FANDOM

Krwawe pióro (ang. Blood quill) — czarnomagiczny przedmiot tortur. To rodzaj pióra, które nie wymaga atramentu, jako że pisze się nim za pomocą krwi osoby używającej go. Wszystko, co użytkownik napisze, zostaje wyryte na wierzchu jego dłoni. Rany goją się stosunkowo szybko, pozostają po nich zaczerwienienia przez pewien czas, jednak otwierają się, gdy dana osoba ponownie użyje pióra. Ciągłe korzystanie z niego skutkuje powstawaniem blizn. Pióro jest czarne, długie, cienkie i bardzo ostre.

Historia Edytuj

Rowling w wywiadzie powiedziała, że sama Dolores Umbridge wynalazła Krwawe pióro, nie wiadomo jednak kiedy i czy w ogóle weszły one do produkcji masowej. Na pewno istniały już w roku 1995, wtedy nowa nauczycielka Obrony przed Czarną Magią i pierwszy Wielki Inkwizytor Hogwartu – Dolores Umbridge – zdecydowała się na wykorzystywanie ich w ramach szlabanów dla uczniów Hogwartu.

Harry Potter był jednym z uczniów Umbridge, którzy często odbywali tę karę, ponieważ uporczywie twierdził, że Lord Voldemort powrócił, w co w Ministerstwie Magii nie chciano wierzyć. Tak często używał pióra, aż zrobiły mu się blizny układające się w zdanie Nie będę opowiadać kłamstw. Lee Jordan był innym znanym uczniem, który został zmuszony do korzystania z pióra. Powodem tego były jego drwiny z Dekretu Edukacyjnego Numer 26. Było również wiele osób, które Umbridge ukarała za używanie Bombonierek Lesera i twierdzenie, że zapadli na chorobę zwaną umbrydżycą. Nie wiadomo, czy użyła pióra, aby ukarać tych uczniów.

Ciekawostki Edytuj

  • W filmie Harry Potter i Zakon Feniksa wszyscy członkowie Gwardii Dumbledore'a zostali ukarani za przynależność do grupy poprzez przepisywanie zdań tym piórem.
  • Bardzo prawdopodobne, że Dolores Umbridge stosowała pióro nielegalnie, bez wiedzy Ministerstwa.
  • Używanie tego narzędzia tortur zostało określone przez samą aktorkę wcielającą się w postać Umbridge, Imeldę Staunton, jako chore.
  • Krwawe pióro przypomina narzędzie tortur z noweli Franza Kafki W kolonii karnej, gdzie więźniowie byli kaleczeni urządzeniem, które wycinało słowa w ich skórze.
  • W filmowej adaptacji rany powstałe tym piórem znajdowały się na lewej ręce, a w książce na prawej.

Występowanie Edytuj