FANDOM

Kingsley Shacklebolt — czarnoskóry czarodziej czystej krwi zatrudniony w Ministerstwie MagiiAuror i jeden z członków Zakonu Feniksa.

1995 roku dołączył do Straży Przedniej, odpowiadającej za przeniesienie Harry'ego Pottera na Grimmauld Place 12. Rok później wziął udział w bitwie w Departamencie Tajemnic, a później został przydzielony do pilnowania mugolskiego premiera. W 1998 uczestniczył w Drugiej Bitwie o Hogwart.

Po zakończeniu Drugiej Bitwy o Hogwart został mianowany Ministrem Magii.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Kingsley Shacklebolt urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi. W wieku jedenastu lat rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do jednego z czterech domów. Musiał zdobyć dobre wyniki na SUMach i OWUTEMach, skoro po zakończeniu nauki został aurorem.

W młodości znał Jamesa Pottera, widział bowiem podobieństwo Harry'ego Pottera do ojca.

1993–1994 Edytuj

W 1993 roku z Azkabanu uciekł  Syriusz Black, uważany wówczas za groźnego mordercę. Kingsley, jako auror, był odpowiedzialny za poszukiwanie zbiega. W tamtym okresie szefem biura Aurorów, był przyszły Minister Magii, Rufus Scrimgeour. Wielokrotnie wypytywał Kingsleya o postępy w pościgu za Syriuszem, a ten przekonywał go, że Black ostatni raz widziany był w Tybecie.

1995–1996 Edytuj

Jako członek Zakonu Feniksa, Kingsley brał udział w bezpiecznym przeniesieniu Harry'ego Pottera z domu pod numerem czwartym, na Privet Drive, do Kwatery Głównej Zakonu Feniksa, na Grimmauld Place, w Londynie. Harry ponownie spotkał Kingsleya, gdy udał się z Arturem Weasleyem na przesłuchanie w Ministerstwie Magii. Kingsley dał wtedy Arturowi Żonglera, w którym był artykuł mówiący o tym, że Syriusz Black to tak naprawdę Stubby Boardman, z zespołu Hobogobliny. Shacklebolt był przekonany, że ten artykuł poprawi Syriuszowi nastrój, który nie był najlepszy, z powodu konieczności ciągłego przebywania w siedzibie Zakonu.

Kingsley0
Kolejne spotkanie Harry'ego i Kingsleya miało miejsce w dzień, w którym Gwardia Dumbledore'a została zdemaskowana. Kingsley towarzyszył wtedy ówczesnemu Ministrowi Magii, Korneliuszowi Knotowi, gdy ten przybył do Hogwartu, by aresztować Dumbledore'a, za tworzenie w Hogwarcie prywatnej armii przeciw Ministerstwu. Shacklebolt wziął także udział w bitwie w Departamencie Tajemnic. Walczył z Bellatriks Lestrange i został pokonany, co umożliwiło jej dotarcie do Holu Głównego, gdzie spotkała wkraczającego do Ministerstwa Voldemorta.

1996–1997 Edytuj

Gdy w 1996 roku na nowego Ministra Magii wybrano Scrimgeoura, Kingsley został oddelegowany do ochrony Premiera Wielkiej Brytanii. Premier był zadowolony z pracy Kingsleya, gdyż pracował skutecznie i szybko. Przestało mu się to jednak podobać, gdy dowiedział się, że Kingsley jest czarodziejem i został podstawiony przez Ministerstwo Magii, bez jego wiedzy. Dursleyowie często widzieli Shacklebolta w telewizji, w otoczeniu premiera, co miało okazać się ważne, na początku siódmego tomu. Z treści utworu dowiadujemy się, że Kingsley odwiedził Dursleyów kilka dni przed rozpoczęciem się akcji książki i wytłumaczył Dursleyom, dlaczego powinni udać się do przygotowanej dla nich przez Zakon Feniksa kryjówki. Gdyby nie to, że widywali go w telewizji, nie zgodziliby się na to i groziłoby im śmiertelne niebezpieczeństwo, ze strony śmierciożerców i Lorda Voldemorta.

1997–1998 Edytuj

Ewakuacja Edytuj

Deandh

Kingsley podczas Bitwy o Hogwart

Podczas ewakuacji Harry'ego z Privet Drive do Nory, Kingsley leciał na Testralu z Hermioną, która (podobnie jak pięć innych osób) wypiła wcześniej eliksir wielosokowy, z włosem Harry'ego. Lecieli oni do domu Kingsleya. W czasie tej operacji, wszyscy zostali zaatakowani przez Śmierciożerców, którymi dowodził sam Lord Voldemort. Jedynie trzy, spośród siedmiu grup, trafiły do Nory bez szwanku i we właściwym czasie: Kingsley i Hermiona, Bill i Fleur, oraz Fred i jego ojciec Artur.

Ślub Fleur i Billa Edytuj

Kingsley dał o sobie znać podczas wesela, z okazji ślubu Billa i Fleur. Wysłał do Nory swojego Patronusarysia – z ostrzeżeniem, że Rufus Scrimgeour nie żyje, a do Nory wyruszyli Śmierciożercy, by sprawdzić, czy na weselu nie ma Harry'ego Pottera.

Potterwarta Edytuj

W dalszej części książki, Kingsley był jednym z gości, występujących w stacji radiowej Potterwarta, pod pseudonimem Król (Royal w oryginale).

