Wikia

Harry Potter Wiki

Kingsley Shacklebolt

Komentarze7
3707stron na
tej wiki
Kingsley Shacklebolt
250px-Kingsley Shacklebolt Profile
Informacje biograficzne
Status krwi Czysta krew [1]
Tytuł(y) Minister Magii
Pseudonim(y) Royal, Król (Potterwarta)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów łysy
Zdolności magiczne
Patronus ryś
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Auror
Dom Gryffindor
Przynależność Zakon Feniksa

Ministerstwo Magii

Aktor George Harris

Minister Kingsley Shacklebolt — czarnoskóry czarodziej czystej krwi zatrudniony w Ministerstwie MagiiAuror; jeden z członków Zakonu Feniksa.

1995 roku dołączył do Straży Przedniej, odpowiadającej za przeniesienie Harry'ego Pottera na Grimmauld Place 12. Rok później wziął udział w bitwie w Departamencie Tajemnic, a później został przydzielony do pilnowania mugolskiego premiera. W 1998 uczestniczył w Drugiej Bitwie o Hogwart.

Po zakończeniu Drugiej Bitwy o Hogwart został mianowany Ministrem Magii.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Kingsley Shacklebolt urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi. W wieku jedenastu lat rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do jednego z czterech domów. Skoro został aurorem, musiał zdobyć dobre wyniki na SUMACH i OWUTEMach. Po zakończeniu nauki został aurorem.

W młodości znał Jamesa Pottera, widział bowiem podobieństwo Harry'ego Pottera do ojca.

1993 − 1994Edytuj

W 1993 roku z Azkabanu uciekł groźny morderca Syriusz Black. Kingsley, jako auror był odpowiedzialny za poszukiwanie zbiega. W tamtym okresie szefem biura Aurorów, był przyszły Minister Magii, Rufus Scrimgeour. Wielokrotnie wypytywał Kingsleya o postęp w pościgu za Syriuszem, a ten przekonywał go, że Black ostatni raz widziany był w Tybecie.

1995 − 1996Edytuj

Jako członek Zakonu Feniksa, Kingsley brał udział w bezpiecznym przeniesieniu Harry'ego Pottera z domu pod numerem czwartym, na Privet Drive, do Kwatery Głównej Zakonu Feniksa, na Grimmauld Place, w Londynie. Harry ponownie spotkał Kingsleya, gdy udał się z Arturem Weasleyem na przesłuchanie w Ministerstwie Magii. Kingsley dał wtedy Arturowi Żonglera, w którym był artykuł mówiący o tym, że Syriusz Black to tak na prawdę Stubby Boardman, z zespołu Hobo Goblin. Shacklebolt był przekonany, że ten artykuł poprawi Syriuszowi nastrój, który nie był najlepszy, z powodu konieczności ciągłego przebywania w siedzibie Zakonu.

K
Kingsley0
olejne spotkanie, między Harrym a Kingsleyem miało miejsce w dzień, w którym Gwardia Dumbledore'a została zdemaskowana. Kingsley towarzyszył wtedy ówczesnemu Ministrowi Magii, Korneliuszowi Knotowi, gdy ten przybył do Hogwartu, by aresztować Dumbledore'a, za tworzenie w Hogwarcie prywatnej armii przeciw Ministerstwu. Shacklebolt wziął także udział w bitwie w Departamencie Tajemnic. Walczył z Bellatriks Lestrange i został pokonany, co umożliwiło jej dotarcie do Holu Głównego, gdzie spotkała wkraczającego do Ministerstwa Voldemorta.

1996 − 1997Edytuj

Gdy w 1996 roku na nowego Ministra Magii wybrano Scrimgeour'a, Kingsley został oddelegowany do ochrony Premiera Wielkiej Brytanii. Premier był zadowolony z pracy Kingsleya, gdyż pracował skutecznie i szybko. Przestało mu się to jednak podobać, gdy dowiedział się, że Kingsley jest czarodziejem i został podstawiony przez Ministerstwo Magii, bez jego wiedzy. Dursleyowie często widzieli Shacklebolt'a w telewizji, w otoczeniu premiera, co miało okazać się ważne, na początku siódmego tomu. Z treści utworu dowiadujemy się, że Kingsley odwiedził Dursleyów kilka dni przed rozpoczęciem się akcji książki i wytłumaczył Dursleyom, dlaczego powinni udać się do przygotowanej dla nich przez Zakon Feniksa kryjówki. Gdyby nie to, że widywali go w telewizji, nie zgodzili by się na to i groziło by im śmiertlene niebezpieczeństwo, ze strony śmierciożerców i Lorda Voldemorta.

