Wikia

Harry Potter Wiki

Kuguchar

Komentarze0
4244strony na
tej wiki
Kuguchar

Kuguchar – Krzywołap

Kuguchar (ang. Kneazle) — magiczne zwierzę, odmiana kota.

Występowanie Edytuj

Kuguchary wywodzą się z Wielkiej Brytanii, ale obecnie spotyka się go na całym świecie.

Wygląd i charakterystykaEdytuj

Kuguchar przypomina dużego, perskiego kota, ma nakrapiane, cętkowane albo łaciate futro, olbrzymie uszy i ogon zakończony pędzelkiem jak u lwa.

Kuguchar jest inteligentny, niezależny i czasem agresywny, ale jeśli spodoba mu się jakaś czarownica lub czarodziej, może być wspaniałym zwierzątkiem domowym. Ma niezwykłą zdolność wykrywania przykrych i podejrzanych osobników, potrafi też doprowadzić do domu swojego właściciela, jeśli ten zabłądzi.

Rozmnażanie Edytuj

Samica kuguchara rodzi do ośmiu młodych w jednym miocie. Kuguchary mogą krzyżować się ze zwykłymi kotami.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii Edytuj

Ministerstwo Magii zaklasyfikowało kuguchara jako zwierzę kategorii XXX, czyli Odpowiedzialny czarodziej powinien dać sobie radę. Oprócz tego czarodziej musi mieć licencję na posiadanie kuguchara, gdyż nietypowy wygląd tego stworzenia może wzbudzić zainteresowanie mugoli.

Występowanie w serii "Harry Potter"Edytuj

Kuguchar pojawia się w trzeciej części cyklu. Jest nim Krzywołap, którego Hermiona Granger kupuje w sklepie zoologicznym na Ulicy Pokątnej. Krzywołap odgrywa istotną rolę w książce, jako że zaprzyjaźnia się i pomaga tytułowemu więźniowi Azkabanu, Syriuszowi Blackowi, który dzięki zwierzęciu dostaje się do wieży Gryffindoru.

Więcej od Wikii

Losowa wiki