FANDOM

John Dawlish — czarodziej nieznanego statusu krwi; auror. W młodości uczył się w Hogwarcie, lecz nie wiadomo, do którego domu został przydzielony. W momencie zakończenia edukacji dostał „W” ze wszystkich owutemów.

Mimo to Dawlish prawie zawsze kończy ranny w pojedynkach i bitwach. Niemniej jednak w pewnym momencie był osobistym ochroniarzem Knota, ministra magii.

BiografiaEdytuj

1995-1996Edytuj

Gdy Korneliusz Knot oskarżył Albusa Dumbledore'a o zdradę i knowania przeciwko Ministerstwu, nakazał Dawlishowi doprowadzić go do Azkabanu, ale auror został z łatwością pokonany, znokautowany przez zaklęcia rzucone przez profesora Albusa Dumbledore'a.

Następnie Dolores Jane Umbridge wysłała Dawlisha i kilku innych aurorów, aby zaaresztowali gajowego Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie,półolbrzyma Rubeusa Hagrida, ale Dawlish znów skończył ranny.

1996-1997Edytuj

Gdy Ministrem Magii został Rufus Scrimgeour, Dawlish otrzymał od niego zadanie: śledzić Dumbledore'a i dowiedzieć się dlaczego opuszcza Hogwart kilka razy w roku, ale Dumbledore zaczarował go ponownie.

1997-1998Edytuj

Johnumbridge.jpg

Kiedy zamordowano Rufusa Scrimgeoura, Ministrem Magii został Pius Thicknesse, który był pod wpływem zaklęcia Imperius rzuconego przez Yaxleya, przez co Voldemort mógł ustanowić nowy reżim.

Dawlish kontynuował służbę w nowym reżimie Czarnego Pana, aresztował czarodziejów urodzonych w mugolskich rodzinach i pomagał śmierciożercom.

Pewnego dnia Yaxley rzucił na Dawlisha zaklęcie Confundus, aby mu wyjawił kiedy Zakon Feniksa zamierza pomóc Harry'emu Potterowi opuścić Privet Drive nr 4, przez co doszło do uwolnienia Dirka Cresswella z rąk Dawlisha, który eskortował go już w drodze do Azkabanu.

Gdy Neville Longbottom wszczął w Hogwarcie bunt przeciwko Alecto Carrow i jej bratu Amycusowi , Dawlish został wysłany do Augusty Longbottom żeby wziąć ją jako zakładnika i w ten sposób zmusić Neville'a do współpracy z nowym systemem. Ministerstwo uważało, iż staruszka nie da sobie rady z Dawlishem, ale Augusta obezwładniła Dawlisha tak, że przewieziono go do Św. Munga.

Późniejsze życieEdytuj

Co się stało z Johnem Dawlishem później, nie jest znane, możliwe jest, że Kingsley Shacklebolt, jako nowy Minister Magii, aresztował go za przestrzeganie zasad śmierciożerców.

Występowanie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule John Dawlish

Więcej z Fandomu

Losowa wiki