Wikia

Harry Potter Wiki

Kamień Wskrzeszenia

5019stron na
tej wiki
Komentarze4
Kamień Wskrzeszenia
HGauntsl
Powstanie
Data wytworzenia XIII wiek.
Dysponenci
Wytwórca Śmierć
Właściciele Kadmus Peverell

Marvolo Gaunt
Morfin Gaunt
Tom Marvolo Riddle
Albus Dumbledore
Harry Potter

Zastosowanie
Funkcje Przywoływanie zmarłych.

Kamień Wskrzeszenia (ang. The Resurrection Stone) — jedno z Insygniów Śmierci; dar od Śmierci dla Kadmusa Peverella pozwalający na wskrzeszanie zmarłych.

HistoriaEdytuj

200px-Stone Sign svg

Kamień Wskrzeszenia (zielony kolor)

Kadmus Peverell wskrzesił nim swoją narzeczoną, która zmarła tuż przed ich ślubem. Po trzykrotnym obróceniu kamienia w dłoni przyzywał ją, ale nie była ona w pełni żywa – była bardziej materialna od ducha, ale mniej od żywej istoty. Kadmus nie mógł się z tym pogodzić, więc popełnił samobójstwo.

Z  „Opowieści o Trzech Braciach” wiemy, że przyzywany osobnik nie był szczęśliwy z przebywania w świecie śmiertelników i chciał jak najszybciej odejść. Kamień Wskrzeszenia został umieszczony w pierścieniu, który wszedł w posiadanie rodu Gauntów między innymi Marvola Gaunta. Przez pięćset lat zapomniano o jego mocy i pierścień stał się jedynie pamiątką rodzinną. Marvolo Gaunt dał go swojemu synowi, Morfinowi.

Młody Tom Riddle ukradł go swojemu wujowi i nieświadom jego mocy zamienił go w swojego horkruksa i ukrył w chacie Gauntów. Pierścień ten znalazł Albus Dumbledore, jednak w chwili lekkomyślności założył go, bo chciał ujrzeć znów swoją siostrę, matkę i ojca. Dzięki pomocy swojego przyjaciela Severusa Snape’a przeżył. W wyniku klątwy ciążącej na pierścieniu Dumbledore mógł stracić dłoń, a dodatkowo przez nią został mu tylko rok życia. Kamień Wskrzeszenia został pęknięty przez uderzenie w niego Mieczem Godryka Gryffindora.

Ostatnie wskrzeszenieEdytuj

Harry w spadku po swoim dyrektorze dostał złoty znicz, w którym był ukryty kamień. Ponieważ Dumbledore niszcząc pierścień Marvolo Gaunta uszkodził odrobinę Kamienia Wskrzeszenia, na znaku Insygniów Śmierci (dokładnie na pionowej linii – znaku Czarnej Różdżki) kamień był pęknięty. Harry obracając go w rękach trzy razy wezwał swoich bliskich (Remusa Lupina, Syriusza Blacka i swoich rodziców). Kamień został porzucony w Zakazanym Lesie. W gabinecie dyrektora Harry przekazał portretowi Dumbledore'a, że nie zamierza go już nigdy więcej szukać.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kamień Wskrzeszenia

  • Co byście zrobili

    15 wiadomości
    • I MOJEGO PSA LUNE I 2 KOTY I ŚWINKE MORSKĄ JEŚI ZDECHNĄ
    • Ja, normalnie to bym go wyrzucił, ale jeśli naprawdę wskrzeszałby, wskrzesiłbym Syriusza Blacka III. :D

Więcej od Wikii

Losowa wiki