FANDOM

Kafel

Kafel

Kafel (ang. Quaffle) — jedna z czterech piłek używanych podczas gry w quidditcha.

W jednej drużynie jest trzech ścigających, którzy podają sobie kafla i starają się nim trafić do jednej z trzech pętli przeciwnika. Za każde zdobycie gola ścigający otrzymuje dla swojej drużyny dziesięć punktów. Razem z trzema pozostałymi piłkami są przechowywane w specjalnej skrzyni, w gabinecie pani Hooch – nauczycielki latania na miotle i zarazem sędziny quidditcha w Hogwarcie.

Historia Edytuj

Kafle

Z pamiętnika Gertie Keddle dowiadujemy się, że kafel od bardzo dawna robiony był ze skóry. Z początku była to niemagiczna, szyta piłka, często z uchwytem zrobionym z grubej skóry, którą trzeba było łapać i rzucać jedną ręką. Można też spotkać kafle, które mają dziury na palce. W roku 1875 odkryto zaklęcie uchwytu, dzięki niemu piłka sama przylegała do dłoni. Dzisiejszy kafel ma średnicę 12 cali, nie posiada szwów. Po meczu, podczas którego była gęsta ulewa, zimą 1711 roku, nadano piłce barwę czerwoną, co pozwalało na łatwiejsze znalezienie jej w błocie. Ścigający zaczęli narzekać na konieczność nurkowania ku ziemi, by zdobyć piłkę, której nie mogli złapać w powietrzu. Daisy Pennifold wpadła na pomysł zaczarowania kafla tak, by spadał na ziemię powoli, jakby przez wodę, co pozwalało ścigającym chwytać go w powietrzu.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki