FANDOM

Krzywołap (ang. Crookshanks) — kuguchar należący do Hermiony Granger.

HistoriaEdytuj

1993/1994Edytuj

Hermiona Granger kupiła Krzywołapa w 1993 roku w magicznej menażerii, znajdującej się na ulicy Pokątnej. Sprzedawczyni poinformowała ją, że kuguchar spędził w sklepie sporo czasu, ponieważ nikt nie był zainteresowany jego kupnem.

Ron Weasley był przekonany, że za nagłym zniknięciem jego szczura Parszywka stoi Krzywołap. Wówczas kuguchar stał się tematem wielu kłótni pomiędzy jego właścicielką a Weasleyem. Krzywołap zaprzyjaźnił się z Syriuszem Blackiem i pomógł mu wedrzeć się do Hogwartu.

1995/1996Edytuj

Krzywołap4.jpg

Książkowa wizja Krzywołapa

1995 roku Hermiona zabrała go na Grimmauld Place 12. W filmie porywał Uszy Dalekiego Zasięgu, którymi dzieci podsłuchiwały rozmowę członków Zakonu Feniksa.

1997/1998Edytuj

Kiedy Harry, Ron i Hermiona wyruszyli na poszukiwania horkruksów Voldemorta, Krzywołap prawdopodobnie został w Norze.

WyglądEdytuj

Coś wielkiego i pomarańczowego spadło ze szczytu najwyższej klatki, wylądowało na jego głowie, po czym zeskoczyło na ladę, prychając wściekle na Parszywka (...). Kot miał gęste, puszyste futerko, ale z całą pewnością miał też krzywe łapy i dziwacznie spłaszczony pysk, jakby w pełnym biegu trafił w jakiś mur. Minę też miał niezbyt zachęcającą.
— Opis Krzywołapa w Magicznej Meranżerii.[źródło]

Za kulisamiEdytuj

Krzywołapek.png

Krzywołap na Pottermore

  • Istnieją podejrzenia, że Krzywołap przed trafieniem do Magicznej Menażerii, mógł być kotem Potterów, o którym wspominała Lily w liście do Syriusza. Wyjaśnia to, dlaczego przyjaźnił się z Blackiem, a polował na Pettigrewa. Informacja ta nie została jednak do tej pory potwierdzona przez autorkę.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki