FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy klubu uczniowskiego. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Ta strona wygrała XVI Artykuł Miesiąca. Została dopracowana przez użytkownika Animagia
Regulamin konkursu znajduje się tutaj. Konkurs ma na celu ulepszenie artykułów pod względem tekstu i szaty graficznej. Pierwszy wystartował w czerwcu 2013 roku. Tutaj znajduję się lista zwycięzców.

Klub Ślimaka (ang. Slug Club) — założony przez Horacego Slughorna elitarny klub uczniowski. Przynależą do niego uczniowie posiadający sławnych krewnych lub osoby niezwykle uzdolnione.

Historia Edytuj

Klub Ślimaka został założony najprawdopodobniej za czasów, gdy Voldemort uczęszczał do Hogwartu. Już wtedy profesor zapraszał na spotkania wybranych uczniów. Gdy Horacy Slughorn zrezygnował z posady nauczyciela eliksirów, Klub Ślimaka został zawieszony. Dopiero gdy w 1996 profesor powrócił na stanowisko nauczyciela, odwiesił działalność Klubu Ślimaka zapraszając do jego grona wybranych uczniów. Biorąc pod uwagę fakt, że Klub działał tylko za sprawą jego założyciela można przypuszczać, że na datę zakończenia przypada dzień odejścia Slughorna z Hogwartu.

Założyciel Edytuj

Założycielem tego nieformalnego klubu był profesor Horacy Slughorn, nauczyciel eliksirów. Jako osoba towarzyska i lubiąca otaczać się ludźmi organizował spotkania, które mu to umożliwiały. Horacy do swojego Klubu wybierał jednak tylko tych najlepszych; przeciętni czarodzieje nie mieli co liczyć na członkostwo.

Cel Klubu Edytuj

Klub stworzony był oficjalnie w celach towarzyskich i integracyjnych. Jego prawdziwym podłożem była jednak skłonność założyciela do nawiązywania znajomości, które mogą zaowocować na przyszłość. Slughorn lubił otaczać się sławnymi i wpływowymi osobami, szukał więc takich już w szkole. Po latach, kiedy uczniowie opuścili już mury szkoły i zostali nieprzeciętnymi osobistościami, Slughorn korzystał z ich wpływów.

Kryteria przynależności Edytuj

Do Klubu zapraszani byli uczniowie wedle uznania założyciela. Nie było żadnych określonych kryteriów oprócz jednego - dany czarodziej musiał się czymś wyróżniać. Członkami Klubu zostawali więc zarówno najlepsi uczniowie, jak i czarodzieje pochodzący z dobrych rodzin i mający wpływowych krewnych. Czasami jednak Horacy zapraszał do klubu osoby tylko ze względu na ich ciekawe usposobienie (np. Ginny Weasley).

Znani członkowie Klubu Ślimaka Edytuj

Podczas pierwszej rezydentury Slughorna Edytuj

Podczas drugiej rezydentury Slughorna Edytuj

Spotkania Klubu Ślimaka Edytuj

Działalność klubu polegała na uczestnictwie w organizowanych przez założyciela spotkaniach. Najczęściej spotkania te odbywały się w formie kolacji, przy której Slughorn poznawał bliżej zaproszonych.

O spotkaniach Klubu podczas pierwszego urzędowania Slughorna jako nauczyciela eliksirów wiemy niezbyt dużo, jednak spotkania te nie różniły się swoją formą znacznie. Różnicę stanowić może podejście uczniów do organizowanych przyjęć: w dawnych czasach uczniowie zdawali się chętnie przybywać na spotkania, a uczestnictwo w Klubie traktowali jako swego rodzaju prestiż.

Horacy już od pierwszego dnia pełnienia roli nauczyciela eliksirów wznowił działalność klubu organizując pierwsze ze spotkań już w Expresie do Hogwartu. Kolejne spotkania miały miejsce już w szkole i były organizowane dość systematycznie.

Świąteczne spotkanie Klubu Ślimaka Edytuj

20 grudnia 1996 roku profesor zorganizował szczególne, świąteczne spotkanie, na które zaproszeni byli członkowie klubu wraz z osobami towarzyszącymi, ale także poprzedni klubowicze i inni goście.

Spotkania odbywały się zarówno w pierwszym Biurze Slughorna jak i w Drugim.

Uczniowie o Klubie Edytuj

Opinie o Klubie były podzielone. Niektórym imponowało członkostwo w Klubie, innym było to obojętne. Znaleźli się także uczniowie, którzy drwili z Klubu:

  • Harry nie był zadowolony z przynależności do Klubu. Unikał spotkań, jak tylko mógł, nie zawsze jednak udawało mu się z nich wykręcić. Sam założyciel postanowił organizować spotkania wedle harmonogramu Harry'ego, aby ten mógł w nich uczestniczyć.
  • Hermiona została członkinią Klubu ze względu na swą wyjątkową wiedzę. Jej stosunek do spotkań był raczej obojętny. Nie unikała ich tak jak Harry i wypowiadała się się o Klubie raczej w pochlebny sposób.
  • Ron, niezaproszony do Klubu Ślimaka wypowiadał się na jego temat w bardzo niepochlebny sposób. Jego zachowanie było spowodowane faktem, iż jako jedyny z grupy przyjaciół nie należał do organizacji. Wyśmiewał spotkania oraz nazwę klubu.
  • Draco Malfoy nie został zaproszony ze względu na związek z grupą Śmierciożerców. W swoich wypowiedziach kierowanych do innych drwił z klubu i założyciela, wewnątrz jednak chciał do niego przynależeć.

Etymologia Edytuj

Slug w języku angielskim oznacza ślimak. Nazwa klubu bezpośrednio odnosi się do nazwiska założyciela (Slughorn).

Ciekawostki Edytuj

  • Na jednym ze spotkań Klubu Ślimaka Tom Riddle posiadł wiedzę na temat horkruksów.
  • Cyceron Harkiss z polecenia Horacego Slughorna dał pierwsza posadę Ambrozjuszowi Flume'owi, jest więc możliwe, że był on członkiem Klubu za czasów pierwszej rezydentury.

GaleriaEdytuj

Występowanie Edytuj