Wikia

Harry Potter Wiki

Katie Bell

Komentarze0
3707stron na
tej wiki
Katie Bell
K,Bell
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1979
Tytuł(y) ścigająca
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów brązowe
Pozostałe informacje
Przynależność Gryffindor

Gwardia Dumbledore'a

Aktorka Emily Dale
Georgina Leonidas (1 i 2)

Katherine "Katie" Bell (ur. 1978 lub 1979 r.) — czarownica; uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 1990-1997. Przyjaźniła się z Angeliną Johnson i Alicją Spinnet, z którymi zżyła się prawdopodobnie ze względu na to, że grały razem w gryfońskiej drużynie quidditcha. Na ostatnim roku nauki Katie została poważnie zraniona przez podłożony jej naszyjnik z opali. Ostatecznie przeżyła (po pobycie w Szpitalu Św. Munga) i walczyła w Bitwie o Hogwart.

BiografiaEdytuj

Katie w serii nie odgrywa zbyt wielkiej roli. Widzimy ją głównie podczas meczów Quidditcha i balang po zwycięstwie Gryfonów w pokoju wspólnym. Katie jest znakomitą ścigającą, mającą wspaniałą sprawność fizyczną, która bardzo lubi Harry'ego. W V tomie wstępuje do Gwardii Dumbledore'a, gdzie uczy się bronić przed Voldemortem. Uczęszczała do Hogwartu w latach 1990-1997.

1991 - 1992Edytuj

W 1990 roku Katie zaczyna edukację w Hogwarcie. Zostaje tam przydzielona do Gryffindoru. W Kamieniu Filozoficznym Harry Potter widzi ją po raz pierwszy, gdy Katie przybywa do Hogwartu na swój drugi rok nauki.

1992 - 1993Edytuj

Rozpoczyna swój trzeci rok nauki. Jest z koleżankami obecna w klubie pojedynków podczas walki Dracona Malfoya i Harry'ego Pottera.

1993 - 1994Edytuj

Rozpoczyna swój czwarty rok nauki. Na meczu quidditcha gra przeciwko Hufflepufowi.

1994 - 1995Edytuj

Rozpoczyna swój piąty rok nauki. Podczas Turnieju Trójmagicznego kibicuje Harry'emu Potterowi.

1995 - 1996Edytuj

Rozpoczyna swój szósty rok nauki. Przez to że Lord Voldemort powrócił, dołączyła do Gwardii Dumbledore'a prowadzonej przez Harry'ego.

1996 - 1997Edytuj

Leanne z katie bell
Katie w Hogsmeade

Rozpoczyna swój siódmy i ostatni rok nauki. Gdy wybiera się do Hogsmeade, zostaje na nią rzucona klątwa poprzez naszyjnik. Ratuje ją Severus Snape. W tym samym roku Katie kończy szkołę. 

W szóstym tomie (Harry Potter i Książę Półkrwi), podczas wypadu do Hogsmeade,Draco Malfoy (za pośrednictwem Madame Rosmerty) daje jej zaklęty naszyjnik, który Harry widział kiedyś u Borgina i Burkesa, z napisem, że na naszyjniku ciąży klątwa, a dotychczasowymi ofiarami było dziewiętnastu mugoli. Po dotknięciu naszyjnika Katie wznosi się w powietrze krzycząc przeraźliwie, a po chwili opada i zaczyna się trząść. Harry będąc świadkiem wypadku, biegnie po pomoc i spotyka Rubeusa Hagrida, który niesie ją do zamku. Katie przeżyła tylko dzięki szybkiej pomocy Snape'a.

1997 - 1998Edytuj

Poinformowana przez innych członków GD przybyła do Hogwartu aby pomóc w walce podczas II Bitwy o Hogwart. Walczyła po stronie uczniów i próbowała uchronić szkołę. Uchodzi z niej cało. 

Wygląd i charakterEdytuj

Katie

Katie Bell była wysoką dziewczyną o ciemnych włosach i brązowych oczach; była bardzo sprawna fizycznie. Lubiła żartować i plotkować z członkami drużyny oraz swoimi przyjaciółkami.

Etymologia Edytuj

  • Katie - pochodzące z języka greckiego imię oznaczające czystość.
  • Nazwisko Bell oznacza - z języka angielskiego - dzwon.

Więcej od Wikii

Losowa wiki