FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: hanuta2002
Seamus Finnigan: „Dlaczego jest taki zakrwawiony?
Sir Nicholas de Mimsy−Porpington: „Nigdy go o to nie pytałem
— Seamus pytający Sir Nicholasa de Mimsy−Porpingtona

Krwawy Baron (ang. Bloody Baron) — czarodziej czystej krwi bądź półkrwi żyjący na przełomie X i XI wieku. Uczęszczał do Hogwartu w czasach jego założycieli. Był uczniem Slytherinu, a po śmierci został duchem-rezydentem swojego domu.

Biografia Edytuj

Za życia Edytuj

Krwawy Baron trafił do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie najprawdopodobniej w wieku 11 lat. W jego czasach żyli jeszcze założyciele, a sam Baron trafił pod opiekę Salazara Slytherina. Dalszą historię jego życia poznajemy w siódmym tomie z opowieści Heleny Ravenclaw. Krwawy Baron zakochał się w córce Roweny Ravenclaw – pięknej Helenie. Pojechał jej szukać. Znalazł ją tuż po tym, jak schowała diadem matki do dziupli w drzewie w albańskiej puszczy (potem przybył tam Voldemort, wziął diadem i uczynił go horkruksem, a następnie wrócił z nim do Hogwartu). Helena odmówiła przybycia do swojego kraju razem z Krwawym Baronem. W napadzie szału zamordował ją nożem, a następnie z wielkiego żalu sam popełnił samobójstwo tym samym sztyletem, którym zabił Helenę. Oboje wrócili na ziemię jako duchy. Trochę później w wyniku śmiertelnej choroby zmarła również Rowena.

Jako duch Edytuj

Krwawy

Baron został duchem i rezydentem Slytherinu. Miał plamy srebrzystej krwi, ale tego nie widział żaden duch. Miał groźny wygląd, tylko jego bał się Irytek. Pomagał on w ten sposób uczniom i nauczycielom, bo zawsze mogli zagrozić, że powiedzą wszystko Krwawemu Baronowi. Niesie ciężkie łańcuchy na znak pokuty, a więc żałował swego czynu z młodości. Helena uznała, że to "bardzo dobrze" w rozmowie z Harrym, z pewnością miała do niego wielki żal. Był obecny podczas Przyjęcia z Okazji Śmierci Prawie Bezgłowego Nicka. Zawsze też był na ucztach powitalnych i pożegnalnych przy stole Slytherinu. Nie wiadomo jaki był jego kontakt z Slytherinem

Wczesne życie Edytuj

Baron był zawsze mężczyzną o gorącej krwi
Helena Ravenclaw opisująca osobowość Barona przed śmiercią

Urodził się w szlachetnej rodzinie przed rokiem 982. W wieku 11 lat, stał się częścią pokoleń uczniów w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w Szkocji. Został przydzielony do domu Salazara Slytherina. W tym czasie poznał Helenę Ravenclaw – córkę Roweny Ravenclaw, w której zakochał się.

Śmierć Edytuj

Wytropił mnie w puszczy, w której się ukrywałam. Kiedy odmówiłam powrotu do domu, wpadł w furię. Baron zawsze był mężczyzną o gorącej krwi. Rozwścieszony moją odmową, zaślepiony zazdrością o moją wolność, przebił mnie sztyletem... A kiedy zobaczył, co uczynił, ogarnął go straszliwy żal. Odebrał sobie życie tym samym sztyletem, którym zabił mnie. I odtąd przez wszystkie stulecia dźwiga swoje łańcuchy w akcie pokuty... i słusznie.
— Helena opowiadająca Harry'emu historię śmierci jej i Barona

Kiedy Helena ukradła diadem, który należał do jej matki, uciekła do Albanii. W tym samym czasie Rowena zapadła na śmiertelną chorobę, chociaż legendy mówią, że umarła z powodu złamanego serca, po tym, jak jej córka porzuciła ją. Rowena dała rozkaz Baronowi, aby podążył za Heleną i odnalazł ją. Udało mu się wytropić ją w puszczy, w której się ukrywała, a kiedy nie był w stanie nakłonić jej do powrotu, z wściekłości zabił ją sztyletem. Kiedy tylko zorientował się co zrobił, z żalu popełnił samobójstwo, używając do tego tej samej broni, którą wcześniej przebił Helenę.

Druga Wojna Czarodziejów (1995-1996) Edytuj

Do 1995 roku znajdował się jego portret, powieszony w Piwnicy Hogwartu. Często nawiedzał ten obszar Lochów Hogwartu podczas tego roku szkolnego. Podczas Uczty powitalnej, 1 września 1995 roku, Ronowi Weasleyowi udało się nieumyślnie obrażać Sira Nicholasa de Mimsy−Porpingtona, przez powiedzenie, że duch bał się Krwawego Barona. Tydzień później 7 września, Sir Nicholas de Mimsy−Porpington, znalazł Barona.

