Fandom

Harry Potter Wiki

Kadmus Peverell

6972strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Drugi w kolejności starszeństwa brat, który miał złośliwe usposobienie, postanowił jeszcze bardziej upokorzyć Śmierć i poprosił o moc wzywania umarłych spoza grobu.
Bard Beedle[źródło]

Kadmus Peverellczarodziej czystej krwi; jeden z trzech braci, o których mowa w Opowieści o trzech braciach w Baśniach Barda Beedle'a, czyli początkowych właścicieli Insygniów Śmierci. Kadmus to drugi najstarszy pod względem wieku brat, który posiadał Kamień Wskrzeszenia. Użył go, aby ożywić kobietę, którą kochał. Niestety zmarła ukochana nie powróciła jako żywa, lecz jako coś podobnego do widma. Czarodziej zabił się, by połączyć się ze swoją ukochaną. Albus Dumbledore twierdził, że prawdopodobnie Kadmus sam stworzył kamień. Po śmierci został pochowany w Dolinie Godryka.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Niewiele wiadomo o dzieciństwie Kadmusa Peverella. Urodził się w rodzinie Peverell przed 12 lipca 1214 roku w wiosce w Dolinie Godryka, w angielskim West Country. Był młodszym bratem Antiocha i starszym Ignotusa. Był również dosyć kompetentny w sztukach magicznych. Nie wiadomo nic o uczęszczaniu do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie bądź do innej szkoły magicznej ani o przydziale do jednego z domów Hogwartu.

Późniejsze życieEdytuj

W pewnym momencie swojego życia zakochał się w kobiecie, z którą pragnął się ożenić i spędzić resztę życia. Ta jednak nieszczęśliwie zmarła, zanim do wszystkiego doszło[1].

Spotkanie ze ŚmierciąEdytuj

Tumblr m4eabyXx1j1qcd6r7o3 r1 250.gif

Według Opowieści o trzech braciach Kadmus wraz z braćmi szedł samotnie, kręta droga. Trio dotarło do rzeki zbyt szerokiej, aby przejść przez nią przy pomocy niemagicznych środków. Dlatego też wyczarował most do jej przekroczenia. Śmierć pojawiła się przed nimi, zła, że tak łatwo przeprawili się przez rzekę. Udawała jednak, że jest pod wielkim wrażeniem, i zaproponowała "nagrodę" dla każdego z braci. Kadmus, starając się dodatkowo upokorzyć Śmierć, poprosił o kamień, który miałby właściwości pozwalające na wskrzeszanie zmarłych, a spowodowane to było tęsknotą za ukochaną[1].

Alternatywna i bardziej logiczna wersja tej historii brzmi, że Kadmus był po prostu wykwalifikowanym czarodziejem, który sam stworzył Kamień Wskrzeszenia[1].

Korzystanie z kamienia i śmierćEdytuj

Tumblr m87k8sw1Ku1qili3vo1 250.gif

Po tym, jak kamień został stworzony, Kadmus wrócił do domu i użył go, by wskrzesić swoją zmarłą partnerkę. Jednak okazało się, że nie ożyła; pojawiła się smutna i zimna, nie mogąc być naprawdę w świecie żywych. Czuł, jakby coś ich wciąż rozdzielało. Po wielu przeżytych latach, oszalały z tęsknoty, popełnił samobójstwo, by naprawdę połączyć się z utraconą miłością[1].

Dalsze losyEdytuj

Po jego śmierci został pochowany na cmentarzu przy kościele parafialnym w Dolinie Godryka, wraz z braćmi – Antiochem i Ignotusem[2]. Kamień Wskrzeszenia został umieszczony w pierścieniu, który przekazywany był poprzez rodzinę Gaunt. Ostatecznie został przekształcony w horkruksa Toma Riddle'a, dalekiego potomka Kadmusa[3].

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Cadmus Stone.jpg

Według Barda Beedle, Kadmus był bardzo arogancki i złośliwy, ponieważ zapragnął "upokorzyć Śmierć". Podczas gdy Śmierć zaoferowała mu prezent, jako nagrodę, ten wybrał obiekt, który pozwoliłby mu przywrócić do życia zmarłą ukochaną. Był również bardzo wierny i oddany swojej narzeczonej, nawet po jej śmierci. Próbował użyć Kamienia Wskrzeszenia, aby sprowadzić ją z powrotem do życia. W końcu, po nie udanych próbach, popełnił samobójstwo, by być z nią na zawsze. Pomimo jego arogancji i dumy, Kadmus nie był oczywiście człowiekiem złym. Fakt, że bardzo kochał swoją zmarłą narzeczoną, jest dowodem na to, że miał dobre serce.

Insygnia ŚmierciEdytuj

Więc to prawda? To wszystko prawda? Bracia Peverellowie...
Harry Potter[źródło]
...byli tymi trzema braćmi z bajki (...) Och, tak sądzę, że to oni. A czy spotkali Śmierć na tej opuszczonej drodze... Myślę raczej, że bracia Peverellowie byli po prostu bardzo utalentowanymi, groźnymi czarodziejami, którym udało się stworzyć trzy przedmioty obdarzone potężną magiczną mocą. Opowieść o tym, że były to Insygnia samej Śmierci, wygląda mi raczej na jedną z legend, które zwykle towarzyszą tak niezwykłym przedmiotom.
Albus Dumbledore[źródło]

Opowieść o trzech braciachEdytuj

Było raz trzech braci, którzy wędrowali opustoszałą, krętą drogą o zmierzchu.