1997 − 1998Edytuj

EwakuacjaEdytuj

Deandh
Kingsley podczas Bitwy o Hogwart

Podczas ewakuacji Harry'ego z Privet Drive do Nory, Kingsley leciał na Testralu z Hermioną, która (podobnie jak sześć innych osób) wypiła wcześniej eliksir wielosokowy, z włosem Harry'ego. Lecieli oni do domu Kingsley'a. W czasie tej operacji, wszyscy zostali zaatakowani przez Śmierciożerców, którymi dowodził sam Lord Voldemort. Jedynie trzy, spośród siedmiu grup, trafiły do Nory bez szwanku i we właściwym czasie: Kingsley i Hermiona, Bill i Fleur, oraz Fred i jego ojciec Artur.

Ślub Fleur i BillaEdytuj

Kingsley dał o sobie znać podczas wesela, z okazji ślubu Billa i Fleur. Wysłał do Nory swojego Patronusa - rysia - z ostrzeżeniem, że Rufus Scrimgeour nie żyje, a do Nory wyruszyli Śmierciożercy, by sprawdzić, czy na weselu nie ma Harry'ego Pottera.

PotterwartaEdytuj

W dalszej części książki, Kingsley był jednym z redaktorów, prowadzących stację radiową Potterwarta, pod pseudonimem Król (ang. Royal - serio? chyba King jako, nawiązanie do imienia).

Druga Bitwa o HogwartEdytuj

Podczas Drugiej Bitwy o Hogwart, Kingsley pomagał bronić zamek, przed atakiem Śmierciożerców. W pewnym momencie wraz z McGonagall walczył z samym Voldemortem. Ostatecznie Kingsley przeżył bitwę.

Późniejsze życieEdytuj

Po śmierci Voldemorta Kingsley został wybrany tymczasowym Ministrem Magii, a jakiś czas później oficjalnie objął to stanowisko.

WyglądEdytuj

Kingsley Shacklebolt był wysokim i łysym czarnoskórym czarodziejem. Mówił powolnym, głębokim głosem. Jego znakiem rozpoznawczym był złoty kolczyk w uchu w kształcie obręczy.

CharakterEdytuj

1272469932 001
Kingsley był spokojnym i opanowanym człowiekiem o głębokim, uspokajającym głosie i rozkazującą posturą. W przeciwieństwie do wielu czarodziejów, Shacklebolt umiał wcielić się w mugola, odpowiednio dobierając ich odzież. Pomogło mu to w pilnowaniu mugolskiego premiera w 1996 roku.

Zważając na to, iż został aurorem, członkiem Zakonu Feniksa oraz w późniejszym czasie Ministrem Magii, musiał być bardzo mądry i odpowiedzialny. Ludzie darzyli go zaufaniem.

Kingsley był gotów zaufać przyjaciołom. Świadczy o tym między innymi to, że umieścił Harry'ego Pottera w Ministerstwie Magii na pozycji aurora, gdy ten miał siedemnaście lat. Zaufał Fredowi i George'owi Weasleyom i kazał im pilnować tajnych wejść do Hogwartu.

Nie bał się wypowiadać prawdziwego imienia Voldemorta.

RelacjeEdytuj

Członkowie Zakonu FeniksaEdytuj

Kingsley utrzymywał dobre kontakty z większością członków Zakonu Feniksa, m.in. Harrym Potterem, Hermioną Granger, rodziną Weasley, Remusem Lupinem, Albusem Dumbledore'em, Nimfadorą Tonks, Alastorem Moody'm, Elfiasem Doge'em, Sturgisem Podmorem, Dedalusem Diggle'em oraz Emmeliną Vance.

Możliwe, iż przyjaźnił się też z Syriuszem Blackiem. Kiedy Bellatriks Lestrange zabiła Blacka, Kingsley zaczął się z nią pojedynkować.

Za kulisamiEdytuj

  • Postać Kingsley'a została całkowicie pominięta w ekranizacji Księcia Półkrwi
  • Ze wszystkich dorosłych czarodziejów, którzy walczyli podczas bitwy w Departamencie Tajemnic Kingsley był jedynym, który przeżył wojnę.

Poprzednik
Pius Thicknesse
Minister Magii
czerwiec 1998 - ?
Następca
nieznany

Przypisy

  1. Jego nazwisko pojawiło się na Skorowidzu Czystości Krwi

Więcej od Wikii

Losowa wiki