FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy czynności. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
HarryQuiditch

Harry lata na miotle

Latanie (ang. Flying) — kontrolowane unoszenie się w powietrzu. Większość czarodziejów lata za pomocą specjalnie przystosowanych mioteł, jednak możliwe jest, że czarodziej może latać bez użycia żadnych magicznych przedmiotów. Jedynym zanotowanym w serii przypadkiem latania bez użycia miotły był pościg za Harrym podczas ucieczki z Privet Drive w tomie Harry Potter i Insygnia Śmierci. Wówczas to Harry, pośród lecących na miotłach śmierciożerców, ujrzał szybującego w powietrzu Voldemorta. Zszokował go ten widok, z czego możemy wnioskować, iż umiejętność ta była bardzo rzadka i możliwa do opanowania jedynie przez niezwykle potężnych czarodziejów. Możliwe też, że latanie było wynikiem eksperymentów z lewitacją, podobnie niebezpiecznych jak tworzenie horkruksów.

Hagrid w pierwszym tomie przywiózł Harry'ego na Privet Drive latającym motocyklem, który należał do Syriusza Blacka. Oznacza to, że miotły nie stanowiły jedynego środka transportu podniebnego w świecie magicznym. Innym latającym pojazdem był samochód Ford Anglia, należący do Artura Weasleya, który pojawił się w Harrym Potterze i Komnacie Tajemnic.

Znane osoby potrafiące latać Edytuj

Latanie na miotle wymagało pewnych umiejętności, jednak nie zaliczały się one jako umiejętności magiczne − refleks, zwinność, orientacja itp. Nie każdy czarodziej też potrafił latać - na pierwszej w serii lekcji latania Pani Hooch miotła Nevilla nie słuchała go. W serii o Harrym Potterze osób korzystających z mioteł pojawiło się naprawdę wiele, m.in.:

Pierwsza lekcja l

Pierwsza lekcja latania Harry'ego

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki