FANDOM

Matka Dumbledore'a była okropną kobietą. Po prostu przerażającą! Urodziła się w mugolskiej rodzinie... chociaż słyszałam, że się do tego nie przyznawała...
Muriel[źródło]

Kendra Dumbledore (ur. 1851 r., zm. 1899 r.) — mugolaczka; żona Perciwala Dumbledore'a, matka Albusa, Aberfortha oraz Ariany Dumbledorów.

Biografia Edytuj

Kendra urodziła się w 1851 roku w mugolskiej rodzinie. W wieku jedenastu lat rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo, do którego domu została przydzielona, ale z powodu jej statusu krwi, można wykluczyć Slytherin. Wkrótce po zakończeniu magicznej edukacji, Kendra wyszła za mąż za czarodzieja Perciwala Dumbledore'a oraz urodziła mu troje dzieci - dwóch synów: Albusa i Aberfortha oraz córkę Arianę.

Po ataku mugolskich chłopców na córkę i areszcie męża, Kendra musiała opuścić dotychczasowe miejsce zamieszkania. Przeprowadziła się razem z dziećmi do Doliny Godryka. Arianę przetrzymywała w piwnicy, myśląc, że nieodpowiedzialność córki w kwestii czarów stanowiła zagrożenie dla tajemnicy świata magicznego (w Dolinie Godryka mieszkali zarówno czarodzieje, jak i mugole). Jak się później okazało, w pewnym sensie Kendra Dumbledore miała rację. Czternastoletnia Ariana nie zdołała zapanować nad magią i spowodowała wybuch, w których jej czterdziestoośmioletnia matka zginęła. Po jej śmierci głową rodziny został najstarszy syn - Albus, choć siostrą opiekował się Aberforth.

Wygląd Edytuj

Kendra Dumbledore miała czarne włosy, ciemne oczy, wydatne kości policzkowe i prosty nos, czym (według Harry'ego Pottera) przypominała Indiankę. Była bardzo dostojną kobietą.

Ciekawostka Edytuj

  • Relacja Kendry Dumbledore z córką Arianą stanowiła podmiot wielu plotek. Cioteczna babka Ronalda Weasleya uważała, że Ariana była charłaczką, a Kendra, wstydząc się córki, udawała, że jest ona chora.

Występowanie Edytuj