FANDOM

Herbaciarnia u pani Puddifoot (ang. Madam Puddifoot's Tea Shop) — herbaciarnia znajdująca się w wiosce Hogsmeade.

Herbaciarnia Madame Puddifoot była małą kawiarnią na uboczu, gdzie przeważnie przesiadywali zakochani (zwłaszcza uczniowie Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie podczas regularnych wycieczek do Hogsmeade organizowanych przez szkołę). Herbaciarnia Madame Puddifoot była także miejscem pierwszej (i ostatniej) randki Harry'ego Pottera i Cho Chang. Po nieudanym wydarzeniu Harry nazywał miejsce „głupią herbaciarnią”.

Historia Edytuj

Przed 1982 rokiem Edytuj

W tej herbaciarni, pomiędzy 1956 a 1982 rokiem, Elphinstone Urquart po raz pierwszy oświadczył się Minerwie McGonagall. Była ona bardzo zaskoczona i zakłopotana tym wydarzeniem, a ponieważ wciąż kochała Dougala McGregora, odrzuciła propozycję Elphistone'a[2].

1995 rok Edytuj

W 1995 roku Cedrik Diggory i Cho Chang byli w tym lokalu na randce.

1996 rok Edytuj

Harry Potter: "Nie rozmawiajmy teraz o Cedricu... porozmawiajmy o czymś innym."
Cho Chang: "Myślałam, myślałam, że ty r-r-rozumiesz! Muszę o tym porozmawiać! Na pewno też chcesz o tym porozmawiać! To znaczy widziałeś jak to się stało, prawda?"
Harry Potter: "Cóż rozmawiałem o tym z Ronem i Hermioną, ale..."
Cho Chang: "Och, porozmawiasz z Hermioną Granger! A nie będziesz rozmawiać ze mną! B-być może najlepiej byłoby gdybyśmy po prostu... po prostu zapłacili a ty poszedłbyś spotkać się z Hermioną, jeśli oczywiście chcesz!"
— Harry i Cho kłócący się w herbaciarni
1221

Harry z Cho Chang w herbaciarni

W Walentynki w 1996 roku, Harry Potter i Cho Chang pili tutaj kawę. Niedaleko nich siedzieli Roger Davies i jego dziewczyna, zajęte były też wszystkie pozostałe stoliki w herbaciarni. Randka Harry'ego i Cho okazała się jednak nieudana. Harry poczuł się bardzo nieswojo, gdy tylko spojrzał na wnętrze kawiarni, ponieważ dekoracje przypominały mu biuro Dolores Umbridge. Rozmowa między nim, a Cho nie kleiła się, jedynym tematem, jaki poruszyli było krótkotrwałe obgadywanie Umbridge. Dodatkowo, kiedy Harry wspomniał o tym, że umówił się z Hermioną Granger, Cho poczuła się urażona. Sytuacja jeszcze się pogorszyła, gdy Cho zaczęła mówić o Cedricu, co doprowadziło ją do płaczu. Kiedy tylko Harry ponownie wspomniał o Hermionie stała się zazdrosna i gwałtownie opuściła herbaciarnię, co zwróciło na nich uwagę wszystkich zgromadzonych w lokalu. Harry błyskawicznie zapłacił za kawę a następnie próbował ją dogonić, ale ona zniknęła już z ulicy. Doświadczenie w tym miejscu wywarło na Harrym negatywne wrażenie.

1997 rok Edytuj

Podczas zajęć praktycznych z teleportacji w 1997 roku, Ron Weasley miał się aportować przed herbaciarnią, jednak nie udało mu się pojawić w wybranym miejscu.

Wygląd Edytuj

Puddi

Herbaciarnia u pani Puddifoot w LEGO Harry Potter: Lata 5−7

Herbaciarnia była dość ciasnym pomieszczeniem, w którym umieszczone zostały niewielkie, okrągłe stoliki, przy których siadali goście. Lokal był przystrojony kokardkami i falbankami, a sufit pokrywało malowidło. W Walentynki 1996 roku dodatkową dekoracją były złote aniołki, które unosiły się w powietrzu i od czasu do czasu obsypywały gości różowym konfetti.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Najpóźniej w tym roku Elphinstone Urquart po raz pierwszy oświadczył się Minerwie McGonagall. Wydarzenie to miało miejsce właśnie w tej herbaciarni.
  2. https://www.pottermore.com/writing-by-jk-rowling/professor-mcgonagall

Hogsmeade

Założyciel Hengist z Woodcroft
Sklepy Artykuły piśmiennicze ScribbulusaBaby WitchCzarodziejskie nakrycia głowy McHavelockaDerwisz i BangesDogweed i DeathcapEliksiry J. PippinaHerbaciarnia u pani PuddifootKawiarnia Browarów i GulaszyKociołki CeridwenMcBloom & McMuckMiodowe KrólestwoPedrus PridgeonPod Świńskim ŁbemPotrzeby sportowe SpintwitchesPub pod Trzema MiotłamiRosa Lee TeabagSklep Muzyczny Dominica MaestroSklep odzieżowy GladragaSklep OllivanderówSklep z piórami ScrivenshaftaSklep ZonkaTomes and ScrollsThe Magic Neep
Inne lokalizacje Stacja HogsmeadePoczta HogsmeadeSalon fryzjerskiMerge PublicationsBiuro 323Wrzeszcząca ChataArtykuły sanitarne Vladimira PlotaCzarodziejska Rozgłośnia Radiowa