FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy przedmiotu w Hogwarcie. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Pierwsza lekcja l

Pierwsza lekcja latania

Latanie — przedmiot nauczany w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od pierwszego roku. Na lekcjach profesor Rolanda Hooch uczy młodzież, jak poprawnie latać za pomocą miotły. Zajęcia te odbywają się jedynie w pierwszej klasie. To był jedyny przedmiot, który sprawiał Hermionie problemy.

Znane wypadki podczas lekcji latania Edytuj

Jak na każdej lekcji czysto praktycznej, na lekcji latania zdarzały się wypadki, gdy ktoś nieumiejętnie poleciał na miotle.

  • Neville Longbottom przez przypadek odleciał za wysoko i stracił panowanie nad miotłą, na której leciał. Spadł z niej i złamał nadgarstek.
  • Ron Weasley dostał miotłą w głowę, ale nic poważnego mu się nie stało.

Pierwsza lekcja latania Harry'ego Pottera (1991 rok) Edytuj

Gdy Neville spadł z miotły i złamał nadgarstek, z kieszeni szaty wypadła mu przypominajka. Zainteresowała ona Draco i postanowił on zrobić żart Neville'owi i schować mu ją. Wsiadł na swoją miotłę i podleciał na niej do góry, mimo że profesor Hooch zabroniła uczniom wsiadać na miotłę podczas jej nieobecności. Harry nie mógł znieść zachowania młodego Malfoya i wsiadł na swoją miotłę, mimo że nie miał pojęcia jak to się robi. Podleciał do góry i groził Draconowi, że zrzuci go z miotły. Malfoy przestraszył się tym i rzucił przypominajkę jak najdalej od siebie. Harry poleciał po nią i złapał ją w locie. Całe zdarzenie widziała prof. Minerwa McGonnagal i widząc to jak Harry złapał przedmiot dodała go do drużyny quidditcha.

Znani nauczyciele latania Edytuj

Występowanie Edytuj

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magiąEliksiryTransmutacjaHistoria magiiWróżbiarstwoZielarstwoRunyNumerologiaMugoloznawstwoOpieka nad magicznymi stworzeniamiZaklęcia i urokiAstronomiaLatanieKsylomancja