FANDOM

Karkusolbrzym, wcześniejszy dowódca (gurg) jedynego znanego, żywego plemienia olbrzymów. Rubeus Hagrid wraz z Madame Olimpią Maxime poznali podczas wyprawy w góry w 1995 roku na rozkaz Albusa Dumbledore'a. To od nich dostał Gałązkę Wiecznego Ognia. Karkus był pokojowo nastawiony. Został zabity przez Golgomata, który urwał mu głowę.

Historia Edytuj

Karkus był olbrzymem. Nie wiadomo kiedy został gurgiem, czyli wodzem plemienia olbrzymów. Zyskał tą pozycję zabijając poprzedniego gurga. W 1995 roku do jego jaskini przybyli Rubeus Hagrid i Olimpia Maxime, z misją zleconą im przez Albusa Dumbledore'a. Mieli namówić plemię Karkusa, żeby przyłączyło się do Dumbledore'a w walce z Voldemortem. Karkus był nastawiony pokojowo, jednak ostatecznie udobruchały go dary wręczone przez Hagrida i Madame Maxime od Dumbledore'a, czyli hełm bojowy goblińskiej roboty i Gałązka Ognia Gubraitchian. W następnym dniach wiele się wydarzyło. Kilka dni później wybuchła walka olbrzymów w wyniku, której Karkus został zamordowany. Zginął z rąk Golgomata, który oderwał mu głowę. Siłą rzeczy został jego następcą, czyli nowym gurgiem, co przysporzyło Hagridowi i Maxime wiele kłopotów, przez co nie udało im się zjednać plemienia olbrzymów.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Karkus był opisywany jako jeden z największych i najbrzydszych olbrzymów z całego plemienia. Miał około 23 stóp wysokości, czyli 701 cm.

Rodzina Edytuj

Wiadomo nam, że miał żonę, której nie kochał. Była ona jego służącą. Zazwyczaj przynosiła mu jedzenie, gdy leżał na środku jaskini i wrzeszczał na innych lub spał.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki