Wikia

Harry Potter Wiki

John Dawlish

5492strony na
tej wiki
Komentarze5
John Dawlish
John Dawlish
Informacje biograficzne
Status krwi Nieznany
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Szare
Kolor włosów Brązowe
Rodzina
Rodzina Helen Dawlish (prawdopodobnie)
Pozostałe informacje
Zawód/Praca auror
Przynależność
Aktor Richard Leaf

John Dawlish — czarodziej nieznanego statusu krwi; auror. W momencie zakończenia nauki w Hogwarcie dostał „W” ze wszystkich owutemów.

Mimo to Dawlish prawie zawsze kończy ranny w pojedynkach i bitwach. Niemniej jednak w pewnym momencie był osobistym ochroniarzem Knota, ministra magii.

BiografiaEdytuj

1995-1996Edytuj

Kiedy Korneliusz Knot oskarżył Albusa Dumbledore'a o zdradę przeciwko Ministerstwu, nakazał Dawlishowi zesłać go do Azkabanu, ale został z łatwością pokonany, znokautowany przez zaklęcia rzucone przez profesora Albusa Dumbledore'a.

Następnie Dolores Jane Umbridge wysłała Dawlisha i kilku innych aurorów, aby zaaresztowali gajowego Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, miłego półolbrzyma Rubeusa Hagrida, ale Dawlish znów skończył ranny.

1996-1997Edytuj

Gdy Ministrem Magii został Rufus Scrimgeour, Dawlish otrzymał od niego zadanie: śledzić Dumbledore'a i dowiedzieć się dlaczego opuszcza Hogwart kilka razy w roku, ale Dumbledore zaczarował go ponownie.

1997-1998Edytuj

Johnumbridge

Kiedy zamordowano Rufusa Scrimgeoura, Ministrem Magii został Pius Thicknesse, który był pod wpływem zaklęcia Imperius rzuconego przez Yaxleya, przez co Voldemort wymyślił nowy reżim.

Dawlish kontynuował służbę w nowym reżimie Czarnego Pana, aresztował czarodziejów urodzonych w mugolskich rodzinach i pomagał śmierciożercom.

Pewnego dnia Yaxley rzucił na Dawlisha zaklęcie Confundus, aby mu wyjawił kiedy Zakon Feniksa zamierza pomóc Harry'emu Potterowi opuścić Privet Drive nr 4, przez co doszło do uwolnienia Dirka Cresswella z rąk Dawlisha, którzy byli w drodze do Azkabanu.

Gdy Neville Longbottom przekroczył linię buntu wobec Alecto i Amycusa Carrowów w Hogwarcie, Dawlish został wysłany do Augusty Longbottom aby pojąć ją jako zakładnika, aby przekonać Neville'a do współpracy z nowym systemem. Ministerstwo uważało, iż staruszka nie da sobie rady z Dawlishem, ale obezwładniła Dawlisha tak, że przewieziono go do Św. Munga.

Późniejsze życieEdytuj

Co się stało z Johnem Dawlishem później, nie jest znane, możliwe jest, że Kingsley Shacklebolt, jako nowy minister magii, miał go aresztować za przestrzeganie zasad śmierciożerców.

Występowanie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule John Dawlish

  • Dawlish

    7 wiadomości
    • O Dawlishu słyszymy 4 razy: pierwszy w 5 czesci gdy próbuje pojmac dumbledorea. zostaje wtedy pokonany. drugi raz w 6  czesci równiez probu...
    • Pewnie miał mocne plecy :D

Więcej od Wikii

Losowa wiki