Fandom

Harry Potter Wiki

Kamień Filozoficzny

Przekierowano z Kamień filozoficzny

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Komuś tak młodemu, jak ty może to wydać się niewiarygodne, ale dla Nicolasa i Perenelli to coś takiego, jak położyć się do łóżka po długim, bardzo długim dniu. Ostatecznie dla należycie zorganizowanego umysłu śmierć to tylko początek nowej wielkiej przygody. A ten Kamień... cóż, to wcale nie była taka wspaniała rzecz. Sam pomyśl: tyle pieniędzy i lat życia, ile zechcesz! Dwie rzeczy, których ludzkie istoty pragną najbardziej... Tylko że ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze.
Albus Dumbledore[źródło]

Kamień Filozoficzny — twór alchemiczny pod postacią kamienia, mający bardzo potężną magiczną moc. Stworzono go na przełomie I i II połowy XIV wieku w Anglii, a twórcą był Nicolas Flamel.

Magiczna mocEdytuj

Kamień2.JPG

Kamień Filozoficzny w krypcie w Banku Grngotta

Kamień ten może zamieniać każdy metalowy przedmiot w złoto. Oprócz tego, wytwarza się z niego Eliksir Życia. Pijąc go można przedłużyć sobie życie w nieskończoność, tak jak to robił zmarły w wieku sześciuset sześćdziesięciu sześciu lat Nicolas Flamel, oraz jego żona Perenelle, która zmarła w wieku sześciuset pięćdziesięciu ośmiu lat.

HistoriaEdytuj

Przez wieki Nicolas Flamel wytwarzał sobie i swojej żonie Eliksir Życia. Kamień Filozoficzny trzymano w skrytce w Banku Gringotta.

31 lipca 1991 roku na polecenie Albusa Dumbledore'a Rubeus Hagrid odebrał z banku Kamień i schował go w Hogwarcie, tuż przed tym, jak na polecenie Voldemorta włamał się tam Kwiryniusz Quirrell.

Hpkf.jpg

Kryjówką była klapa na trzecim piętrze. Każdy nauczyciel zastawił tam swoją pułapkę: Pomona Sprout dodała Diabelskie sidła, Filius Flitwick i Rolanda Hooch zaplanowali, aby złodziej kamienia musiał dosiąść miotły i złapać pasujący klucz do następnych drzwi. Minerwa McGonagall od siebie dodała wielką szachownicę, aby przejść trzeba było wygrać partię szachów zastępując pionki. Severus Snape wykorzystał logikę i dodał zagadkę z eliksirami, a Quirrell umieścił tam trolla. Do tego Hagrid umieścił tam jeszcze Puszka, trójgłowego psa, który został strażnikiem wejścia. Uśpić można go było muzyką. Kamień, po konsultacji Albusa Dumbledore'a z Flamelem, został zniszczony w 1992 roku.

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki