Fandom

Harry Potter Wiki

Jamie Campbell Bower

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

James „Jamie” Campbell Bower (ur. 22 listopada 1988 r.) — urodzony w Londynie artysta młodego pokolenia, który oprócz aktorstwa zajmuje się również muzyką oraz modelingiem. W Harrym Potterze wcielił się w postać młodego Gellerta Grindelwalda (rola epizodyczna).

BiografiaEdytuj

Jamie Campbell Bower urodził się 22 listopada 1988 roku w Londynie, w Anglii jako syn Anne Elizabeth Roseberry i Davida Bowera pracujących w branży muzycznej. Jamie ukończył koedukacyjną placówkę Bedales mieszczącą się w hrabstwie Hampshire, słynącą z kształcenia przyszłych artystów (chociażby Lily Allen).

Karierę aktorską Jamie rozpoczął w 2007 roku, debiutując w filmie telewizyjnym The Dinner Party. W tym samym roku przyjaciółka Bowera Laura Michelle Kelly poleciła go producentom filmu Sweeney Todd: Demoniczny Golibroda z Fleet Street poszukującym aktora do jednej z głównych ról. Jamie otrzymał rolę i wkrótce zadebiutował na dużym ekranie u boku Johnny'ego Deppa i Heleny Bonham Carter. W międzyczasie rozpoczął także karierę muzyczną w zespole The Darling Buds oraz został modelem londyńskiej agencji Select Model Management. Jamie zagrał jeszcze dwie epizodyczne role w światowych produkcjach: Kajusza Volturi w Księżycu w nowiu u boku Roberta Pattinsona i Kristen Stewart oraz Gellerta Grindelwalda w Insygniach Śmierci cz. I u boku Daniela Radcliffe'a, Emmy Watson i Ruperta Grinta.

Także na planie Harry'ego Pottera Jamie poznał Bonnie Wright wcielająca się w rolę Ginny Weasley. W lutym 2010 roku oficjalnie potwierdzili, że są parą, a rok później zaręczyli się. Także w 2011 roku miał odbyć się ślub młodej pary, jednak na początku lipca 2012 roku świat obiegła informacja o ich rozstaniu, które załamało aktora.

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo Jamie chciał zagrać rolę nastoletniego Toma Riddle'a w ekranizacji pierwszej części Insygniów Śmierci, jednak odrzucono jego kandydaturę.

FilmografiaEdytuj

Bonnie jamie.jpg

Jamie z Bonnie Wright.

Film Rola
The Dinner Party (2007) Douglas
Sweeney Todd: Demoniczny Golibroda z Fleet Street (2007) Anthony Hope
RocknRolla (2008) Fan (statysta)
Ostatnia zima wojny (2008) Jack
Saga Zmierzch: Księżyc w nowiu (2009) Kajusz
Uwięziony (2009) Numer 11, 12
Harry Potter i Insygnia Śmierci cz. I (2010) Grindelwald
Londyński Bulwar (2010) Faworyt Ganta
Camelot (2011) Król Artur
Anonimus (2011) Hrabia Oksfordu
Saga Zmierzch: Przed świtem cz. I (2011) Kajusz
Saga Zmierzch: Przed świtem cz. II (2012) Kajusz
Saga Dary Anioła: Miasto kości (2013) Jace Wayland

Więcej w Fandom

Losowa wiki