FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy najstarszego syna Harry'ego i Ginny Potterów. Zobacz też: inną osobę o takim samym imieniu i nazwisku.

James Syriusz Potter II (ur. ok. 2004 r.) — czarodziej półkrwi; pierwsze dziecko i najstarszy syn Harry'ego i Ginny Potterów. James mając dwa lata doczekał się brata Albusa, a dwa lata później siostry, Lily. Imiona odziedziczył po dziadku i ojcu chrzestnym Harry'ego. Jego rodzicami chrzestnymi są Hermiona Granger i Ron Weasley.[3].

1 września 2015 roku rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Gryffindoru[1].

Biografia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

James Syriusz Potter urodził się w 2003 lub 2004 roku jako pierwsze dziecko swoich rodziców, Harry'ego i Ginny Potterów. Został nazwany na cześć swojego dziadka ze strony ojca oraz ojca chrzestnego swojego ojca.

Mistrzostwa Świata w Quidditchu Edytuj

Rodzina Potter - bez matki, Ginny Potter, która oczywiście jest tutaj w wybiegu dziennikarskim razem ze mną - otrzymali pierwszorzędnie miejsce w pierwszym rzędzie.
— Relacja Rity Skeeter w Mistrzostwa Świata w Qudditchu w 2014
Rodzina Potter, Finał Mistrzostw 2014

W 2014 roku James, wraz z swoją rodziną, oglądał finał Mistrzostw Świata w Qudditchu. Kilka dni przed meczem, jego tata przedstawił mu i jego młodszemu bratu, Albusowi szukającego Bułgarskiej reprezentacji narodowej w Qudditchu i starego współpracownika ojca, Wiktora Kruma.

James roześmiał się, kiedy Albus nieomal spadł z strefy VIP dopingując, kiedy Gonçalo Flores strzelił pierwszego gola podczas gry, ale ich wujek Ron złapał go za tył jego szaty i uratował go. Spowodowane śmiechem Jamesa, korespondentka proroka codziennego, Rita Skeeter (która pokrywała mecz na żywo z Ginny) zasugerowała, że mógł popchnął Albusa. James oklaskiwał Bułgarię, kiedy wygrała turniej.

Lata Hogwartu (2015-2022) Edytuj

Albus Potter: Nie będę! Nie będzie w Slytherinie!

Ginny Potter: James, daj spokój!

James: Powiedziałem tylko, że może być. Nie ma w tym nic złego

— James dokucza młodszemu bratu.[źródło]

James rozpoczął naukę w szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, pierwszego września 2015 roku i został przydzielony do Gryffindoru, ku niczyjego niespodziewanego i rozczarowanego Teddy'ego Lupina.

Dwa lat później, James jedzie do Hogwartu z Albusem, który właśnie rozpoczyna swój pierwszy rok. James właśnie wtedy, rozpoczął swój trzeci rok. Do Hogwartu też chodzą jego kuzyni Victoire, Rose Granger-Weasley, Hugo i syn Dracona Malfoya Scorpius, z który (sądząc po wielu czynnikach np. że jest Ślizgonem i rodzice ich się nie dogadywali) za pewnie nie ma dobrych relacji.

Przed swoim szóstym rokiem nauki, otrzymał od swojego taty, Pelerynę Niewidkę. Dalszym ciągu dokucza swojemu bratu, między innymi dlatego, że jest w Slytherinie. Też na tym samym roku dostał od swojego wujka Rona, grzebień , który zmienił jego kolor włosów na różowy[4] . W pewnym momencie swojego życia wszedł w posiadanie Mapy Huncwotów, na pewno po 2020 roku.

Wygląd Edytuj

James wyróżniał się spośród rodzeństwa, gdyż jako jedyny był podobny zarówno do ojca, jak i do matki. Miał czarne, rozwichrzone włosy i jasnobrązowe oczy, był szczupły i niewysoki.

Charakter Edytuj

Przerwałeś im ? Jesteś taki sam jak Ron....
— Ginny o charakterze syna.

James jest bardzo podobny do swojego wuja (Rona Weasleya), za jego zły czas i talent do integrowania w życie miłośne innych ludzi. Ma też poczucie humoru i miłość do psot od swoich dwóch wujków, Freda i George Weasley. Był wścibski i dokuczliwy, lecz wszystko umiał obrócić w żart. James jest mieszanką pomiędzy Ronem, a Fredem i Georgem.

Jest też bardzo podobny do swoich imienników, swojego dziadka, Jamesa Pottera i ojca chrzestnego swojego ojca, Syriusza Blacka. Ma po nich złośliwość i kłopotliwy charakter. Jest też dokuczliwy w stosunku do swojego młodszego brata, Albusa z którym się często kłóci. James wydaje się pewny siebie i niezależny.

Relacje Edytuj

Harry i Ginny PotterEdytuj

Młodego Jamesa można postrzegać jako małego buntownika; był mniej związany z rodzicami niż jego rodzeństwo. Możliwe, że jako najstarszy czuł się odpychany, więc dokuczając bratu, chciał zwrócić na siebie uwagę. Mimo wszystko z szacunkiem odnosił się do rodziców. Dowodem tego jest fakt, kiedy podczas kłótni, Ginny zwraca mu uwagę. Ten, prawie natychmiast milknie pod ciężkim spojrzeniem matki.
Potter family1

Albus PotterEdytuj

Wobec Albusa James był bardzo złośliwy i dokuczliwy. Często straszył młodszego brata, a także przedrzeźniał go. Śmiał się z tego, że jest w Slytherinie. Ich relacje wydają się być napięte, pełne kłótni, co upodabnia ich do ich imienników - Jamesa, Syriusza i Severusa.

Lily PotterEdytuj

Lily PotterDH2

Lily Potter - siostra Jamesa

Relacje Lily i Jamesa nie są dokładniej przybliżone, jednak możliwe, że nie był on wobec niej tak dokuczliwy, jak dokuczliwy był dla Albusa. Mógł troszczyć się o siostrę i pomagać jej w wypadku kłopotów.

Scorpius Malfoy Edytuj

Scorpius

Scorpius Malfoy

Relacje między Scorpiusem i Jamesa nie są znane, ale można zakładać, że nie były dobre, tak samo jak ich ojców. James nienawidził ślizgonów, którym właśnie jest Malfoy, a nad domiar złego, Scorpius jest jeszcze Malfoyem, który za pewnie James nienawidzi.

Victoire Weasley Edytuj

Relacje są na pewno dobre. Gdy zobaczył, że Teddy Lupin całuje kuzynkę, przybiegł od razu by powiedzieć o tym swoim rodzinie. Victoire jest jedną z jego kuzynek, co oznacza, że musieli spędzać ze sobą sporo czasu i są nawet w podobnym wieku.

Teddy Lupin Edytuj

Kiedy James zobaczył Teddy'ego całującego się z jego kuzynką, Victoire, pobiegł powiedzieć o tym swojej rodzinie. Wydaje się, że chce by Teddy został oficjalnym członkiem ich rodziny.

WeasleyowieEdytuj

Wiadomo, że poprzez częste wizyty ich rodziców, James utrzymywał bliskie kontakty z kuzynami, Rose i Hugonem. Mógł być też związany z Fredem Weasleyem, który był w podobnym wieku.

Etymologia Edytuj

  • James jest angielską formą późnołacińskiego imienia Iacomus, które z kolei wywodzi się od Ιακωβος (Iakobos). Od XIII wieku imię stało się popularne w Anglii i Szkocji. Imię ma po swoim dziadku od strony ojca.
  • Syriusz ma znaczenie ''Gwiazda'', ponieważ jest najjaśniejszą gwiazdą w Canis Major, konstelacji Wielkiego Psa, jak również całego nocnego nieba, jest również psią gwiazdą z Starożytnej Mitologii Greckiej, ponieważ był psem Oriona. Imię dostał po ojcu chrzestnym swojego ojca.
  • Potter to bardzo częste nazwisko pochodzenia angielskiego. Tradycyjnie odnosi się do zawodu robienia garncarstwa.

Majątek Edytuj

Mapa Huncwotów

Mapa Huncwotów

  • Mapa Huncwotów - należała do jego dziadka, który stworzył ją, razem z swoimi przyjaciółmi. Kiedyś należała do jego taty i należała do jego najcenniejszego dobytku. Po roku 2020 roku wykradł ją swojego ojcu z biurka.
  • Peleryna Niewidka - dostał od swojego, taty przed rozpoczęciem szóstego roku nauki w Hogwarcie. Jest w jego rodzinie od lat.
  • Różdżka - na pewno kupił ją na ulicy Pokątnej przed rozpoczęciem pierwszego roku w Hogwarcie. Długość różdżki, drewno i typ rdzenia nie są znane.
  • Sowa - Podczas wejścia do pociągu Hogwart-Express pokazane jest, że ma w sowę w klatce, spoczywała na jego szkolnej torbie i bagażu.
  • Grzebień - James dostał grzebień od Rona Weasleya , noc przed powrotem do Hogwartu. Ten grzebień był prawdopodobnie przedmiotem żartu, który sprawił, że kolor jego włosów, zmienił się na różowy. [4]

CiekawostkiEdytuj

Tumblr m2zra0LI1O1rnbt2fo9 250

James i Albus w Expressie

Za kulisami Edytuj

Tom Milligan

Tom Milligan jako jeden z aktorów odgrywających Jamesa w sztuce Harry Potter i Przeklęte Dziecko

JamesPotterseria

Fanowska seria James Potter

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Have just heard that James S Potter has been Sorted (to nobody's surprise) into Gryffindor. Teddy Lupin (Head Boy, Hufflepuff) disappointed. J.K. Rowling Twitter
  2. Tata Jamesa był czarodziejem półkrwi, a matka czarownicą czystej krwi.
  3. Klip wideo J.K. Rowling ze swojego nowego filmu dokumentalnego J.K.Rowling: Rok w Życiu
  4. 4,0 4,1 Harry Potter i Przeklęte Dziecko, Act I scena siódma
  5. |Seria James Potter .

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco MalfoyLord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames Potter IAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II