FANDOM

Kuguchar (ang. Kneazle) — magiczne zwierzę; odmiana kota. Kuguchary wywodzą się z Wielkiej Brytanii, ale obecnie można je spotkać na całym świecie.

Jednym z pół kugucharów, które poznajemy w serii książek o Harrym Potterze, jest Krzywołap. Po raz pierwszy pojawia się w trzeciej części cyklu, kiedy Hermiona Granger za pieniądze od rodziców na urodziny postanowiła kupić sobie w sklepie zoologicznym na ulicy Pokątnej zwierzę. Krzywołap odegrał w tej książce istotną rolę, jako że zaprzyjaźnił się i pomagał tytułowemu więźniowi Azkabanu, Syriuszowi Blackowi, który dzięki zwierzęciu dostał się do wieży Gryffindoru.

Newton i Porpentyna Skamander mieli trzy kuguchary, które umilały im emeryturę. Zwały się Pacek, Walek i Hopek.

Abel Treetops twierdził, iż opanował metodę oswajania Wampusów w taki sposób, by móc wykorzystywać zwierzęta jako strażników czarodziejskich domów[1]. Został zdemaskowany na oszustwie, kiedy to członkowie MACUSY zorganizowała nalot na jego dom, przyłapując go podczas rzucania zaklęcia Engorgio na kuguchary[1].

Natura Edytuj

Wygląd i charakterystyka Edytuj

Kuguchar2-zdjątko

Kuguchar przypomina dużego, perskiego kota. Ma nakrapiane, cętkowane albo łaciate futro, olbrzymie uszy i ogon zakończony pędzelkiem jak u lwa.

Kuguchar jest inteligentny, niezależny i czasem agresywny, ale jeśli spodoba mu się jakaś czarownica lub czarodziej, może być wspaniałym zwierzątkiem domowym. Ma niezwykłą zdolność wykrywania przykrych i podejrzanych osobników, potrafi też doprowadzić do domu swojego właściciela, jeśli ten zabłądzi.

Rozmnażanie Edytuj

Kuguchar3-zdjątko

Samica kuguchara rodzi do ośmiu młodych w jednym miocie. Kuguchary mogą krzyżować się ze zwykłymi kotami domowymi.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii Edytuj

Ministerstwo Magii zaklasyfikowało kuguchara jako zwierzę kategorii XXX, czyli Odpowiedzialny czarodziej powinien dać sobie radę. Oprócz tego czarodziej musi mieć licencję na posiadanie kuguchara, gdyż nietypowy wygląd tego stworzenia może wzbudzić zainteresowanie mugoli.

Znane kuguchary Edytuj

Kuguchary Edytuj

  • Pacek – jeden z trzech kugucharów Newtona Skamandera.
  • Walek – jeden z trzech kugucharów Newtona Skamandera.
  • Hopek – jeden z trzech kugucharów Newtona Skamandera.

Pół-kuguchary Edytuj

Występowanie Edytuj

Kuguchar

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon