Wikia

Harry Potter Wiki

Komisja Rejestracji Mugolaków

5011stron na
tej wiki
Komentarze0
Komisja Rejestracji Mugolaków
Muggle-born
Założyciel(e) Ministerstwo Magii pod kontrolą Lorda Voldemorta
Rok powstania 1997
Przywódca(y) Dolores Umbridge
Kwatera Główna Ministerstwo Magii, poziom X
Cel Schwytanie wszystkich osób mugolskiego pochodzenia.
Przeciwnicy
Rejestr mugolaków [...] Ministerstwo Magii rozpoczyna przegląd tak zwanych mugolaków, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób poznali tajemnice magii. Ostatnie badania przeprowadzone w Departamencie Tajemnic dowodzą, że zdolności czarodziejskie mogą być przekazywane tylko dzieciom urodzonym z małżeństw czarodziejów. Tam, gdzie nie ma dowodów na pochodzenie z rodzin czarodziejskich, można śmiało przypuszczać, że tak zwani mugolacy są uzurpatorami, którzy zdobyli czarodziejskie zdolności, posługując się podstępem lub siłą. Ministerstwo jest zdecydowane położyć kres temu szkodliwemu procederowi i wzywa każdego tak zwanego mugolaka na przesłuchanie przed nowo powołaną Komisją Rejestracji Mugolaków
Prorok Codzienny, fragment artykułu z 1997 roku

Komisja Rejestracji Mugolaków — komisja, która została powołana po przejęciu kontroli Lorda Voldemorta nad Ministerstwem Magii 1 sierpnia 1997 roku. Oficjalnie celem rejestru było zmuszenie wszystkich czarodziejów mugolskiego pochodzenia do zgłoszenia się w Ministerstwie aby udowodnić, że nie są winni kradzieży różdżki i mocy magicznej. W ten sposób komisja planowała oczyścić społeczeństwo czystej krwi z mugolaków. Szefem komisji była Dolores Umbridge.

HistoriaEdytuj

PowstanieEdytuj

Ron Weasley: "Ludzie na to nie pozwolą."
Remus Lupin : "To już się dzieje. Już teraz, kiedy o tym mówimy, trwa polowanie na mugolaków."
Ron Weasley: "Ale niby jak oni mieli „zdobyć" czarodziejskie zdolności? To jakaś głupota, przecież gdyby można było je wykraść, to nie byłoby ani jednego charłaka, prawda?"
Remus Lupin : "Wiem. Ale jeśli nie udowodnisz, że masz choćby jednego krewnego czarodzieja, oskarżą cię o nielegalne nabycie zdolności czarodziejskich i zostaniesz ukarany."
Remus Lupin na temat nowo powstałej komisji

Komisja Rejestracji Mugolaków powstała w miesiąc po przejęciu Ministerstwa Magii przez Śmierciożerców, podobno dlatego, że Departament Tajemnic przeprowadził badania, które dowodzą, iż moc magiczna jest dziedziczona. Wynika z tego, że osoba urodzona w niemagicznej rodzinie zyskała zdolności magiczne podstępem. Komisja wzywała na przesłuchania, aby dokładniej przyjrzeć się takim osobom i sprawdzić czy posiadają w rodzinie czarodziejów.

W rzeczywistość komisja była narzędziem do dyskryminacji mugolaków zgodnie z ideologią Śmierciożerców. Choć rejestr jedynie "zapraszał" mugolaków na spotkania, tak na prawdę każdego kto nie stawił się na przesłuchaniu mieli za zadanie złapać szmalcownicy i siłą zaprowadzić przez komisję. Wielu czarodziejów, jak na przykład Dirk Cresswell czy Ted Tonks nie przeżyli takiego spotkania.

Po "przesłuchaniach" oskarżeni byli zwykle zsyłani do Azkabanu lub odbierano im różdżki i zwalniano z pracy. Taka osoba zostawała zepchniętana margines i nie miała żadnych praw.

Oprócz tego, czarodzieje czystej krwi, którzy mieli pro-mugolskie poglądy (które w nowym ustroju były nie do przyjęcia), nazywani zdrajcami krwi, pozostawali pod nadzorem komisji, aby sprawdzić czy przypadkiem nie wspierają mugolaków. W rzeczywistości był to pretekst dzięki któremu Śmeirciożercy mogli inwigilować członków Zakonu Feniksa. Artur Weasley, w swojej teczce w biurku Dolores Umbridge, otrzymał status "śledzonego".

DziałanieEdytuj

Od momentu przejęcia Ministerstwa Magii przez Lorda Voldemorta, każdy młody czarodziej i czarownica miał obowiązek uczęszczania do Hogwartu. Wcześniej kwestia nauki zależała od woli rodziców, którzy mogli uczyć dziecko w domu lub wysłać do zagranicznej szkoły. W 1997 roku wiele się zmieniło, ponieważ Voldemort chciał mieć wpływ na czarodziejów od najmłodszych lat oraz uniemożliwić naukę mugolakom. Aby dostać się do szkoły każdy nowy uczeń musiał otrzymać świadectwo Statusu Krwi, czyli udowodnić ministerstwu swoje pochodzenie.
Harry poczuł obrzydzenie i gniew. Wyobraził sobie tych wszystkich podekscytowanych jedenastolatków, ślęczących nad nowo zakupionymi podręcznikami, nieświadomych, że nigdy nie zobaczą Hogwartu, a może już nigdy nie zobaczą też swoich rodzin.
—reakcja Harry'ego Pottera na wiadomość o tym, co może stać sie z dziećmi urodzonymi w mugolskich domach

Dzieci, które nie mogły potwierdzić swojego statusu krwi, jak na przykład Dean Thomas, którego matka była mugolką natomiast ojciec czarodziejem. Niestety zostawił żonę i syna gdy Dean był jeszcze bardzo mały. Chłopak nie mógł więc w żaden sposób udowodnić swojego statusu krwi i był zmuszony uciekać.

Mud2

broszury propagandowe

Komisja rozpowszechniała także propagandowe ulotki na temat mugolaków i tego jakie zagrożenia stanowią dla "prawdziwych" czarodziejów. Przykładem jest broszura Szlamy i Niebezpieczeństwo Jakie Stanowią dla Spokojnego Czystego Społeczeństwa.

LikwidacjaEdytuj

Komisję Rejestracji Mugolaków zlikwidowano wraz z zakończeniem reżimu Lorda Vldemorta i jego popleczników w 1998 roku gdy Kingsley Shacklebolt objął urząd Ministra Magii.

Dolores Umbridge została skazana na pobyt w Azkabanie za zbrodnie przeciwko mugolakom wyrządzone gdy pracowała jako szef komisji.. Nie wiadomo co stało się z pozostałymi pracownikami wydziału.

Znani członkowie Edytuj

  • Dolores Umbridge
  • Yaxley
  • Albert Runcorn
  • Travers (prawdopodobnie)
  • John Dawlish (prawdopodobnie)
  • Mafalda Hopkirk (pośrednio)

Więcej od Wikii

Losowa wiki