FANDOM

...A jeśli chodzi o mnie, to już byłem zapisany do Eton, ale okropnie się cieszę, że jednak trafiłem tutaj. Oczywiście, moja matka była trochę zawiedziona, ale podsunąłem jej książki Lockharta i chyba zaczęła rozumieć, ile można mieć korzyści z posiadania w rodzinie dobrze wyszkolonego czarodzieja...
— Justyn Finch-Fletchley o sobie w czasie rozmowy z Harrym, Ronem i Hermioną
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Sensualna

Justyn Finch–Fletchley (ur. 1979 lub 1980 r.) — czarodziej pochodzący z rodziny mugoli; puchon poznany w tomie drugim podczas pierwszej lekcji zielarstwa.

Podczas klubu pojedynków, kiedy Harry mową wężów powstrzymał węża przed rzuceniem się na Justyna, ten się przestraszył, że Harry jest dziedzicem Slytherina. Spetryfikowany przez bazyliszka (zobaczył go przez Prawie Bezgłowego Nicka, więc przeżył).

W późniejszych tomach przyjaźnił się z Harrym, zaś w tomie piątym należał do GD. Jego najbliżsi przyjaciele to Hanna Abbott i Ernie Macmillan. W książce wspomina się także o tym, że przyjaźnił się z Potterem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Justyn urodził się między 1 września 1979, a 31 sierpnia 1980 roku rodzinie mugoli o dosyć wysokim statusie materialnym. Przez długi czas, zarówno on jak i jego rodzina nie byli świadomi o istnieniu posiadanych przez chłopaka magicznych mocy, przez co miał rozpocząć naukę w elitarnej mugolskiej szkole z internatem - Eton. Plany te, przerwał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, jaki otrzymał w wieku lat 11.

Lata szkolne (1991-1997) Edytuj

Pierwszy rok (1991-1992) Edytuj

W 1991 roku otrzymał list z Hogwartu i jednocześnie 1 września tego samego roku, rozpoczął swoją magiczną edukację. W czasie ceremonii przydziału został przydzielony do Hufflepuffu.

Drugi rok (1992-1993) Edytuj

W czasie pierwszej lekcji zielarstwa na drugim roku Puchon poznał Harry'ego Pottera i jego przyjaciół Rona i Hermionę z którymi wdał się w krótką i luźną pogawędkę. W czasie rozmowy wspomniał o Lockharcie, którego jak z resztą większość uczniów uważał za kogoś wielkiego i godnego podziwu. Wspomniał również, że wysłał swojej matce jego książki, aby pokazać, że naprawdę warto się uczyć i zostać czarodziejem.

Ich rozmowa zakończyła się, ponieważ wszyscy uczniowie musieli założyć ochraniacze na uszy w celu ochrony przed dźwiękami wydawanymi przez mandragory. Puchon był również obecny w czasie lekcji obrony przed czarną magią, kiedy Lockhart wypuścił w klasie chochliki korwalijskie i nie potrafił nad nimi zapanować. Uczeń początkowo próbował zapanować nad stworzeniami, jednakże szybko odpuścił i wyszedł wraz z resztą klasy.

Harry Potter i Justyn spotkali się ponownie na korytarzu szkolnym kilka dni po spetryfikowaniu Pani Norris w czasie Halloween. Harry chciał przywitać się z Puchonem, jednakże ten na jego widok uciekł w popłochu. Później Harry dowiedział się, że Justyn uwierzył w plotkę głoszoną przez Argusa Filcha jakoby to młody Gryfon był dziedzicem Slytherina i osobą odpowiedzialną za ataki.

Trzeci rok (1993-1994) Edytuj

Czwarty rok (1994-1995) Edytuj

Piąty rok (1995-1996) Edytuj

Edytuj

Pogorszenie relacji Edytuj

Po przyjaźni w trzeciej klasie, w czwartej nastąpiło ponowne ochłodzenie relacji. Po wybraniu Harry'ego na czwartego zawodnika Turnieju Trójmagicznego, wszyscy puchoni, w tym Justyn, uważali, że Harry chce odebrać chwałę Cedrikowi Diggory'emu z Huffelpuffu, który był trzecim zawodnikiem Turnieju.

Piąty rok nauki Edytuj

Fincz

Justyn na Pottermore

5 października 1995 odbyła się pierwsza w tym roku wycieczka do Hogsmeade. W tym czasie odbyło się spotkanie inauguracyjne Gwardii Dumbledore'a. Zjawił się na nim również Justyn wraz z Hanną Abbot, Erniem Macmillanem i Susan Bones. Justyn chodził później regularnie na spotkania GD i aktywnie w nich uczestniczył. Pod koniec roku, gdy Malfoy, Crabbe i Goyle zaczęli z Harrym w pociągu do Londynu, wyżej wymienione osoby rzuciły na bandę Malfoya wiele zaklęć, przez co Ślizgoni zostali zamienieni w ślimaki.

Dalsze losy Edytuj

Nie wiadomo wiele o dalszych losach Justyna. Prawdopodobnie ukrywał się podczas działań komisji rejestracji mugolaków i aktywności Voldemorta. Po śmierci Dumbledore'a jednak walczył w bitwie o Hogwart, którą przeżył.

Występowanie Edytuj

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert

Więcej z Fandomu

Losowa wiki