Fandom

Harry Potter Wiki

Klub pojedynków

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Otóż profesor Dumbledore udzielił mi pozwolenia na zorganizowanie tego małego klubu pojedynków, żebyście potrafili się bronić tak, jak mnie się to tyle razy udało... Jeśli chodzi o szczegóły, wystarczy zajrzeć do moich książek.
Gilderoy Lockhart rozpoczynający pierwsze spotkanie klubu.[źródło]

Klub pojedynków (ang. Duelling Club) — klub Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, powstał z myślą o nauczaniu uczniów Hogwartu zasad pojedynkowania się. Został on założony przez Gilderoya Lockharta w 1992 roku, wkrótce po ujawnieniu, że Komnata Tajemnic została otwarta ponownie. Początkowo klub nie odniósł dużego sukcesu. Jednak został ponownie otwarty w 1996, z okazji trwającej drugiej wojny czarodziejów.

HistoriaEdytuj

Pierwsze spotkanieEdytuj

Na podium uniosła się zielonkawa mgiełka. Neville i Justin leżeli na podłodze, dysząc ciężko, Ron podnosił szarego jak popiół Seamusa, przepraszając go za wyczyny swojej połamanej różdżki, natomiast Hermiona i Milicenta Bulstrode nadal walczyły: Milicenta założyła jej nelsona, a Hermiona skomlała z bólu. Ich różdżki leżały bezużytecznie na podłodze.
—Opis chaosu, jaki powstał podczas pierwszych pojedynków uczniów.[źródło]

Pierwsze spotkanie klubu odbyło się 17 grudnia 1992 roku o godzinie ósmej wieczorem w Wielkiej Sali. To był prowadzony przez Gilderoya Lockharta i Severusa Snape'a. Lockhart i Snape na początku zajęć zademonstrowali jak wygląda formalny pojedynek między czarodziejami. W tym celu obaj weszli na podium, aby cała zebrana młodzież widziała pojedynek. Lockhart jak zwykle był uśmiechnięty i przyjaźnie nastawiony, natomiast mistrz Eliksirów był „wylewny” jak zawsze. Pojedynek dość szybko się zakończył, po zastosowaniu przez profesora Snape'a zaklęcia rozbrajającego Expelliarmus pokonał Lockharta. Siła rażenia zaklęcia była tak silna, że profesor Obrony przed ciemnymi mocami został zdmuchnięty z podwyższenia i uderzył o ścianę, z której się ześlizgnął. Mimo własnej nieudolności Gilderoy zręcznie ukrywa ten fakt, kłamiąc, iż pozwolił koledze na rozbrojenie się. Następnie postanawia, że uczniowie poćwiczą w parach zaklęcie rozbrajające. Studenci zostali podzieleni w pary, profesor Snape upewnił się, iż Harry, Ron i Hermiona nie ćwiczą ze sobą.

Jednak te ćwiczenia okazały się błędną decyzją, gdyż Salę szybko pogrąża się w chaosie. Pojedynki owe były zakańczane zaklęciem Finite Incantatem przez profesora Severusa Snape'a. Niektóre z pojedynki przybrały były dość nieoczekiwany tor. Harry Potter i Draco Malfoy używali znacznie więcej czarów niż tylko zaklęcie rozbrajające. Złamana różdżka Rona działała nie tak, jak powinna, dlatego chłopak podnosił, szarego jak popiół, Seamusa Finnigana. Zaś Hermiona i Milicenta Bulstrode przeszły do „zapasów”.

PojedynkiEdytuj

Pojedynek Gilderoya i SeverusaEdytuj

Tumblr m1630bWy6H1r4q1fmo1 500.gif

Pierwszy pokazowy pojedynek odbył się pomiędzy Gilderoyem Lockhartem i Severusem Snape'em. Mistrz eliksirów rozbroił Lockharta zaklęciem Expelliarmus. Pojedynek ten zakończył się triumfem Snape'a, choć Lockhart nie chciał tego przyznać i do końca mówił wszystkim, że przewidział atak Severusa i dał mu fory.

Pojedynek Harry'ego i DraconaEdytuj

Tumblr lvhoo3Ag1Z1qgt0vro2 250.gif

Na pierwszym spotkaniu Malfoy użył przeciwko Harry'emu zaklęcia Serpensortia. Z różdżki Dracona wystrzelił długi, czarny wąż, którego Potter powstrzymał słowami „Zostaw go!”, wypowiedzianymi w języku wężów. Choć Harry użył tego daru po raz drugi, dopiero po tym zdarzeniu dowiedział się, konkretnie co to jest – a mianowicie wężoustność. Z tego powodu narobił sobie dużą ilość wrogów.

CzłonkowieEdytuj

GryfoniEdytuj

PuchoniEdytuj

KrukoniEdytuj

ŚlizgoniEdytuj

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki