Wikia

Harry Potter Wiki

Lavender Brown

Komentarze13
4231stron na
tej wiki
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: 32Polak
W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuje.
Lavender Brown
Lav
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1980
Data śmierci 2 maja 1998 r.[1]
Status krwi Czysta krew[2]
Pseudonim(y) Lav
Lav-Lav
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów blond
Rodzina
Rodzina Rodzice Lavender Brown
Zdolności magiczne
Bogin Prawdopodobnie:
Szczur
Grzechotnik
Krwawe oko
Pozostałe informacje
Dom Gryffindor
Przynależność
Aktorka Jessie Cave

Lavender Brown -(ur. ok. 1980 − zm. 2 maja 1998 r.) — czarodziejka czystej krwi, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Podczas pierwszego roku nauki została przydzielona do Gryffindoru. Była najlepszą przyjaciółką Parvati Patil. Od 1995 roku uczestniczyła w spotkaniach Gwardii Dumbledore'a. 2 maja 1998 roku wzięła udział w Drugiej Bitwie o Hogwart. Zmarła wskutek odniesionych obrażeń.

Biografia

Wczesne życie

Lavender Brown urodziła się około 1980 roku jako czarodziejka czystej krwi, gdzieś w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Prawdopodobnie była jedynaczką. W młodości posiadała królika o imieniu Albinek.

W 1991 roku dostała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący o przyjęciu jej do placówki. W celu edukacji kupiła lub odziedziczyła różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej.

1991 − 1992

W 1991 roku rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Tam przez Tiarę Przydziału została umieszczona w Domu Lwa, Gryffindorze, gdzie poznała swoją najlepsza przyjaciółkę − Parvati Patil. Sypialnię dzieliła z Parvati oraz Hermioną Granger z tego samego domu.

1992 − 1993

Podczas drugiego roku nauki zostaje otwarta Komnata Tajemnic, a czyhający w niej potwór, bazyliszek, dokonuje petryfikacji na uczniach szkoły pochodzących z mugolskich rodzin. Lavender nie miała się czego obawiać, ponieważ była czarownicą czystej krwi. 

1993 − 1994

Na trzecim roku postać Lavender jest jedynie epizodyczna. Fascynują ją lekcje wróżbiarstwa. Wraz z Parvati podziwia Sybillę Trelawney i należy do jej ulubionych uczniów. Trelawney przepowiada jej, że to, czego się boi, wkrótce się stanie. Umiera jej ukochany królik Albinek. Hermiona usiłuje podważyć przepowiednię i zaczyna perswadować Lavender, że to tylko zbieg okoliczności, co spotyka się z atakiem Rona na nią.

1994 − 1995

W czwartej części w Hogwarcie trwał Turniej Trójmagiczny. Została zaproszona przez Seamusa Finnigana na bal bożonarodzeniowy, który uprzedził Rona. Także wtedy obecny nauczyciel obrony przed czarną magią, Szalonooki Moody, którym w rzeczywistości był Barty Crouch Jr., upomniał ją za to, że pokazywała przyjaciółce swój kompletny horoskop na jego zajęciach, zamiast uważać.

1995 − 1996

W 1995 nie wierzyła Harry'emu w powrót Voldemorta. Wtedy Hermiona Granger stanęła w jego obronie każąc jej "nie wycierać sobie Harrym swojej tłustej gęby" (cytat z 5 tomu Harry'ego Pottera). Kiedy zrozumiała, iż chłopak mówi prawdę została członkinią Gwardii Dumbledore'a.

1996 − 1997

W szóstej części Lavender odegrała znacznie większą rolę. H
20090719003441 large
arry zauważył, że zaczęła ona zwracać uwagę na Rona. W momencie, kiedy mijała go na korytarzach, uśmiechała się i szturchała Parvati. Kibicowała mu również podczas eliminacji do ówczesnego składu drużyny Quidditcha. Natomiast po zwycięsko rozegranym meczu oboje całowali się na oczach całego domu, w wyniku czego Hermiona wybiegła z pokoju wspólnego z płaczem. Lavender z czasem zaczęła ciążyć Ronowi. Nazywała go "Mon Ron", czym go irytowała i rozśmieszała wszystkich wokół. Zerwali ze sobą, gdy Ron pogodził się z Hermioną. Wychodzili wraz z Harry'm z dormitorium. Potter był ukryty pod peleryną niewidką, więc nie mogła go zauważyć. Uznała więc, że Ron zdradza ją z Hermioną. Już wcześniej się między nimi psuło. Ron nie chciał nosić wisiorka- prezentu od niej oraz udawał, że śpi, gdy przychodziła go odwiedzać w skrzydle szpitalnym. Ich relacje opierały się głównie na całowaniu, niczym więcej. Później wybucha płaczem na widok Rona. 

1997 − 1998

Lav

Lavender, po odtrąceniu od niej Greybacka

Wraz z Parvati Patil i innymi członkami Gwardii Dumbledore'a ukrywa się blisko dwa tygodnie w Pokoju Życzeń przed śmierciożercami, którzy przejęli kontrolę nad Ministerstwem Magii i Hogwartem. Była tam jedną z pierwszych dziewcząt, więc możemy przypuszczać, że aktywnie przeciwstawiała się nowemu reżimowi. Między innymi dzięki niej w pokoju pojawiła się łazienka.