Druga Bitwa o Hogwart Edytuj

Podczas Drugiej Bitwy o Hogwart, Kingsley pomagał bronić zamku przed atakiem Śmierciożerców. W pewnym momencie wraz z McGonagall walczył z samym Voldemortem. Ostatecznie Kingsley przeżył bitwę.

Tumblr np317ai8Yi1u1vo97o1 400

Kingsley rzucający Confringo

Późniejsze życie Edytuj

Po śmierci Voldemorta Kingsley został wybrany tymczasowym Ministrem Magii, a jakiś czas później oficjalnie objął to stanowisko. Jego następczynią została Hermiona Granger.

Wygląd Edytuj

Kingsley Shacklebolt był wysokim i łysym czarnoskórym czarodziejem. Mówił powolnym, głębokim głosem. Jego znakiem rozpoznawczym był złoty kolczyk w uchu w kształcie obręczy.

Charakter Edytuj

1272469932 001

Kingsley był spokojnym i opanowanym człowiekiem o głębokim, uspokajającym głosie i rozkazującej posturze. W przeciwieństwie do wielu czarodziejów, Shacklebolt umiał wcielić się w mugola, odpowiednio dobierając ich odzież. Pomogło mu to w pilnowaniu mugolskiego premiera w 1996 roku.

Zważając na to, iż został aurorem, członkiem Zakonu Feniksa oraz w późniejszym czasie Ministrem Magii, musiał być bardzo mądry i odpowiedzialny. Ludzie darzyli go zaufaniem.

Kingsley był gotów zaufać przyjaciołom. Świadczy o tym między innymi to, że umieścił Harry'ego Pottera w Ministerstwie Magii na pozycji aurora, gdy ten miał siedemnaście lat. Zaufał Fredowi i George'owi Weasleyom i kazał im pilnować tajnych wejść do Hogwartu.

Jako jeden z nielicznych nie bał się imienia Voldemorta.

Magiczne Umiejętności Edytuj

  • Zaklęcia: Podczas bitwy o Hogwart, Kingsley rzucił zaklęcie na nieznanego Śmierciożercę, powodując wyrzut za okno, które właśnie zostało złamane, a po chwili naprawione. Jako członek Zakonu Feniksa, był w stanie wyczarować mówiącego patronusa – metody komunikacji wynalezione przez Albusa Dumbledore'a. Jego patronus miał postać rysia.
  • Pojedynki: Kingsley był wyjątkowo wykwalifikowany w pojedynkach i był w stanie pokonać dwóch Śmierciożerców na raz; był gotów również stanąć do pojedynku z Augustusem Rookwoodem, który był wysoko wykwalifikowany w Czarnej Magii. Jednak nie był w stanie pokonać Bellatriks Lestrange podczas Bitwy o Departament Tajemnic. Podczas bitwy o Siedmiu Potterów, był ścigany przez pięciu Śmierciożerców, a choć był na Testralu i miał chronić Hermionę Granger w tym samym czasie, pokonał trzech z nich, jednym z tych śmierciożeców był Travers; później był nawet w stanie powstrzymać Lorda Voldemorta w tej samej bitwie, bez poważnych obrażeń. Podczas bitwy o Hogwart, stoczył bój z Lordem Voldemortem wraz z Minerwą McGonagall i Horacym Slughornem.
  • Umiejętności aurora: Nimfadora Tonks stwierdziła, że Kingsley był wysokiej rangi aurorem, a jej wniosek został w pełni poparty, gdyż był niesamowicie sprytny, zwinny oraz był ekspertem w zaklęciach obronnych. 
  • Latanie: Kingsley umiał latać na miotle; pokazał to w czasie przenoszenia Harry’ego do Grimmauld Place 12. Umiał także latać na testralach.
  • Modyfikacja pamięci: Kingsley był w stanie zmodyfikować pamięć Marietty Edgecombe, aby uniemożliwić jej powiedzenia Korneliuszowi Knotowi, Johnowi Dawlishowi i Dolores Umbridge, że Gwardia Dumbledore'a spotykała się w tajemnicy przez kilka miesięcy.

Relacje Edytuj

Członkowie Zakonu Feniksa Edytuj

Kingsley utrzymywał dobre kontakty z większością członków Zakonu Feniksa, m.in. Remusem Lupinem, Albusem Dumbledore'em, Nimfadorą Tonks, Alastorem Moodym, Elfiasem Doge'em, Sturgisem Podmorem, Dedalusem Diggle'em oraz Emmeliną Vance, a także z Harrym Potterem, Hermioną Granger i rodziną Weasley,

Możliwe, iż przyjaźnił się też z Syriuszem Blackiem. Kiedy Bellatriks Lestrange zabiła Blacka, Kingsley zaczął się z nią pojedynkować.

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Jego nazwisko pojawiło się na Skorowidzu Czystości Krwi.
Poprzednik
Pius Thicknesse
Minister Magii
czerwiec 1998 – do 2018
Następca
Hermiona Granger

Brytyjscy Ministrowie Magii
Ministrowie w chronologicznej kolejności zarządzania
Nimi
Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Aurorzy

Szefowie urzędu Harry PotterRufus ScrimgeourGawain Robards
Pracownicy Alastor MoodyNimfadora TonksFrank LongbottomAlicja LongbottomKingsley ShackleboltJohn DawlishNeville LongbottomRon WeasleyProudfootSavageWilliamson