Fandom

Harry Potter Wiki

Jugson

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Jugsonczarodziej nieznanego statusu krwi; nieznany z imienia śmierciożerca, który brał udział w  Bitwie w Departamencie Tajemnic w 1996 roku. Podczas walki, razem z Dołohowem, ścigał Harry'ego, Hermionę i Neville'a, atakując ich zaklęciem spowalniającym. Został obezwładniony przez Harry'ego, zaklęciem pełnego porażenia ciała. Po zaginięciu Czarnego Pana, jak większość Śmierciożerców, nie szukał go. Najprawdopodobniej był uciekinierem z Azkabanu. Możliwe jest też, że był on zwolennikiem Voldemorta, który wpadł na Hermionę przebraną za Bellatriks na ulicy Śmiertelnego Nokturnu lub niezidentyfikowanym Śmierciożercą, zabitym przez Kingsleya Shacklebolta.

Biografia Edytuj

Bitwa w Departamencie Tajemnic Edytuj

Jugson, wracaj tutaj, musimy się jakoś zorganizować! Podzielimy się na pary i będziemy ich szukać, i nie zapominaj, że z Potterem trzeba łagodnie, dopóki nie odbierzemy mu przepowiedni, innych możecie pozabijać... [...] Jugson i Dołohow, wy w te drzwi na wprost.
Lucjusz Malfoy w trakcie Bitwy w Departamencie Tajemnic[źródło]

Jugson razem z Antoninem Dołohowem ścigał Harry'ego, Hermionę i Neville'a, na całą trójkę próbował rzucić Impedimento. Został trafiony przez Pottera zaklęciem Petrificus totalus. Gdy już wstał, Hermiona rzuciła na niego Zaklęcie Oszołamiające. Wpadł na klosz. Nie był on jednak stworzony ze szkła, czego spodziewał się Harry. Był jakby bańką mydlaną. Głowa Śmierciożercy utkwiła w kloszu i zaczęła powoli przemieniać się w główkę niemowlęcia. Potem z powrotem powróciła do swego poprzedniego wyglądu, ale za chwilę znów stała się głową dziecka. I tak w kółko. Po jakimś czasie zaklęcie zostało z niego zdjęte, a po bitwie Jugsona zabrano najprawdopodobniej do Azkabanu wraz z innymi Śmierciożercami.

Dalsze życie Edytuj

Prawdopodobnie Jugson uciekł podczas jednej z masowych ucieczek z Azkabanu. Nie wiemy, czy brał udział w innych bitwach drugiej wojny, np. bitwie o Hogwart, ani co się z nim stało po wojnie.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej w Fandom

Losowa wiki