Druga Bitwa o Hogwart 

2 maja 1998 roku wzięła udział w Drugiej Bitwie o Hogwart. Spadła z balkonu, a na nią rzucił się wilkołak Fenrir Greyback. Hermiona odrzuciła go potężnym zaklęciem, a profesor Trelawney trafiła w jego głowę Kryształową Kulą, przez co zemdlał. Przeżyła atak, jednakże następnego dnia zmarła na skutek odniesionych ran.

Po śmierci

Nie wiadomo, co stało się z ciałem Lavender po śmierci. Dziewczyna trafiła do otchłani, z której prawdopodobnie nie mogła "wyjść" w postaci ducha.

Wygląd

Charakter

Magiczne zdolności i umiejętności

Etymologia

  • Lavender z angielskiego oznacza kwiat lawendy
  • Brown to z angielskiego brązowy.

Jej imię i nazwisko można przetłumaczyć jako brązowy kwiat lawendy.

Relacje

Parvati Patil

Parvati patil parvati

Parvati Patil, najlepsza przyjaciółka Lavender.

Dziewczyny poznały się w 1991 roku i od prawdopodobnie od razu zostały dobrymi przyjaciółkami. Parvati była jedyną dziewczyną w wieku Lav, ponieważ Hermiona przyjaźniła się już z Harry'm i Ronem. Łączyło je zainteresowanie sztuką wróżbiarstwa, którego nauczała Sybilla Trelawney. Obie wierzyły głęboko w sens wszelkich przepowiedni i chętnie zgłębiały wiedzę na ten temat.

Gdy Brown dowiaduje się, że jej króliczek Albinek zmarł, Parvati pociesza ją. W szóstej części, gdy przyjaciółki mijały Rona szturchały się nawzajem.

Ronald Weasley

Związek Rona i Lavender w Harry Po
1fdtdYBtyorcisafe21o9Tk0o1 500

Levender pisząca symbol miłości na drzwiach od przedziału Harry'ego i Rona.

tter i Książę Półkrwi okazał się nieudany. Weasley przyznał się przed Harrym, że prawie w ogóle ze sobą nie rozmawiali, a jedynie się całowali. Był też niezbyt zadowolony z faktu, że jego dziewczyna nazywała go "Mon Ron", a na gwiazdkę przysłała mu złoty łańcuch, na którym było napisane "Mój ukochany", a którego sam Ron w życiu by nie włożył. Lavender czuła się odtrącona przez chłopaka, ale gdy starała się to jakoś wyjaśnić, ten jej unikał. Zaczęła też zauważać, że podejrzanie zbyt wiele czasu spędza on z Hermioną. W końcu, w wyniku sprzeczki, której powodem była właśnie Hermiona, zerwali ze sobą.
Herm płacze

Hermiona po spotkaniu z Ronem i Lavender

Hermiona Granger

Lavender była zazdrosna o przyjaźń między Ronem a Hermioną i robiła awanturę Ronowi za każdym, gdy widziała ich razem. Kiedy Ron leżał po zatruciu miodem w skrzydle szpitalnym, chciała wyrzucić Hermionę z pomieszczenia, w którym przebywał jej ukochany, lecz gdy Ron zaczął mamrotać imię nie jej ale swojej najlepszej przyjaciółki, Lavender uznała to za zdradę i wybiegła stamtąd z płaczem. I tak do końca szóstej części Harry'ego Pottera była nieszczęśliwa. Ostatecznie jednak Lavender odkochała się w Ronie oraz dała Hermionie spokój.

Gdy Lavender była z Ronem często chodziła za Harrym zadając pytania o uczucia Rona. Harry unikał jej ponieważ nie chciał rozmawiać o życiu uczuciowym swojego najlepszego przyjaciela.

Sybilla Trelawney

Przypisy

  1. Autorka w jednym z wywiadów stwierdziła, że Lavender zmarła po zakończeniu Drugiej Bitwy o Hogwart wskutek odniesionych obrażeń. Nie jest jednak pewne, czy zdarzyło się to tego samego dnia.
  2. W 2001 r. w trakcie wywiadu dla stacji BBC autorka serii książek przedstawiła listę czarodziejów czystej krwi, którzy trafili do Gryffindoru. Lavender Brown figurowała na tej liście.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lavender Brown

  • Płeć

    2 wiadomości
    • Ja przepraszam bardzo, ale od kiedy to Lavender jest facetem?
    • Artykuł był "atakowany" przez IPków. Błąd został poprawiony.
  • Śmierć?!

    6 wiadomości
    • http://harrypotter.wikia.com/wiki/Lavender_Brown z angielskiej wersji wiki :)
    • W źródle jest napisane, Rowling mówiła o tym w którymś z wywiadów. Wie ktoś w którym?

Więcej od Wikii

Losowa wiki