FANDOM

Labirynt w trzecim zadaniu Turnieju Trójmagicznego (ang. Triwizard Maze) — element trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego. Zbudowany był z zaczarowanego żywopłotu. W jego sercu znajdował się Puchar Turnieju Trójmagicznego, który umieścił tam Bartemiusz Crouch Jr – pod postacią Szalonookiego Moddy'ego – i przemienił naczynie w Świstoklik.

W labiryncie znajdowały się: bogin, czarodziejska mgła, sfinks, sklątka tylnowybuchowa, akromantule. W filmie żadne z tych stworzeń nie występowało. W filmie labirynt żył i prawdopodobnie były tam diabelskie sidła.

Barty Crouch Jr, podszywający się pod Moody'ego, rzucił zaklęcie Imperius na Wiktora Kruma, aby ten pozbawił Fleur Delacour i Cedrika Diggory'ego szans na wygranie turnieju. Gdy ukrył puchar, zamienił go w świstoklik, aby zabrał Harry'ego na cmentarz. Jednak Cedrik i Harry razem dotarli na miejsce. Ponieważ Harry uratował Cedrika przed akromantulą, a w filmie przed diabelskimi sidłami, razem złapali puchar. Wcześniej Harry znalazł żywe ciało Fleur i wystrzelił czerwone iskry, co oznaczało poddanie się według zasad turnieju. Wokół labiryntu krążyli nauczyciele, którzy mieli znaleźć i wydostać uczestnika w razie wystrzelenia czerwonych iskier.

WystępowanieEdytuj