FANDOM

Jeśli ten film okaże się moim jedynym, myślę, że i tak fajnie będzie być znanym jako pierwsza miłość Harry'ego Potttera.
— Katie o graniu Cho Chang

Katie Liu Leung (ur. 8 sierpnia 1987 roku w Szkocji) — szkocka aktorka chińskiego pochodzenia, która w Harrym Potterze wcieliła się w rolę Cho Chang

Biografia Edytuj

Katie Leung urodziła się 8 sierpnia 1987 roku w Szkocji jako córka właściciela ekskluzywnej chińskiej restauracji, Petera Leunga i jego żony Kar Wai Li (obecnie rozwiedzeni). Katie mieszka razem z ojcem i dwójką rodzeństwa w wartym 400 tysięcy dolarów domu w Glasgow. Obecnie studiuje na Glasgow Caledional University.

Na casting do Harry'ego Pottera Karie poszła za namową ojca. Na trwające pięć minut przesłuchanie, czekała ponad cztery godziny. Jak sama powiedziała, wolałaby ten czas przeznaczyć na zakupy. Dodatkowo jej zapał osłabił widok trzech tysięcy dziewcząt, które ubiegały się o tę samą rolę.

Ku zaskoczeniu Katie, dwa tygodnie później producenci filmu skontaktowali się z nią w sprawie roli.

008

Filmografia Edytuj

011

Filmy Edytuj

Seriale Edytuj

  • 2014: One Child (jako Mei)
  • 2013: Run (Ying)
  • 2008: Poirot (jako Hsui Tai)

Ciekawostki Edytuj

  • Katie potrafi grać na pianinie i na gitarze.
  • Potrafi mówić w dialekcie kantońskim i trochę w mandaryńskim.
  • Ojciec Katie utrzymuje, że jego córka nie przygotowywała się do castingu.
  • Ulubionym aktorem Katie jest Joaquin Phoenix znany z gry chociażby z Płonącej pułapki czy Mistrza.
  • W 2005 roku Katie skończyła prywatne liceum w Hamilton. Pisała egzaminy końcowe z pięciu przedmiotów: języka angielskiego, matematyki, biologii, chemii i sztuki.
  • Katie mieszka z ojcem i dwoma braćmi Jonathanem i Darrenem oraz młodszą siostrą Violet w Szkocji, podczas gdy jej druga siostra Nichole mieszka na stałe w Hong Kongu.