Doszli w końcu do rzeki zbyt głębokiej, by przez nią przejść i zbyt groźnej, by przez nią przepłynąć. Bracia znali się jednak na czarach, więc po prostu machnęli różdżkami i wyczarowali most nad zdradziecką tonią. Byli już w połowie mostu, gdy drogę zagrodziła im zakapturzona postać.

I Śmierć przemówiła do nich. Była zła, że tym trzem nowym ofiarom udało się ją przechytrzyć, bo zwykle wędrowcy tonęli w rzece. Nie dała jednak za wygraną. Postanowiła udawać, że podziwia czarodziejskie uzdolnienia trzech braci i oznajmiła im, że każdemu należy się nagroda za przechytrzenie Śmierci.

I tak najstarszy brat, który miał wojownicze usposobienie, poprosił o różdżkę, której magiczna moc przewyższałaby moc każdej z istniejących różdżek, za pomocą której zwyciężyłby w każdym pojedynku – różdżkę godną czarodzieja, który pokonał Śmierć! I Śmierć podeszła do najstarszego drzewa rosnącego nad brzegiem rzeki, wycięła z jego gałęzi różdżkę i dała najstarszemu bratu, mówiąc: „To różdżka z czarnego bzu, zwana Czarną Różdżką. Mając ją w ręku, zwyciężysz każdego”.

Drugi w kolejności starszeństwa brat, który miał złośliwe usposobienie, postanowił jeszcze bardziej upokorzyć Śmierć i poprosił o moc wzywania umarłych spoza grobu. I Śmierć podniosła gładki kamień z brzegu rzeki, dała mu go i powiedziała, że ów kamień ma moc ściągnięcia umarłego zza grobu.

Potem Śmierć zapytała najmłodszego brata, co by chciał od niej dostać. A był on z nich trzech najskromniejszy, a także najmądrzejszy, więc nie ufał Śmierci. Poprosił o coś, co pozwoliłoby mu odejść z tego miejsca, nie będąc ściganym przez Śmierć. I Śmierć, bardzo niechętnie, wręczyła mu swoją Pelerynę-Niewidkę.

Wówczas Śmierć odstąpiła na bok i pozwoliła trzem braciom przejść przez rzekę i powędrować dalej, co też uczynili, rozprawiając o przygodzie, która im się przytrafiła, i podziwiając dary Śmierci. I zdarzyło się, że trzej bracia się rozstali, każdy poszedł własną drogą. Pierwszy brat wędrował przez tydzień lub dwa, aż doszedł do pewnej dalekiej wioski i odszukał czarodzieja, z którym się kiedyś pokłócił. Mając Czarną Różdżkę w ręku, nie mógł przegrać w pojedynku, który nastąpił. Zostawił ciało martwego przeciwnika na podłodze, a sam udał się do gospody, gdzie przechwalał się głośno mocą swojej różdżki, którą wydarł samej Śmierci i dzięki której stał się niezwyciężony.

Tej samej nocy do najstarszego brata, który leżał w łóżku odurzony winem, podkradł się inny czarodziej. Zabrał mu różdżkę i na wszelki wypadek poderżnął mu gardło. I tak Śmierć zabrała Pierwszego brata.

Tymczasem drugi brat powędrował do własnego domu, w którym mieszał samotnie. Zamknął się w izbie, wyjął Kamień, który miał moc ściągania zmarłych zza grobu i obrócił go trzykrotnie w dłoni. Ku jego zdumieniu i radości, natychmiast pojawiła się przed nim postać dziewczyny, z którą kiedyś miał nadzieję się ożenić, zanim spotkała ją przedwczesna śmierć. Była jednak smutna i zimna, oddzielona od niego jakby woalem. Choć wróciła zza grobu, nie należała prawdziwie do świata śmiertelników i bardzo cierpiała. W końcu ów drugi brat, doprowadzony do szaleństwa beznadziejną tęsknotą, zabił się, by naprawdę się z nią połączyć. I tak Śmierć zabrała drugiego brata.

Choć Śmierć szukała trzeciego brata przez wiele lat, nigdzie nie mogła go znaleźć. Dopiero kiedy był w bardzo podeszłym wieku, zdjął z siebie Pelerynę-Niewidkę i dał ją swojemu synowi. A wówczas pozdrowił Śmierć jak starego przyjaciela i poszedł za nią z ochotą, i razem, jako równi sobie, odeszli z tego świata.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

Marvolo Gaunt's Ring.jpg
  • Transmutacja: Kadmus, wraz z braćmi, potrafił stworzyć most, a jest to bez wątpienia bardzo trudny i złożony odłam magii.
  • Magiczny wytwórca (najprawdopodobniej): Legenda głosi, że Śmierć była twórcą oraz pierwszą właścicielką kamienia wskrzeszenia, jednak niektórzy ludzie, jak Albus Dumbledore spekulują, że Kadmus własnoręcznie stworzył kamień.

CiekawostkaEdytuj

  • Kamień Wskrzeszenia i Czarna Różdżka nigdy już nie zostały wykorzystane ponownie po 1998 roku, zaś peleryna do dziś pozostaje jedynym Insygnium, nadal wykorzystywanym przez potomków Ignotusa do własnego użytku.

WstępowanieEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Przypisy

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows.png

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco Malfoy (prawowity właściciel)Lord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames PotterAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Więcej w Fandom

Losowa wiki