Trelawney. Potrafiła być jednak natrętna i irytująca, co z pewnością może potwierdzić Ron, którego w szóstej części męczyła chcąc wiecznie go całować.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

  • Wrożbiarstwo: Lavender przykładała dużą uwagę do nauki tego przedmiotu. Razem ze swoją najlepszą przyjaciółką, Parvati Patil, była najpilniejszą uczennicą wróżbiarstwa, co wynikało z jej dużego zainteresowania swoim przyszłym życiem.

EtymologiaEdytuj

  • Lavender z angielskiego oznacza kwiat lawendy
  • Brown to z angielskiego brązowy.

Jej imię i nazwisko można przetłumaczyć jako brązowy kwiat lawendy.

RelacjeEdytuj

Parvati PatilEdytuj

Parvati patil parvati.jpg

Parvati Patil, najlepsza przyjaciółka Lavender.

Dziewczyny poznały się w 1991 roku i od prawdopodobnie od razu zostały dobrymi przyjaciółkami. Parvati była jedyną dziewczyną w wieku Lavender, ponieważ Hermiona przyjaźniła się już z Harry'm i Ronem. Łączyło je zainteresowanie sztuką wróżbiarstwa, którego nauczała Sybilla Trelawney. Obie wierzyły głęboko w sens wszelkich przepowiedni i chętnie zgłębiały wiedzę na ten temat.

Gdy Brown dowiaduje się, że jej króliczek Albinek zmarł, Parvati pociesza ją. W szóstej części, gdy przyjaciółki mijały Rona szturchały się nawzajem.

Ronald WeasleyEdytuj

1fdtdYBtyorcisafe21o9Tk0o1 500.jpg

Levender pisząca symbol miłości na drzwiach od przedziału Harry'ego i Rona.

Związek Rona i Lavender w Harry Potter i Książę Półkrwi okazał się nieudany. Weasley przyznał się przed Harrym, że prawie w ogóle ze sobą nie rozmawiali, a jedynie się całowali. Był też niezbyt zadowolony z faktu, że jego dziewczyna nazywała go "Mon Ron", a na gwiazdkę przysłała mu złoty łańcuch, na którym było napisane "Mój ukochany", a którego sam Ron w życiu by nie włożył. Lavender czuła się odtrącona przez chłopaka, ale gdy starała się to jakoś wyjaśnić, ten jej unikał. Zaczęła też zauważać, że podejrzanie zbyt wiele czasu spędza on z Hermioną. W końcu, w wyniku sprzeczki, której powodem była właśnie Hermiona, zerwali ze sobą.

Herm płacze.jpg

Hermiona po spotkaniu z Ronem i Lavender

Hermiona GrangerEdytuj

Lavender była zazdrosna o przyjaźń między Ronem, a Hermioną i robiła awanturę Ronowi za każdym, gdy widziała ich razem. Kiedy Ron leżał po zatruciu miodem w skrzydle szpitalnym, chciała wyrzucić Hermionę z pomieszczenia, w którym przebywał jej ukochany, lecz gdy Ron zaczął mamrotać imię nie jej, ale swojej najlepszej przyjaciółki, Lavender uznała to za zdradę i wybiegła stamtąd z płaczem. I tak do końca szóstej części Harry'ego Pottera była nieszczęśliwa. Ostatecznie jednak Lavender odkochała się w Ronie oraz dała Hermionie spokój.

Gdy Lavender była z Ronem często chodziła za Harrym zadając pytania o uczucia Rona. Harry unikał jej, ponieważ nie chciał rozmawiać o życiu uczuciowym swojego najlepszego przyjaciela.

Sybilla TrelawneyEdytuj

Wraz z Paravati Patil, Lavender była wielką fanką pani Trelawney.  Zapoznała się z nią na trzecim roku (1993r.) na lekcji, Sybilla przepowiedziała jej, iż to czego się obawia wydarzy się 16 października. W ten właśnie dzień umiera królik dziewczyny, Albinek. Lavender była jedną z ulubionych uczennic Sybilli Trelawney (wraz z Paravati). W następnych latach dalej była zainteresowana wróżbiarstwem, jednak nie miało to już większego znaczenia.

Ciekawostki Edytuj

  • Lavender była pierwszym uczniem z rocznika 1980 umieszczonym w Gryffindorze.

Występowanie Edytuj

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Rudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Przypisy

  1. W 2001 r. w trakcie wywiadu dla stacji BBC autorka serii książek przedstawiła listę czarodziejów czystej krwi, którzy trafili do Gryffindoru. Lavender Brown figurowała na tej liście.
  2. Autorka w jednym z wywiadów stwierdziła, że Lavender zmarła po zakończeniu Drugiej Bitwy o Hogwart wskutek odniesionych obrażeń. Nie jest jednak pewne, czy zdarzyło się to tego samego dnia.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lavender Brown

Więcej od Wikii

Losowa wiki