FANDOM

Justyn Finch–Fletchley (ur. 1980 r.) — czarodziej pochodzący z rodziny mugoli; puchon poznany w tomie drugim podczas pierwszej lekcji zielarstwa, gdzie mówi Harry'emu Potterowi, Ronaldowi Weasleyowi oraz Hermionie Granger o tym, że pochodzi z mugolskiej rodziny i miał iść do Eton (można przez to wywnioskować, że jego sytuacja materialna była bardzo dobra), ale udało mu się przekonać matkę na Hogwart.

Podczas klubu pojedynków, kiedy Harry mową wężów powstrzymał węża przed rzuceniem się na Justyna, ten się przestraszył, że Harry jest dziedzicem Slytherina. Spetryfikowany przez bazyliszka (zobaczył go przez Prawie Bezgłowego Nicka, więc przeżył).

W późniejszych tomach przyjaźnił się z Harrym, zaś w tomie piątym należał do GD. Jego najbliżsi przyjaciele to Hanna Abbott i Ernie Macmillan. W książce wspomina się także o tym, że przyjaźnił się z Potterem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Justyn urodził się ok. 1980 roku. Przez długi czas on sam i rodzina nie byli świadomi o istnieniu posiadanych przez Justina magicznych mocy. Tak więc Justyn miał niebawem rozpocząć naukę w angielskiej szkole z internatem Eton. Jednak otrzymał list z Hogwartu i tam też później uczęszczał.

Początki edukacji w Hogwarcie. Edytuj

Justyn pierwszego września 1991, rozpoczął edukację w Hogwarcie. Tiara przydziału umieściła go w Hufflepuffie.

Drugi rok nauki Edytuj

Klub pojedynków Edytuj

Po raz pierwszy spotykamy Justyna 3 września 1992 (i wtedy też go poznajemy), gdy na lekcji zielarstwa został przydzielony do Harry'ego, Rona i Hermiony. Wita się z nimi otwarcie i chce się kolegować. Jednak podczas spotkania klubu pojedynków Gilderoya Lockharta, Justyn całkowicie zmienia swój stosunek do Harry'ego. Draco Malfoy wyczarował węża i Harry zaczął z nim rozmawiać. Ten wyglądał jakby chciał Justyna pokąsać, ale Harry tylko próbował go powstrzymać. Justyn uciekł z Wielkiej Sali.

Spotkanie z Bazyliszkiem Edytuj

Justyn po wyżej opisanym zdarzeniu chodził na lekcje tylko w grupce Puchonów, a po lekcjach nie wychodził z pokoju wspólnego. W pewnym momencie oddalił się z bezpiecznej kryjówki i napotkał po drodze Prawie Bezgłowego Nicka i na swoje nieszczęście Bazyliszka. Justyn spojrzał na Bazyliszka przez ducha, co zmniejszyło obrażenia do petryfikacji. Gdy wszystko zostało wyjaśnione Puchon przeprosił Harry'ego.

Pogorszenie relacji Edytuj

Po przyjaźni w trzeciej klasie, w czwartej nastąpiło ponowne ochłodzenie relacji. Po wybraniu Harry'ego na czwartego zawodnika Turnieju Trójmagicznego, wszyscy puchoni, w tym Justyn, uważali, że Harry chce odebrać chwałę Cedrikowi Diggory'emu z Huffelpuffu, który był trzecim zawodnikiem Turnieju.

Piąty rok nauki Edytuj

Fincz.png

Justyn na Pottermore

5 października 1995 odbyła się pierwsza w tym roku wycieczka do Hogsmeade. W tym czasie odbyło się spotkanie inauguracyjne Gwardii Dumbledore'a. Zjawił się na nim również Justyn wraz z Hanną Abbot, Erniem Macmillanem i Susan Bones. Justyn chodził później regularnie na spotkania GD i aktywnie w nich uczestniczył. Pod koniec roku, gdy Malfoy, Crabbe i Goyle zaczęli z Harrym w pociągu do Londynu, wyżej wymienione osoby rzuciły na bandę Malfoya wiele zaklęć, przez co Ślizgoni zostali zamienieni w ślimaki.

Dalsze losy Edytuj

Nie wiadomo wiele o dalszych losach Justyna. Prawdopodobnie ukrywał się podczas działań komisji rejestracji mugolaków i aktywności Voldemorta. Po śmierci Dumbledore'a jednak walczył w bitwie o Hogwart, którą przeżył.

Występowanie Edytuj

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert

Więcej z Fandomu

Losowa wiki