Rok szkolny 1991-1992 Edytuj

Więc - nowi Gryfoni! Mam nadzieję, że pomożecie nam zdobyć Puchar Domów w tym roku? Gryffindor nigdy na tak długo nie utracił prowadzenia. Slytherin zgarnął Puchar już szósty rok z rzędu! Krwawy Baron staje się nie do wytrzymania - jest duchem Slytherinu.
— Rozmowa o Krwawym Baronie, dumnym ze swojego domu

1 września 1991 roku Krwawy Baron, jak zawsze uczestniczył w uczcie powitalnej. Zajął miejsce obok pierwszorocznego Dracona Malfoya, który nie był specjalnie zadowolony z obecności ducha.

Gdy Harry PotterHermiona Granger i Ron Weasley wyruszali, aby przeszkodzić Lordowi Voldemortowi w porwaniu Kamienia filozoficznego, natknęli się na Irytka, który zagroził im wezwaniem woźnego. Wtedy Potter zaczął udawać głos Barona, aby odpędzić ducha.

Rok szkolny 1992-1993 Edytuj

W II tomie, Baron pojawia się na przyjęciu z okazji śmierci Prawie Bezgłowego Nicka. Jak można się domyślić, inne duchy omijały go szerokim łukiem. 

Balduchy

Krwawy Baron uczęszczając na Przyjęcie w 500-tną rocznicę śmierci Sir Nicholasa

Podczas tego roku szkolnego duch pojawia się jeszcze raz, kiedy to w świąteczną noc przechadza się samotnie po Lochach Hogwartu.    

Rok szkolny 1994-1995 Edytuj

1 września wszystkie duchy Hogwartu zebrały się, aby przedyskutować sprawę dopuszczenia Irytka do uczestniczenia w uczcie powitalnej. Gruby Mnich domagał się dopuszczenia, jednak Nick i Baron przegłosowali go. W odwecie poltergeist siał spustoszenie w hogwardziej kuchni.

Rok szkolny 1996-1997 Edytuj

Harry Potter: „Gdzie on jest?
Sir Nicholas de Mimsy−Porpington: „Och, jęczy i brzęczy na Wieży Astronomicznej, to ulubiona rozrywka Krawawego Barona
— ulubiona, ponura rozrywka

We wczesnych godzinach 22 kwietnia 1997 roku, Krwawy Baron widział Albusa Dumbledore'a, który wracał do zamku z jednej z jego misji, aby znaleźć Horkruksa Lorda Voldemorta i poinformował o tym Sir Nicholas de Mimsy−Porpington. Później wycofał się do Wieży Astronomicznej.

Druga bitwa o Hogwart Edytuj

Podczas II bitwy o Hogwart Krwawy Baron uczestniczył w zebraniu, zwołanym przez dyrektorkę - Minerwę McGonagall, odnośnie ewakuacji niepełnoletnich uczniów i zebraniu ochotników do walki ze Śmierciożercami

Krwawy Baron, tak jak reszta duchów Hogwartu uczestniczył w żałobie po poległych w Wielkiej Sali.

Wygląd Edytuj

Byron

Krwawy Baron na Pottermore

Krwawy Baron został opisany jako wychudły, lekko przezroczysty i perłowo biały duch z wielkimi czarnymi oczami. Nosił ubranie z plamami krwi Heleny Ravenclaw. Na głowie miał perukę, a przy boku swój miecz. Baron mówił ochrypłym szeptem.

Osobowość Edytuj

Krwawy Baron nie był lubiany wśród uczniów, a nawet duchów. Wydaje się, że jego jedynym przyjacielem był Nick. Podczas pierwszej uczty powitalnej Harry'ego Pottera Sir Nicolas mówił, że Baron stał się nie do zniesienia. Przyczyną jego dumy był fakt, że Slytherin przez 6 lat z rzędu zdobywał puchar domów. Helena Ravenclaw natomiast w swojej opowieści, opisała go jako porywczego człowieka. Baron, zaraz po Albusie Dumbledore był jedyną sobą, której bał się Irytek

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie
Domy Hogwartu:
Gryffindor ClearBG2 Hufflepuff ClearBG2 Ravenclaw ClearBG2 Slytherin ClearBG2
Założyciele Hogwartu:
Godryk GryffindorHelga HufflepuffRowena RavenclawSalazar Slytherin
Opiekunowie domów:
Minerwa McGonagallPomona SproutFilius FlitwickHoracy Slughorn
Duchy-rezydenci:
Prawie Bezgłowy NickGruby MnichSzara DamaKrwawy Baron

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Krwawy Baron