Wikia

Harry Potter Wiki

Klub Ślimaka

Komentarze0
4233strony na
tej wiki
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Animagia
W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuje.
nieznana Harry Potter, Tom Riddle towarzyskie, integracyjne
Klub Ślimaka
Klub
Powstanie
Data rozpoczęcia prawdopodobnie za czasów Voldemorta
Data zakończenia nieznana
Członkowie
Założyciel Horacy Slughorn
Główni członkowie Harry Potter, Tom Riddle
Charakter stowarzyszenia
Charakter stowarzyszenia nieformalny
Cel spotkań towarzyskie, integracyjne

Klub Ślimaka (ang. Slug Club) — założony przez Horacego Slughorna elitarny klub uczniowski. Przynależą do niego uczniowie posiadający sławnych krewnych lub osoby niezwykle uzdolnione.

HistoriaEdytuj

Klub Ślimaka został założony najprawdopodobniej za czasów, gdy Voldemort uczęszczał do Hogwartu. Już wtedy profesor zapraszał na spotkania wybranych uczniów. Gdy Horacy Slughorn zrezygnował z posady nauczyciela eliksirów, Klub Ślimaka został zawieszony. Dopiero gdy w 1996 profesor powrócił na stanowisko nauczyciela, odwiesił działalność Klubu Ślimaka zapraszając do jego grona wybranych uczniów. Biorąc pod uwagę fakt, że Klub działał tylko za sprawą jego założyciela można przypuszczać, że na datę zakończenia przypada dzień odejścia Slughorna z Hogwartu.

ZałożycielEdytuj

Założycielem tego nieformalnego klubu był profesor Horacy Slughorn, nauczyciel eliksirów. Jako osoba towarzyska i lubiąca otaczać się ludźmi stworzył spotkania, które mu to umożliwiały. Horacy do swojego Klubu wybierał jednak tylko tych najlepszych; przeciętni czarodzieje nie mieli co liczyć na członkostwo.

Cel KlubuEdytuj

Klub stworzony był oficjalnie w celach towarzyskich i integracyjnych. Jego prawdziwym podłożem była jednak skłonność założyciela do nawiązywania znajomości, które mogą zaowocować na przyszłość. Slughorn lubił otaczać się sławnymi i wpływowymi osobami, szukał więc takich już w szkole. Po latach, kiedy uczniowie opuścili już mury szkoły i zostali nieprzeciętnymi osobistościami, Slughorn korzystał z ich wpływów.

Kryteria przynależnościEdytuj

Do Klubu zapraszani byli uczniowie wedle uznania założyciela. Nie było żadnych określonych kryteriów oprócz jednego - dany czarodziej musiał się czymś wyróżniać. Członkami Klubu zostawali więc zarówno najlepsi uczniowie, jak i czarodzieje pochodzący z dobrych rodzin i mający wpływowych krewnych. Czasami jednak Horacy zapraszał do klubu osoby tylko ze względu na ich ciekawe usposobienie (np. Ginny Weasley).

Znani członkowie Klubu ŚlimakaEdytuj

Podczas pierwszej rezydentury SlughornaEdytuj

Podczas drugiej rezydentury SlughornaEdytuj

Spotkania Klubu ŚlimakaEdytuj

Działalność klubu polegała na uczestnictwie w organizowanych przez założyciela spotkaniach. Najczęściej spotkania te odbywały się w formie kolacji, przy której Slughorn poznawał bliżej zaproszonych.

O spotkaniach Klubu podczas pierwszego urzędowania Slughorna jako nauczyciela eliksirów wiemy niezbyt dużo, jednak spotkania te nie różniły się swoją formą znacznie. Różnicę stanowić może podejście uczniów do organizowanych przyjęć: w dawnych czasach uczniowie zdawali się chętnie przybywać na spotkania, a uczestnictwo w Klubie traktowali jako swego rodzaju prestiż.

Świąteczne spotkanie Klubu ŚlimakaEdytuj

20 grudnia 1996 roku profesor zorganizował świąteczne spotkanie, na które zaproszeni byli członkowie klubu wraz z osobami towarzyszącymi, ale także poprzedni klubowicze i inni goście.

Uczniowie o KlubieEdytuj

Opinie o Klubie były podzielone. Niektórym imponowało członkostwo w Klubie, innym było to obojętne. Znaleźli się także uczniowie, którzy drwili z Klubu:

  • Harry nie był zadowolony z przynależności do Klubu. Unikał spotkań, jak tylko mógł, nie zawsze jednak udawało mu się z nich wykręcić. Sam założyciel postanowił organizować spotkania wedle harmonogramu Harry'ego, aby ten mógł w nich uczestniczyć.
  • Hermiona została członkinią Klubu ze względu na swą wyjątkową wiedzę. Jej stosunek do spotkań był raczej obojętny. Nie unikała ich tak jak Harry i wypowiadała się się o Klubie raczej w pochlebny sposób.
  • Ron, niezaproszony do Klubu Ślimaka wypowiadał się na jego temat w bardzo niepochlebny sposób. Jego zachowanie było spowodowane faktem, iż jako jedyny z grupy przyjaciół nie należał do organizacji. Wyśmiewał spotkania oraz nazwę klubu.
  • Draco Malfoy nie został zaproszony ze względu na związek z grupą Śmierciożerców. W swoich wypowiedziach kierowanych do innych drwił z klubu i założyciela, wewnątrz jednak chciał do niego przynależeć.

EtymologiaEdytuj

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki