Fandom

Harry Potter Wiki

Kamień Wskrzeszenia

6972strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Kamień Wskrzeszenia (ang. The Resurrection Stone) — jedno z Insygniów Śmierci; dar od Śmierci dla Kadmusa Peverella pozwalający na "wskrzeszanie" zmarłych.

HistoriaEdytuj

200px-Stone Sign svg.png

Kamień Wskrzeszenia (zielony kolor)

Kadmus Peverell wskrzesił nim swoją narzeczoną, która zmarła tuż przed ich ślubem. Po trzykrotnym obróceniu kamienia w dłoni przyzywał ją, ale nie była ona w pełni żywa – była bardziej materialna od ducha, ale mniej od żywej istoty. Kadmus nie mógł się z tym pogodzić, więc popełnił samobójstwo.

Z  „Opowieści o Trzech Braciach” wiemy, że przyzywany osobnik nie był szczęśliwy z przebywania w świecie śmiertelników i chciał jak najszybciej odejść. Kamień Wskrzeszenia został umieszczony w pierścieniu, który wszedł w posiadanie rodu Gauntów między innymi Marvola Gaunta. Przez pięćset lat zapomniano o jego mocy i pierścień stał się jedynie pamiątką rodzinną. Marvolo Gaunt dał go swojemu synowi, Morfinowi.

Młody Tom Riddle ukradł go swojemu wujowi i nieświadom jego mocy zamienił go w swojego horkruksa i ukrył w chacie Gauntów. Pierścień ten znalazł Albus Dumbledore, jednak w chwili lekkomyślności założył go, bo chciał ujrzeć znów swoją siostrę, matkę i ojca. Dzięki pomocy swojego przyjaciela Severusa Snape’a przeżył. W wyniku klątwy ciążącej na pierścieniu Dumbledore mógł stracić dłoń, a dodatkowo przez nią został mu tylko rok życia. Kamień Wskrzeszenia został pęknięty przez uderzenie w niego Mieczem Godryka Gryffindora.

Ostatnie wskrzeszenieEdytuj

Harry w spadku po swoim dyrektorze dostał złoty znicz, w którym był ukryty kamień. Ponieważ Dumbledore niszcząc pierścień Marvolo Gaunta uszkodził odrobinę Kamienia Wskrzeszenia, na znaku Insygniów Śmierci (dokładnie na pionowej linii – znaku Czarnej Różdżki) kamień był pęknięty. Harry obracając go w rękach trzy razy wezwał swoich bliskich (Remusa Lupina, Syriusza Blacka i swoich rodziców). Kamień został porzucony w Zakazanym Lesie. W gabinecie dyrektora Harry przekazał portretowi Dumbledore'a, że nie zamierza go już nigdy więcej szukać.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kamień Wskrzeszenia

Więcej w Fandom

Losowa wiki