Fandom

Harry Potter Wiki

Latający dywan

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Latający dywan (ang. Flying carpet) — magiczny środek transportu czarodziejów. Dywany były bardzo popularne w Azji, a szczególnie w krajach takich jak: Indie, Pakistan, Bangladesz, Iran i Mongolia. Ministerstwo Magii w Wielkiej Brytanii zabroniło używania latających dywanów, ponieważ były one klasyfikowane jako obiekty mugolskie.

Społeczności czarodziejów podróżowały kiedyś magicznymi dywanami, ale kiedy wydano zakaz, przeszli się na miotły. W krajach, które pozwalały na użytkowanie dywanów, quidditch był bardzo mało popularną grą. Artur Weasley w swojej pracy do 1996 roku zajmował się ludźmi, którzy wykorzystywali mugolskie przedmioty np. latające dywany. Zakaz użytkowania dywanów uchwalono stosunkowo niedawno, ponieważ wiadomo, że dziadek Barty'ego Croucha Seniora miał rodzinny dywan rodzaju Axminster. Ali Bashir w 1994 roku skrytkował otwarcie Artura Wealseya, kiedy odkryto jak chciał przemycić do Wielkiej Brytanii latające dywany. Latające dywany figurowały w Rejestrze Zakazanych Obiektów Magicznych.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki