Wikia

Harry Potter Wiki

Jamie Campbell Bower

Komentarze0
3707stron na
tej wiki
Jamie Campbell Bower
James bower
Informacje biograficzne
Data urodzenia 22 listopada 1988
Narodowość Brytyjczyk
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów blond
Wzrost 183 cm
Kariera aktorska
Lata aktywności od 2007
W Harrym Potterze młody Gellert Grindelwald
Nagrody National Movie Awards (2011)

James "Jamie" Campbell Bower (ur. 22 listopada 1988 r.) - urodzony w Londynie artysta młodego pokolenia, który oprócz aktorstwa zajmuje się również muzyką oraz modelingiem. W Harry'm Potterze wcielił się w postać młodego Gellerta Grindelwalda (rola epizodyczna).

BiografiaEdytuj

Jamie Campbell Bower urodził się 22 listopada 1988 roku w Londynie, w Anglii jako syn Anne Elizabeth Roseberry i Davida Bowera pracujących w branży muzycznej. Jamie ukończył koedukacyjną placówkę Bedales mieszczącą się w hrabstwie Hampshire, słynącą z kształcenia przyszłych artystów (chociażby Lily Allen).

Karierę aktorską Jamie rozpoczął w 2007 roku, debiutując w filmie telewizyjnym The Dinner Party. W tym samym roku przyjaciółka Bowera Laura Michelle Kelly poleciła go producentom filmu Sweeney Todd: Demoniczny Golibroda z Fleet Street poszukującym aktora do jednej z głównych ról. Jamie otrzymał rolę i wkrótce zadebiutował na dużym ekranie u boku Johnny'ego Deppa i Heleny Bonham Carter. W między czasie rozpoczął także karierę muzyczną w zespole The Darling Buds oraz został modelem londyńskiej agencji Select Model Management. Jamie zagrał jeszcze dwie epizodyczne role w światowych produkcjach: Kajusza Volturi w Księżycu w nowiu u boku Roberta Pattinsona i Kristen Stewart oraz Gellerta Grindelwalda w Insygniach Śmierci cz. I u boku Daniela Radcliffe'a, Emmy Watson i Ruperta Grinta.

Bonnie jamie
Z Bonnie Wright.

Także na planie Harry'ego Pottera Jamie poznał Bonnie Wright wcielajacą się w rolę Ginny Weasley. W lutym 2010 roku oficjalnie potwierdzili, że są parą, a rok później zaręczyli się. Także w 2011 roku miał odbyć się ślub młodej pary, jednak na początku lipca 2012 roku świat obiegła informacja o ich rozstaniu, które załamało aktora.

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo Jamie chciał zagrać rolę nastoletniego Toma Riddle'a w ekranizacji pierwszej części Insygniów Śmierci, jednak odrzucono jego kandydaturę.

FilmografiaEdytuj

FILM ROLA
The Dinner Party (2007) Douglas
Sweeney Todd: Demoniczny Golibroda z Fleet Street (2007) Anthony Hope
RocknRolla (2008) Fan (statysta)
Ostatnia zima wojny (2008) Jack
Saga Zmierzch: Księżyc w nowiu (2009) Kajusz
Uwięziony (2009) Numer 11, 12
Harry Potter i Insygnia Śmierci cz. I (2010) Grindelwald
Londyński Bulwar (2010) Faworyt Ganta
Camelot (2011) Król Artur
Anonimus (2011) Hrabia Oksfordu
Saga Zmierzch: Przed świtem cz. I (2011) Kajusz
Saga Zmierzch: Przed świtem cz. II (2012) Kajusz
Saga Dary Anioła: Miasto kości (2013) Jace Wayland

Więcej od Wikii

Losowa wiki