FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Ness Scott

Krzywołap (ang. Crookshanks) — pół kuguchar należący do Hermiony Granger.

Historia Edytuj

Wcześniejsze życie Edytuj

Prawdopodobnie jako kociątko trafił do Magicznej Menażerii, gdzie spędził dużo czasu, ponieważ nikt nie był zainteresowany jego kupnem.

1993/1994 Edytuj

Zakup przez Hermionę Edytuj

Krzywołapa poznajemy, gdy trio udaje się do Magicznej Menażerii. Ron zabiera tam też Parszywka, w celu zbadania szczura. W czasie rozmowy ze sprzedawczynią, kot rzuca się na zwierzątko, co powoduje ucieczkę gryzonia. Harry i Ron odnajdują go, gdy jednak wracają do sklepu, widzą tam Hermionę, która zamiast planowanej sowy, kupiła Krzywołapa.

Podróż do Szkoły Magii Edytuj

1 września udaje się ze swoją właścicielką do Hogwartu. Podczas podróży udaje mu się wydostać z koszyka, następnie wskakując Ronowi na kolana. Szczur chłopaka zareagował na ten fakt paniką. Gdy podczas przeszukania pociągu przez dementorów do przedziału wchodzi Neville, przypadkowo siada na kocie.

Życie w Hogwarcie Edytuj

Krzywołap wielokrotnie atakował Parszywka, nawet w obecności Rona. Próbował się też w tym celu dostać do dorminatorium chłopców w wieży Gryffindoru, co mu się początkowo nie udało, w Boże Narodzenie Hermiona sama jednak go tam wniosła. Ataki kota były powodem wielu kłótni między Ronem i Hermioną, największa z nich miała miejsce po zaginięciu Parszywka, połączonym z odkryciem przez Weasleya krwi na jego prześcieradle. Uważał on, że Krzywołap zjadł szczura, z czym nie zgadzała się Hermiona. Po tym wydarzeniu oboje nie odzywali się do siebie, do czasu odnalezienia gryzonia podczas wizyty w chatce Hagrida.

1995/1996 Edytuj

Krzywołap4

Książkowa wizja Krzywołapa

1995 roku Hermiona zabrała Krzywołapa na Grimmauld Place 12. W filmie porywał Uszy Dalekiego Zasięgu, którymi dzieci podsłuchiwały rozmowę członków Zakonu Feniksa.

1997/1998 Edytuj

Kiedy Harry, Ron i Hermiona wyruszyli na poszukiwania horkruksów Voldemorta, Krzywołap prawdopodobnie został w Norze. Możliwe, że po zakończeniu wojny wrócił do właścicielki.

Wygląd Edytuj

Krzywołapek

Krzywołap na Pottermore

Coś wielkiego i pomarańczowego spadło ze szczytu najwyższej klatki, wylądowało na jego głowie, po czym zeskoczyło na ladę, prychając wściekle na Parszywka (...). Kot miał gęste, puszyste futerko, ale z całą pewnością miał też krzywe łapy i dziwacznie spłaszczony pysk, jakby w pełnym biegu trafił w jakiś mur. Minę też miał niezbyt zachęcającą.
— Opis Krzywołapa w Magicznej Meranżerii.[źródło]

Był on rudym, podobnym do persa kotem o spłaszczonym pyszczku. Posiadał jasne oczy, jego futro było zaś w imbirowym kolorze. Był przez Harry'ego w pierwszej chwili porównywany do tygrysa.

Relacje Edytuj

Hermiona Granger Edytuj

Harry Potter Edytuj

Syriusz Black Edytuj

Peter Pettigrew Edytuj

Ron Weasley Edytuj

Za kulisami Edytuj

  • Crackerjack

    Crackerjack, jeden z kotów grających Krzywołapa

    Istnieje teoria twierdząca, że Krzywołap przed trafieniem do Magicznej Menażerii był kotem Potterów, o którym wspominała Lily w liście do Syriusza. Wyjaśniałoby to, dlaczego przyjaźnił się z Blackiem, a polował na Pettigrewa.
  • W ekranizacjach w jego rolę wcieliły się Crackerjack, Pumpkin i Prince.

Występowanie Edytuj