FANDOM

Zabicie jednorożca jest potworną zbrodnią. Zdolny jest do niej tylko ktoś, kto nie ma nic do stracenia, a wszystko do zyskania. Krew jednorożca zapewnia życie każdemu, kto ją wypije, nawet jeśli będzie o cal od śmierci, ale za straszliwą cenę. Jeśli zabije coś niewinnego i bezbronnego, zostanie na zawsze przeklęty i będzie wiódł nędzne życie, a właściwie pół-życie.
Firenzo do Harry'ego Pottera[źródło]

Jednorożec (ang. Unicorn) — mityczne stworzenie, z wyglądu przypominające konia z tym że mające jeden róg. Po raz pierwszy pojawił się w pierwszej części cyklu, jednak wtedy przedstawiony był martwy.

Wygląd Edytuj

JUnicorn.jpg

Dorosły jednorożec na lekcji Opieki nad magicznymi stworzeniami w 1995 roku

Młode jednorożce miały złotą sierść. Robiły się srebrne, gdy miały dwa lata, a całkiem białe – w wieku siedmiu lat. Róg wyrastał, gdy miały cztery. Dorosłe jednorożce miały złote kopyta, długie, smukłe nogi oraz perłowo-białą grzywę i bujny ogon. Były wielkości konia arabskiego. Podobnie jak patronus rozsiewają wokoło księżycową poświatę. Lubią ciemne, gęste magiczne lasy – Zakazany Las był dla nich idealny. Krew jednorożca była gęsta, świetlista i miała błękitno-srebrny kolor. Róg był srebrny, długi i ciemny. Wyrastał poniżej czoła. Rogi jednorożców były bardzo cenione (na Pokątnej można było kupić je za 21 galeonów). Włosy, sierść i rogi jednorożców wykorzystywało się do wyrobu różdżek. Dysponowały one ogromną, magiczną mocą.

Nastawienie Edytuj

Jednorożce wolały dotyk kobiety. Młode były bardziej ufne i tolerowały również chłopców.

Magiczne właściwości Edytuj

Posiadały potężną magiczną moc. Czarodzieje wykorzystywali:

Krew jednorozca.jpg

Krew jednorożca

  • Sproszkowany róg – składnik eliksirów.
  • Włosy z ogona – rdzeń różdżek oraz składnik eliksirów, Hagrid używał ich do wiązania bandaży i szmat, jeśli jakieś zwierzę się zraniło.
  • Krew – zapewniała życie każdemu, kto ją wypił, ale za straszliwą cenę – jeśli zabije coś niewinnego i bezbronnego, zostanie na zawsze przeklęty.

Występowanie Edytuj

Zobacz także Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki